  • 41. Data: 2009-05-26 20:21:55
    Temat: Re: Nagrywanie na PVR i DVD
    Od: Bartłomiej Zieliński <b...@p...gliwice.pl>

    Użytkownik Cavallino napisał:
    > Pytanie retoryczne jak rozumiem?

    W pewnym sensie tak. Zresztą stawiając tezę o bezsensowności takiego
    połączenia, sugerujesz, że producenci sprzętu przez co najmniej 10 lat
    istnienia DVD na rynku robili źle. Że nie idealnie, to się zgodzę, ale
    żeby od razu bez sensu?

    * Bartłomiej Zieliński http://zmitac.aei.polsl.pl/BZ/ *

  • 42. Data: 2009-05-26 20:22:52
    Od: Bartłomiej Zieliński <b...@p...gliwice.pl>

    Użytkownik Wiewior napisał:
    > Tobie się totalnie rypie analog z cyfrą, kompresja z dekompresją itp.

    Czyżby?

    > RGB pozwala zminimalizować, a nie wyeliminować wady analogu.

    I tu się zgodzę. Ale w którymś z poprzednich postów było, że bez
    różnicy, czy puścić sygnał przez RGB czy nie (w domyśle Composite). I o
    ile mogę się zgodzić, że oba połączenia są analogowe, ergo w jakiś
    sposób psują sygnał, o tyle nie mogę się zgodzić, że ich wpływ jest taki
    sam, a to sugerowałeś pisząc "bez różnicy".

    > No nie mów, że myślisz, że źródłem dla TV analogowej jest analog...

    Wiesz, tak się dziwnie składa, że świat dokoła jest analogowy a nie
    cyfrowy, więc w końcu źródłem jest właśnie analog ;-)
    A co do kompresji w sensie informatycznym, to w analogowej TV opartej na
    systemie PAL jakoś jej nie widzę. Chyba, że wynika z użycia kompresji w
    części cyfrowej wcześniej, ale to osobna sprawa.

    > Zresztą tu właśnie najlepiej widać, jakie ograniczenia ma analog.

    Każda technika przesyłu ma jakieś ograniczenia.

    > To pomyśl czy łatwiej jest zakodować coś o jednolitym kolorze, czy może
    > coś zaszumionego i zakłóconego.

    Zaszumionego i zakłóconego, czy z artefaktami pochodzącymi z
    wcześniejszych kompresji? Bo IMO to nie to samo.

    * Bartłomiej Zieliński http://zmitac.aei.polsl.pl/BZ/ *

  • 43. Data: 2009-05-26 21:51:16
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Bartłomiej Zieliński" <b...@p...gliwice.pl> napisał w
    wiadomości news:gvhj13$6gk$1@polsl.pl...
    > Pytanie retoryczne jak rozumiem?

    >W pewnym sensie tak. Zresztą stawiając tezę o bezsensowności takiego
    >połączenia, sugerujesz, że producenci sprzętu przez co najmniej 10 lat
    >istnienia DVD na rynku robili źle.

    A wszystko musi być albo czarne albo białe?
    Dla kogoś kto chce tego samego na wyjściu co na wejściu - to tak, robili
    źle.
    Ale ilu potrzebuje takiego założenia?

  • 44. Data: 2009-05-27 04:10:01
    Od: Bartłomiej Zieliński <b...@p...gliwice.pl>

    Użytkownik Cavallino napisał:
    > Dla kogoś kto chce tego samego na wyjściu co na wejściu - to tak, robili
    > źle.
    > Ale ilu potrzebuje takiego założenia?

    No właśnie. Niektórym wystarczy, że mają prawie to samo. I moim zdaniem
    RGB dobrze sobie radzi w tej roli. Mimo, że ideologicznie jest
    niesłuszne ;-)

    * Bartłomiej Zieliński http://zmitac.aei.polsl.pl/BZ/ *

  • 45. Data: 2009-05-27 04:24:16
    Od: Bartłomiej Zieliński <b...@p...gliwice.pl>

> [...]

    No właśnie. Niektórym wystarczy, że mają prawie to samo. I moim zdaniem
    RGB dobrze sobie radzi w tej roli. Mimo, że ideologicznie jest
    Zresztą, ponieważ otaczający nas świat postrzegamy analogowo, to zawsze
    będzie coś źle, póki nie podłączy się cyfrowego sygnału bezpośrednio
    do mózgu ;-)

    * Bartłomiej Zieliński http://zmitac.aei.polsl.pl/BZ/ *

  • 46. Data: 2009-05-27 05:56:03
    Od: "Wiewior" <j...@t...cy>

    Użytkownik "Bartłomiej Zieliński" <b...@p...gliwice.pl> napisał w
    wiadomości news:gvhj2s$6gk$2@polsl.pl...
> [...]
    > się zgodzić, że oba połączenia są analogowe, ergo w jakiś sposób psują
    > sygnał, o tyle nie mogę się zgodzić, że ich wpływ jest taki sam, a to

    Owszem, bez różnicy, bo tak czy siak strata jakości będzie. I na to sie nic
    nie poradzi.

    > A co do kompresji w sensie informatycznym, to w analogowej TV opartej na
    > systemie PAL jakoś jej nie widzę. Chyba, że wynika z użycia kompresji w
    > części cyfrowej wcześniej, ale to osobna sprawa.

    Jak osobna? Nadajnik naziemny (analogowy) robi dokładnie to samo co Twój PVR
    wysyłając sygnał na wyjścia analogowe. Fakt, że jakość raczej porównywalna z
    composite, ale zasada dokładnie ta sama. Choć w sumie nadajnik ma jednak
    lepsze "bebechy" niż Twój PVR. W obu przypadkach (nadajnik i PVR) źródłem w
    99% przypadków jest ten sam sygnał satelitarny.

    > Każda technika przesyłu ma jakieś ograniczenia.

    To może wreszcie skumasz, o co chodzi w połączeniach analogowych między PVR
    i DVD?

    > Zaszumionego i zakłóconego, czy z artefaktami pochodzącymi z
    > wcześniejszych kompresji? Bo IMO to nie to samo.

    No to zilustruj różnice na przykładach i wykaż, że zmiany przepływności
    potrzebnej do zakodowania takiego sygnału są inne w każdym z przypadków.

    --
    Wiewior
    j...@t...cy

  • 47. Data: 2009-05-27 06:17:37
    Od: Bartłomiej Zieliński <B...@p...pl>

    Użytkownik Wiewior napisał:
    > Owszem, bez różnicy, bo tak czy siak strata jakości będzie. I na to
    > sie nic nie poradzi.

    Ale będzie to _inna_ strata jakości. Inna, czyli będzie między nimi
    różnica. Więc stwierdzenie "bez różnicy" zaciemnia obraz sprawy, zamiast
    wyjaśniać.

    > Jak osobna? Nadajnik naziemny (analogowy) robi dokładnie to samo co
    > Twój PVR wysyłając sygnał na wyjścia analogowe. Fakt, że jakość
    > raczej porównywalna z composite, ale zasada dokładnie ta sama.

    Polemizowałbym, ponieważ nadajnik TV analogowej stosuje modulacje, a
    odbiornik demodulacje, natomiast przy połączeniu PVR->DVD tego elementu
    nie ma. A ten drobny z pozoru szczegół wpływa na odbiór obrazu,
    niestety. Chyba, że widzisz świat czarno-biało, tzn. jeśli coś nie jest
    cyfrowe, to jest tak czy inaczej złe.

    > W obu przypadkach (nadajnik i PVR) źródłem w 99% przypadków jest ten
    > sam sygnał satelitarny.

    Tylko że w przypadku PVR odpada modulacja sygnałów analogowych. Wiele
    razu tu mówiono, że spośród złącz analogowych najlepszą jakość daje RGB
    lub Component, potem S-Video, potem Composite, potem modulator, a różnią
    się one między sobą liczbą fizycznych przewodów oraz etapów obróbki
    sygnału. Do tego w przypadku odbioru z analogowego TV dochodzi
    niedoskonałość toru antenowego, natomiast w przypadku PVR tego nie ma.
    Tzn. o ile zgodzę się, że pewne niedoskonałości są, to z pewnością są
    one mniejsze. W rezultacie "lepszość bebechów" nadajnika TV może nie
    pomóc znacząco w jakości odebranego (i nagranego) materiału.

    > To może wreszcie skumasz, o co chodzi w połączeniach analogowych
    > między PVR i DVD?

    A o co chodzi? Może byłbyś łaskaw wyjaśnić.

    * Bartłomiej Zieliński http://zmitac.aei.polsl.pl/BZ/ *

  • 48. Data: 2009-05-27 06:35:36
    Od: "Wiewior" <j...@t...cy>

    Użytkownik "Bartłomiej Zieliński" <B...@p...pl> napisał w
    wiadomości news:gvilu2$spr$1@polsl.pl...
    > Ale będzie to _inna_ strata jakości. Inna, czyli będzie między nimi
    > różnica. Więc stwierdzenie "bez różnicy" zaciemnia obraz sprawy, zamiast
    > wyjaśniać.

    Jak komuś się wydaje, że przejście przez RGB sprawi cuda i sygnał na wyjściu
    będzie identyczny z tym na wejściu, to dla niego różnica jest. Każdy inny
    wie, o co chodzi.

> [...]
    > nie ma. A ten drobny z pozoru szczegół wpływa na odbiór obrazu,
    > niestety. Chyba, że widzisz świat czarno-biało, tzn. jeśli coś nie jest

    Modulacja i demodulacja przy samym kodowaniu do PAL-u to już pomijalny
    pikuś.

> [...]
    > lub Component, potem S-Video, potem Composite, potem modulator, a różnią
    > się one między sobą liczbą fizycznych przewodów oraz etapów obróbki

    Nie myl modulatora w marnym VHS-ie z modulatorem w nadajniku.

    > A o co chodzi? Może byłbyś łaskaw wyjaśnić.

    Chyba i tak nie zrozumiesz...

  • 49. Data: 2009-05-27 07:33:37
    Od: Bartłomiej Zieliński <B...@p...pl>

    Użytkownik Wiewior napisał:
    > Chyba i tak nie zrozumiesz...

    Czasami mam wrażenie, że niektóre osoby biorące udział w dyskusji coś
    tam wiedzą, ale nie tyle, żeby innym wytłumaczyć. I lepiej zamiast
    przyznać się do własnej niewiedzy powiedzieć, że odbiorca nie zrozumie.
    Ale chyba nie po to stworzono grupy dyskusyjne, a raczej po to, żeby
    wymieniać się poglądami. Jak w każdej wymianie poglądów, niektórzy mogą
    się mylić. Ale w sumie Twojego poglądu nie jestem już ciekaw.

    * Bartłomiej Zieliński http://zmitac.aei.polsl.pl/BZ/ *

  • 50. Data: 2009-05-27 09:05:19
    Od: "Kot Prezydenta" <c...@g...pl>

    Użytkownik "Bartłomiej Zieliński" <B...@p...pl> napisał w
    wiadomości news:gviqch$os$1@polsl.pl...

    >Czasami mam wrażenie, że niektóre osoby biorące udział w dyskusji coś tam
    >wiedzą, ale nie tyle, żeby innym wytłumaczyć.

    Nie innym tylko Tobie a śledząc twe wypowiedzi mozna dojśc do wniosku że nie
    powinieneś oceniać wiedzy innych bo twoja jest do tego niewystarczająca

    >I lepiej zamiast przyznać się do własnej niewiedzy powiedzieć, że odbiorca
    >nie zrozumie.

    LOL

    >Ale chyba nie po to stworzono grupy dyskusyjne, a raczej po to, żeby
    >wymieniać się poglądami. Jak w każdej wymianie poglądów, niektórzy mogą się
    >mylić. Ale w sumie Twojego poglądu nie jestem już ciekaw.

    Nic dziwnego, ja też tak czasami mam że nie rozumiem i to mnie zlości :-)

    * Bartłomiej Zieliński http://zmitac.aei.polsl.pl/BZ/ *