  • 71. Data: 2009-05-28 09:35:37
    Temat: Re: Nagrywanie na PVR i DVD
    Od: Bartłomiej Zieliński <b...@p...gliwice.pl>

    Użytkownik Wiewior napisał:
    > To trzeba było jeszcze nastawić ucho, żeby usłyszeć w jakiej
    > rozdzielczości te klatki były skanowane...

    W dodatkach do Bonda mówią coś o rozdzielczości 4K na 3K.

    * Bartłomiej Zieliński http://zmitac.aei.polsl.pl/BZ/ *

  • 72. Data: 2009-05-28 09:49:55
    Od: "Wiewior" <j...@f...j.yc>

    Użytkownik "Bartłomiej Zieliński" <b...@p...gliwice.pl> napisał w
    wiadomości news:gvllt9$cct$1@polsl.pl...
    > W dodatkach do Bonda mówią coś o rozdzielczości 4K na 3K.

    No, a jaką rozdzielczość ma PAL, a jaką HD?

    --
    Wiewior
    j...@f...j.cy

  • 73. Data: 2009-05-28 10:06:24
    Od: Jingiel <X...@X...XX>

    > W dodatkach do Bonda mówią coś o rozdzielczości 4K na 3K.

    No to teraz porownaj to do maks 720x576 (TV naziemna i DVD)

    Jingiel

  • 74. Data: 2009-05-28 11:13:47
    Od: Bartłomiej Zieliński <b...@p...gliwice.pl>

    Użytkownik Wiewior napisał:
    > No, a jaką rozdzielczość ma PAL, a jaką HD?

    Krótko mówiąc, dużo mniejszą. I nikt nie ukrywa, że Bondy zrobili w
    rozdzielczości 3K*4K, aby na nie spełniła się zasada, że "nigdy nie ma
    czasu, aby coś zrobić dobrze, ale zawsze jest czas, aby to zrobić od
    początku".
    Można natomiast interpretować to następująco. Ludzie, którzy skanowali
    (i naprawiali) Bondy przypuszczają, że użyta rozdzielczość jest być może
    nawet większa niż rozdzielczość samego filmu. Zatem tu utraty jakości
    nie ma. Przy dosłownym rozumieniu bezstratności, jeśli by chcieć
    dostarczyć do nadawcy TV materiał bezstratny, konieczne by było właśnie
    użycie _tej_ rozdzielczości, a nie PAL czy HD. A już TV sama sobie
    zmniejszy do takiego formatu, jaki uzna za stosowny. Nawet do
    rozmiaru/rozdzielczości wyświetlacza telefonu komórkowego.

    * Bartłomiej Zieliński http://zmitac.aei.polsl.pl/BZ/ *

  • 75. Data: 2009-05-28 11:17:10
    Od: Bartłomiej Zieliński <b...@p...gliwice.pl>

    Użytkownik Cavallino napisał:
    > Po to mam htpc, abym przy każdorazowym divx nie musiał latać z kablami.

    OK. Ja po prostu najczęściej oglądam DVD albo TV. Divx-y oglądałem może
    10 razy, z czego na TV jakieś 2-3.

    > Zresztą mój lapek nie odtworzy mi płynnie hd i nie ma hdmi, nie do tego
    > służy.

    Mój akurat ma HDMI, ale za to TV go nie ma.

    * Bartłomiej Zieliński http://zmitac.aei.polsl.pl/BZ/ *

  • 76. Data: 2009-05-28 19:37:43
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Jingiel wrote:

    > A ty udajesz laika :)))

    no bo ja mu to inaczej wyjaśnić.

  • 77. Data: 2009-05-28 19:45:06
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Bartłomiej Zieliński wrote:

> [...]
    > sama sobie zmniejszy do takiego formatu, jaki uzna za stosowny. Nawet
    > do rozmiaru/rozdzielczości wyświetlacza telefonu komórkowego.

    bezstratność nie mówi nic o rozdzielczości, tylko mówi o sposobie kodowania.

  • 78. Data: 2009-05-28 19:55:42
    Od: Bartłomiej Zieliński <b...@p...gliwice.pl>

    Użytkownik Marek Dyjor napisał:
    > bezstratność nie mówi nic o rozdzielczości, tylko mówi o sposobie
    > kodowania.

    Teoretycznie nie, ale jeśli zmniejszysz rozmiar (rozdzielczość) obrazu,
    to część informacji bezpowrotnie zniknie, więc efekt (z punktu widzenia
    ilości informacji w obrazie) jest podobny jak przy kompresji.

    * Bartłomiej Zieliński http://zmitac.aei.polsl.pl/BZ/ *

  • 79. Data: 2009-05-28 20:04:26
    Od: "Wiewior" <j...@f...j.yc>

    Użytkownik "Bartłomiej Zieliński" <b...@p...gliwice.pl> napisał w
    wiadomości news:gvmq7u$ehl$1@polsl.pl...
    > Teoretycznie nie, ale jeśli zmniejszysz rozmiar (rozdzielczość) obrazu, to
    > część informacji bezpowrotnie zniknie, więc efekt (z punktu widzenia
    > ilości informacji w obrazie) jest podobny jak przy kompresji.

    Chłopek-roztropek z Ciebie...

    --
    Wiewior
    j...@t...cy