  • 31. Data: 2009-05-26 15:52:35
    Temat: Re: Nagrywanie na PVR i DVD
    Od: Bartłomiej Zieliński <B...@p...pl>

    Użytkownik Wiewior napisał:
    > Zakładając, że na wejściu był zielony jednego odcienia, to na wyjściu
    > analogowym będzie kwadrat o różnych odcieniach :)

    Również na wyjściu RGB?
    To by przeczyło sensowności posiadania odtwarzacza DVD w innym pudełku
    niż TV. A jednak z DVD przez RGB można uzyskać kolory kinowe, a a anteny
    TV raczej nie.

    > Poza tym przy ponownej kompresji trzeba sobie poradzić z artefaktami
    > poprzedniej kompresji, więc siłą rzeczy przepływność powinna być większa.

    To mnie nie przekonuje. Jeśli mamy obraz "pokwadratowany", to dlaczego
    wygeneruje to więcej bitów niż obraz bez artefaktów?

    * Bartłomiej Zieliński http://zmitac.aei.polsl.pl/BZ/ *

  • 32. Data: 2009-05-26 15:56:10
    Od: "Wiewior" <j...@t...cy>

    Użytkownik "Bartłomiej Zieliński" <B...@p...pl> napisał w
    wiadomości news:gvh383$pf8$1@polsl.pl...
    > Również na wyjściu RGB?

    A co za różnica?

    > To by przeczyło sensowności posiadania odtwarzacza DVD w innym pudełku niż
    > TV. A jednak z DVD przez RGB można uzyskać kolory kinowe, a a anteny TV
    > raczej nie.

    Teraz to już totalnie pojechałeś po bandzie... Jakie kolory kinowe? Jakie
    TV? O czym Ty w ogóle piszesz?

    > To mnie nie przekonuje. Jeśli mamy obraz "pokwadratowany", to dlaczego
    > wygeneruje to więcej bitów niż obraz bez artefaktów?

    Bo rzecz nie w kształcie, a zawartości. A do tego dochodzi kodowanie różnic
    między ramkami.

    --
    Wiewior
    j...@t...cy

  • 33. Data: 2009-05-26 16:29:47
    Od: Bartłomiej Zieliński <B...@p...pl>

    > A co za różnica?

    Jeśli żadna, to po co jest złącze RGB, skoro można uzyskać to samo na
    Composite?

    > Teraz to już totalnie pojechałeś po bandzie... Jakie kolory kinowe?

    Obejrzyj film nadawany przez TV, a potem z DVD. Ja w większości
    przypadków widzę różnicę. Kolory na DVD są inne, pełniejsze.

    > Bo rzecz nie w kształcie, a zawartości. A do tego dochodzi kodowanie
    > różnic między ramkami.

    I co z tego wynika?

    * Bartłomiej Zieliński http://zmitac.aei.polsl.pl/BZ/ *

  • 34. Data: 2009-05-26 16:40:59
    Od: "Wiewior" <j...@t...cy>

    Użytkownik "Bartłomiej Zieliński" <B...@p...pl> napisał w
    wiadomości news:gvh5dr$r7j$1@polsl.pl...
    > Jeśli żadna, to po co jest złącze RGB, skoro można uzyskać to samo na
    > Composite?

    Nie to samo.

    > Obejrzyj film nadawany przez TV, a potem z DVD. Ja w większości przypadków
    > widzę różnicę. Kolory na DVD są inne, pełniejsze.

    Bo kompresja w TV jest większa?

    > I co z tego wynika?

    Że potrzeba więcej bitów.

  • 35. Data: 2009-05-26 17:34:19
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Bartłomiej Zieliński" <B...@p...pl> napisał w
    wiadomości news:gvh1d3$ntk$1@polsl.pl...
    Użytkownik Cavallino napisał:
    > Tak, że KAŻDA stratna konwersja, a już szczególnie konwersja do analoga,
    > eliminuje możliwość uzyskania materiału wejściowego.

    >Przy podejściu ortodoksyjnym, tak.

    Zrób taki algorytm, który działa inaczej, na pewno dużo zarobisz.

  • 36. Data: 2009-05-26 17:35:16
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

> [...]

    >Również na wyjściu RGB?
    >To by przeczyło sensowności posiadania odtwarzacza DVD w innym pudełku niż

    Niby dlaczego?
    Co najwyżej przeczyło sensowi podłączania go przez łącze analogowe.

  • 37. Data: 2009-05-26 18:23:22
    Od: Bartłomiej Zieliński <b...@p...gliwice.pl>

    Użytkownik Cavallino napisał:
    > Co najwyżej przeczyło sensowi podłączania go przez łącze analogowe.

    A jak podłączyć odtwarzacz DVD do TV cyfrowo, jeśli ani jedno ani drugie
    nie ma HDMI?

    * Bartłomiej Zieliński http://zmitac.aei.polsl.pl/BZ/ *

  • 38. Data: 2009-05-26 18:24:17
    Od: Bartłomiej Zieliński <b...@p...gliwice.pl>

    > Nie to samo.

    Ale pisałeś, że bez różnicy. Skoro nie to samo, to różnica jakaś jest.

    > Bo kompresja w TV jest większa?

    W analogowej?

    > Że potrzeba więcej bitów.

    To już wiemy. Ale przydałoby się jakieś dokładniejsze wytłumaczenie.
    Wtedy może dam się przekonać.

    * Bartłomiej Zieliński http://zmitac.aei.polsl.pl/BZ/ *

  • 39. Data: 2009-05-26 18:37:07
    Od: "Wiewior" <j...@t...cy>

    Użytkownik "Bartłomiej Zieliński" <b...@p...gliwice.pl> napisał w
    wiadomości news:gvhc4h$od$2@polsl.pl...
    > Ale pisałeś, że bez różnicy. Skoro nie to samo, to różnica jakaś jest.

    Tobie się totalnie rypie analog z cyfrą, kompresja z dekompresją itp.
    RGB pozwala zminimalizować, a nie wyeliminować wady analogu. Poza tym zapis
    w MPEG2 jest i tak w YUV i do tego 4:2:0, więc już tu jest spora strata
    jakości w stosunku do sygnału wejściowego.

    > W analogowej?

    No nie mów, że myślisz, że źródłem dla TV analogowej jest analog... Zresztą
    tu właśnie najlepiej widać, jakie ograniczenia ma analog.

    > To już wiemy. Ale przydałoby się jakieś dokładniejsze wytłumaczenie. Wtedy
    > może dam się przekonać.

    To pomyśl czy łatwiej jest zakodować coś o jednolitym kolorze, czy może coś
    zaszumionego i zakłóconego.

  • 40. Data: 2009-05-26 19:06:04
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Bartłomiej Zieliński" <b...@p...gliwice.pl> napisał w
    wiadomości news:gvhc2q$od$1@polsl.pl...
    Użytkownik Cavallino napisał:
    > Co najwyżej przeczyło sensowi podłączania go przez łącze analogowe.

    >A jak podłączyć odtwarzacz DVD do TV cyfrowo, jeśli ani jedno ani drugie
    >nie ma HDMI?

    Pytanie retoryczne jak rozumiem?