  • 11. Data: 2010-06-22 15:30:56
    Temat: Re: Najdluzszy tunel
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak" <e...@3...lp>
    > Nie przez, tylko obok. ;)

    Przez, chyba ze obwodnica uzyska status eksterytorialnosci :-)

    J.

  • 12. Data: 2010-06-22 18:02:28
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 22 Jun 2010 12:44:00 +0200, w <hvq451$tqn$1@news.onet.pl>, "Cavallino"
    <c...@k...pl> napisał(-a):

    > Widać jak jadę? ;-)

    Nawet powinieneś już to poczuć w kieszeni :)
    http://wroclaw.gazeta.pl/wroclaw/1,35751,8019178,Res
    ort_infrastruktury_chce_platnej_obwodnicy_Wroclawia.
    html

  • 13. Data: 2010-06-22 18:46:25
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik <r...@k...pl> napisał w wiadomości news:

    >Nawet powinieneś już to poczuć w kieszeni :)
    >http://wroclaw.gazeta.pl/wroclaw/1,35751,8019178,Re
    sort_infrastruktury_chce_platnej_obwodnicy_Wroclawia
    .html

    Debile z bajki Pola znowu zaczynają łeb podnosić i kombinować, co jeszcze
    dałoby się spieprzyć?

  • 14. Data: 2010-06-22 20:54:26
    Od: to <t...@a...xyz>

    J.F. wrote:

    > No to jeszcze kilkanascie miesiecy i przez Wroclaw przejedziesz 130 :-)

    A teraz nie można?

  • 15. Data: 2010-06-23 10:42:37
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "to" <t...@a...xyz> napisał w
    > A teraz nie można?

    Raczej sie nie da, nawet jakbys wiozl prezydenta na sygnale, to i
    tak sie nie da :-)

    J.

  • 16. Data: 2010-06-23 11:34:56
    Od: "Hants" <marcin@WYTNIJ_TOhants.pl>

    Nie jest tajemnicą, ze byle zbrojarz-betoniarz w UK zarabia cztery razy tyle
    co byle zbrojarz-betoniarz w Polsce.
    Porównajcie sobie dwa artykuły:

    http://budownictwo.wnp.pl/otwarto-tunel-na-trasie-s-
    69-w-lalikach,103639_1_0_0.html
    678 metrów - 391,5 mln zł
    http://en.wikipedia.org/wiki/Hindhead_Tunnel
    1830 metrów - -371 mln GBP

    Gdzies mi tak z 1200 metrow tunelu brakuje.. ;-)
    Ciekawe również, ile ten wałbrzyski będzie kosztował? (OK, OK - góry..
    rozumiem, ze cięzej się będzie ryło)

  • 17. Data: 2010-06-23 11:50:31
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Hants" <marcin@WYTNIJ_TOhants.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > http://en.wikipedia.org/wiki/Hindhead_Tunnel
    > 1830 metrów - -371 mln GBP
    >
    > Gdzies mi tak z 1200 metrow tunelu brakuje.. ;-)

    Ale do czego Ci brakuje?
    Myślisz, że koszty wynagrodzenia zbrojarzy-betoniarzy to 100% kosztów
    tunelu?
    LOL !!!!
    Idę o zakład, że niektóre pozycje z tych kosztorysów w UK są tańsze niż w
    Polsce.

  • 18. Data: 2010-06-23 13:18:54
    Od: "Hants" <marcin@WYTNIJ_TOhants.pl>

    "Cavallino" <c...@k...pl> wrote in message

    > Myślisz, że koszty wynagrodzenia zbrojarzy-betoniarzy to 100% kosztów
    > tunelu?
    > LOL !!!!

    Łatwo Cie bawią, Twoje wlasne przemyslenia :-)

    Koszty materiałów sa bardzo zblizone w obu krajach, ale wynagrodzenia sa z
    grubsza 4x takie - począwszy od taczkowego. Budowlanka ma to do siebie, ze
    jest przede wszystkim bardzo pracochłonna, inwestujesz relatywnie niewiele w
    narzędzia, a innymi słowy: w Polsce za 4x mniej, zbudowano 3x krótszy tunel.
    Tyle, ze taczkowy w UK zarobił przez 4 lata 80 tys funtów, a taczkowy w PL w
    dwa lata jakieś 4 razy mniej, ale złotych. To kto spił smietankę?

  • 19. Data: 2010-06-23 13:27:54
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

> [...]
    > tunel. Tyle, ze taczkowy w UK zarobił przez 4 lata 80 tys funtów, a
    > taczkowy w PL w dwa lata jakieś 4 razy mniej, ale złotych. To kto spił

    A jak szacujesz % wynagrodzenia taczkowych w koszcie inwestycji?
    Bo pewnie za dużo, dlatego Ci bzdury wychodzą.

  • 20. Data: 2010-06-23 14:27:19
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    > Ciekawe również, ile ten wałbrzyski będzie kosztował? (OK, OK -
    > góry.. rozumiem, ze cięzej się będzie ryło)

    No wlasnie. Bo z trzeciej strony sa jeszcze norweskie tunele, ktore
    jakies smiesznie male pieniadze kosztuja - normalnie nie oplaca sie
    autostrad budowac, taniej tunel wywiercic :-) Chyba jednak warunki
    geologiczne sa tu podstawowe.

    Channel tunnel szacuja na 10 mld dzisiejszych funtow, co daje 200
    mln GBP/km.

    J.