-
81. Data: 2019-04-16 17:00:27
Temat: Re: Najbliższa przyszłość motoryzacji - nowa norma
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Marcin N" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:5cb5ed79$0$501$6...@n...neostrada.
pl...
W dniu 2019-04-16 o 01:40, J.F. pisze:
> Dnia Mon, 15 Apr 2019 15:42:29 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder
>>> W skali panstwa jest to zauwazalne. Panstwo musi zabezpieczyc
>>> zagraniczne pieniadze zeby rope kupic. Jesli dla Ciebie nie jest
>>> zauwazalane to nic nie stoi na przeszkodzie zebys zamiast stu
>>> litrow kupowal 99 a piec zlotych co zostanie dal mnie.
>
>> Moge ci dac tyle, ile zauwazam, czyli zero :-P
>> Ale jak przygotujesz eksperyment w ktorym da sie zmierzyc ile te
>> zarowki nas paliwa kosztuja, to dam Ci za rok z gory :-)
>Policzyłem wyżej. Około 100 zł rocznie średnio na samochód.
>Jesteś winny stówę Zenkowi.
Obliczyc to se sam potrafie - platnosc bedzie za eksperyment :-P
J.
-
82. Data: 2019-04-16 17:15:27
Temat: Re: Najbliższa przyszłość motoryzacji - nowa norma
Od: Marcin N <m...@o...pl>
W dniu 2019-04-16 o 17:00, J.F. pisze:
> Użytkownik "Marcin N" napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:5cb5ed79$0$501$6...@n...neostrada.
pl...
> W dniu 2019-04-16 o 01:40, J.F. pisze:
>> Dnia Mon, 15 Apr 2019 15:42:29 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder
>>>> W skali panstwa jest to zauwazalne. Panstwo musi zabezpieczyc
>>>> zagraniczne pieniadze zeby rope kupic. Jesli dla Ciebie nie jest
>>>> zauwazalane to nic nie stoi na przeszkodzie zebys zamiast stu
>>>> litrow kupowal 99 a piec zlotych co zostanie dal mnie.
>>
>>> Moge ci dac tyle, ile zauwazam, czyli zero :-P
>>> Ale jak przygotujesz eksperyment w ktorym da sie zmierzyc ile te
>>> zarowki nas paliwa kosztuja, to dam Ci za rok z gory :-)
>
>> Policzyłem wyżej. Około 100 zł rocznie średnio na samochód.
>> Jesteś winny stówę Zenkowi.
>
> Obliczyc to se sam potrafie - platnosc bedzie za eksperyment :-P
To naprawdę nic trudnego wyłapać eksperymentalnie dodatkowe stałe
obciążenie rzędu 100W.
--
MN
-
83. Data: 2019-04-16 17:20:08
Temat: Re: Najbliższa przyszłość motoryzacji - nowa norma
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Marcin N" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:5cb5f18c$0$474$6...@n...neostrada.
pl...
W dniu 2019-04-16 o 17:00, J.F. pisze:
> Użytkownik "Marcin N" napisał w wiadomości grup W dniu 2019-04-16 o
> 01:40, J.F. pisze:
>>>> Moge ci dac tyle, ile zauwazam, czyli zero :-P
>>>> Ale jak przygotujesz eksperyment w ktorym da sie zmierzyc ile te
>>>> zarowki nas paliwa kosztuja, to dam Ci za rok z gory :-)
>
>>> Policzyłem wyżej. Około 100 zł rocznie średnio na samochód.
>>> Jesteś winny stówę Zenkowi.
>
>> Obliczyc to se sam potrafie - platnosc bedzie za eksperyment :-P
>To naprawdę nic trudnego wyłapać eksperymentalnie dodatkowe stałe
>obciążenie rzędu 100W.
Zaprezentuj ten eksperyment :-)
J.
-
84. Data: 2019-04-16 17:33:09
Temat: Re: Najbliższa przyszłość motoryzacji - nowa norma
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Marcin N" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:5cb5ece8$0$501$6...@n...neostrada.
pl...
W dniu 2019-04-16 o 00:28, Zenek Kapelinder pisze:
>> Z ciekawosci Cie sprawdzilem. Pan Internet uprzejmie donosi ze
>> przecietnie samochod w Polsce przejezdza cirka jebalt dwa razy tyle
>> co napisales.
>8 tys km rocznie podawali dopiero co w radio. To były jakieś
>oficjalne dane. Ufam im, ale oczywiście jestem otwarty na argumenty.
Patrzac na GUS ... 4.3 mln ton benzyny i 16.3 mln ton ON zuzylismy w
kraju w 2018.
Ile tych samochodow mamy zarejestrowanych ? Cos 30 mln.
Wychodzi 0.7t/samochod, jakies 850 litrow ... mnie by na jakies 11
kkm starczylo, ale przeciez trzeba troche odjac, bo tir moze wiecej
:-)
Wiec jakby tak liczyc, to te 8kkm calkiem realne ... tylko te martwe
rejestracje ..
Dane z przegladow dalyby chyba lepszy wynik.
J.
-
85. Data: 2019-04-16 17:52:35
Temat: Re: Najbliższa przyszłość motoryzacji - nowa norma
Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>
Prosisz i masz skoro sam eksperymentu nie wymyslisz. Wez dwa takie same silniki i
ustaw na hamowni. Pusc je ze zmienna predkoscia obrotowa i zmiennym obciazeniem. Tak
zeby udawac jazde w roznych warunkach. Obydwa musza miec oczywiscie takie same
predkosci obrotowe i obciazenia. Jeden niech bedzie dodatkowo obciazony 120 watami
udajacymi zarowki. Po tysiacu godzinach napisz ile paliwa kazdy z silnikow zuzyl.
Nastepnie jak sugerowano wplac na moje konto stowe.
-
86. Data: 2019-04-16 17:59:44
Temat: Re: Najbliższa przyszłość motoryzacji - nowa norma
Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>
Nie mam zadnych argumentow. Popatrzylem na kilku stronach w necie i tam pisali ze ok
16 tysiecy. Ty tez nie masz argumentow bo radio moze byc tak samo wiarygodne jak net.
Nawet dane z gusu moga nie byc wiarygodne bo oni tam mnoza i dziela dane ktore maja.
A maja ze w Polsce jest o 30% wiecej samochodow bo licza te co od dawna sa
zezlomowane ale nie sa wyrejestrowane. Inna sprawa ze jak nie maja danych ile jest
zezlomowane to skad maja wiedziec ile jezdzi? Policzyc maja czy co? Ale jak policzyc?
-
87. Data: 2019-04-16 18:21:18
Temat: Re: Najbliższa przyszłość motoryzacji - nowa norma
Od: Marcin N <m...@o...pl>
W dniu 2019-04-16 o 17:20, J.F. pisze:
> Użytkownik "Marcin N" napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:5cb5f18c$0$474$6...@n...neostrada.
pl...
> W dniu 2019-04-16 o 17:00, J.F. pisze:
>> Użytkownik "Marcin N" napisał w wiadomości grup W dniu 2019-04-16 o
>> 01:40, J.F. pisze:
>>>>> Moge ci dac tyle, ile zauwazam, czyli zero :-P
>>>>> Ale jak przygotujesz eksperyment w ktorym da sie zmierzyc ile te
>>>>> zarowki nas paliwa kosztuja, to dam Ci za rok z gory :-)
>>
>>>> Policzyłem wyżej. Około 100 zł rocznie średnio na samochód.
>>>> Jesteś winny stówę Zenkowi.
>>
>>> Obliczyc to se sam potrafie - platnosc bedzie za eksperyment :-P
>
>> To naprawdę nic trudnego wyłapać eksperymentalnie dodatkowe stałe
>> obciążenie rzędu 100W.
>
> Zaprezentuj ten eksperyment :-)
Służę.
Współczesne samochody podają chwilowe zużycie paliwa mierząc ilość
wtryśnięć paliwa do cylindrów. Wiedzą bardzo dokładnie, ile tego paliwa
zużyły. Na potrzeby "komputerów pokładowych" zaokrąglają ten pomiar, ale
nic nie stoi na przeszkodzie, żeby odczytywać niezwykle dokładnie, ile
paliwa zużyto. Różnicę rzędu szklanki na tysiąc kilometrów wykryją z
łatwością.
Ktoś podał wcześniej, że zużycie paliwa można oszacować na 1 litr na 1
kWh. W zaokrągleniu to 10 godzin pracy samochodu z włączonymi światłami.
Powinno wyjść około 100 ml na godzinę na same światła.
Trzeba by się podłączyć z jakimś sprzętem diagnostycznym, który potrafi
odczytać, ile wtryśnięć paliwa dokonuje samochód - i gotowe.
A potem: hamownia przez godzinę ze światłami, drugą godzinę bez świateł.
--
MN
-
88. Data: 2019-04-16 18:22:55
Temat: Re: Najbliższa przyszłość motoryzacji - nowa norma
Od: Marcin N <m...@o...pl>
W dniu 2019-04-16 o 17:59, Zenek Kapelinder pisze:
> Nie mam zadnych argumentow. Popatrzylem na kilku stronach w necie i tam pisali ze
ok 16 tysiecy. Ty tez nie masz argumentow bo radio moze byc tak samo wiarygodne jak
net. Nawet dane z gusu moga nie byc wiarygodne bo oni tam mnoza i dziela dane ktore
maja. A maja ze w Polsce jest o 30% wiecej samochodow bo licza te co od dawna sa
zezlomowane ale nie sa wyrejestrowane. Inna sprawa ze jak nie maja danych ile jest
zezlomowane to skad maja wiedziec ile jezdzi? Policzyc maja czy co? Ale jak policzyc?
>
Do dyskusji jednak jakąś wartość dobrze jest przyjąć. Czemu nie przyjąć
mojej?
--
MN
-
89. Data: 2019-04-16 18:48:35
Temat: Re: Najbliższa przyszłość motoryzacji - nowa norma
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Marcin N" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:5cb600fa$0$508$6...@n...neostrada.
pl...
W dniu 2019-04-16 o 17:20, J.F. pisze:
> Użytkownik "Marcin N" napisał w wiadomości grup
>>> To naprawdę nic trudnego wyłapać eksperymentalnie dodatkowe stałe
>>> obciążenie rzędu 100W.
>
>> Zaprezentuj ten eksperyment :-)
>Służę.
>Współczesne samochody podają chwilowe zużycie paliwa mierząc ilość
>wtryśnięć paliwa do cylindrów. Wiedzą bardzo dokładnie, ile tego
>paliwa zużyły. Na potrzeby "komputerów pokładowych" zaokrąglają ten
>pomiar, ale nic nie stoi na przeszkodzie, żeby odczytywać niezwykle
>dokładnie, ile paliwa zużyto. Różnicę rzędu szklanki na tysiąc
>kilometrów wykryją z łatwością.
Mam taki komputer.
Nic z tego nie wynika, bo skacza te pomiary.
Spalanie srednie za kazdym tankowaniem inne, rozbieznosc zuzycia w/g
komputera i dystrybutora tak +/- litr, czasem dwa,
na wolnych obrotach chwilowe tez skacze.
>Ktoś podał wcześniej, że zużycie paliwa można oszacować na 1 litr na
>1 kWh. W zaokrągleniu to 10 godzin pracy samochodu z włączonymi
>światłami. Powinno wyjść około 100 ml na godzinę na same światła.
Ja bym oszacowal na 0.05l/h i juz mamy problem.
>Trzeba by się podłączyć z jakimś sprzętem diagnostycznym, który
>potrafi odczytać, ile wtryśnięć paliwa dokonuje samochód - i gotowe.
Do roboty - stowa czeka :-P
>A potem: hamownia przez godzinę ze światłami, drugą godzinę bez
>świateł.
Moze byc na wolnych obrotach.
Niby powinno byc latwiej, bo spalanie silnika male.
J.
-
90. Data: 2019-04-16 18:59:56
Temat: Re: Najbliższa przyszłość motoryzacji - nowa norma
Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
Użytkownik Zenek Kapelinder 4...@g...com ...
> Nie mam zadnych argumentow. Popatrzylem na kilku stronach w necie i
> tam pisali ze ok 16 tysiecy. Ty tez nie masz argumentow bo radio
> moze byc tak samo wiarygodne jak net. Nawet dane z gusu moga nie byc
> wiarygodne bo oni tam mnoza i dziela dane ktore maja. A maja ze w
> Polsce jest o 30% wiecej samochodow bo licza te co od dawna sa
> zezlomowane ale nie sa wyrejestrowane. Inna sprawa ze jak nie maja
> danych ile jest zezlomowane to skad maja wiedziec ile jezdzi?
> Policzyc maja czy co? Ale jak policzyc?
>
Z opłacanych OC? Z przeglądów?
--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
Jestem mały Talibanek, mam granatów cały dzbanek, nuklearną walizeczkę
i wąglika probóweczkę. Raz, dwa, trzy, dziś Allacha spotkasz Ty !