  • 21. Data: 2009-05-26 13:05:11
    Temat: Re: Nagrywanie na PVR i DVD
    Od: "Wiewior" <j...@f...j.yc>

    Użytkownik "Bartłomiej Zieliński" <b...@p...gliwice.pl> napisał w
    wiadomości news:gvgobd$eul$1@polsl.pl...
    > Tylko że to nie przynosi polepszenia jakości, więc nie za bardzo jest
    > uzasadnione. To tak, jakby (w uproszczeniu) jeden piksel obrazu
    > reprezentować dwoma.

    No ale w czym problem? To użytkownik ma byc inteligentny, a nie
    nagrywarka...

    --
    Wiewior
    j...@f...j.cy

  • 22. Data: 2009-05-26 13:30:59
    Od: Jingiel <X...@X...XX>

    Szczegolnie jak masz przeniesc 50 kg na odleglosc 10 kilometrow:)

    Jingiel

  • 23. Data: 2009-05-26 13:44:12
    Od: Bartłomiej Zieliński <B...@p...pl>

    Użytkownik Wiewior napisał:
    > No ale w czym problem? To użytkownik ma byc inteligentny, a nie
    > nagrywarka...

    A jak jest tu w stanie pomóc inteligencja użytkownika? Powinien nie
    kopiować z PVR na HDD/DVD? ;-)

    * Bartłomiej Zieliński http://zmitac.aei.polsl.pl/BZ/ *

  • 24. Data: 2009-05-26 13:51:27
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Bartłomiej Zieliński" <b...@p...gliwice.pl> napisał w
    wiadomości news:

    > Jakim więc cudem na wejściu i wyjściu chciałbyś mieć to samo, skoro w
    > jednym przypadku masz sygnał cyfrowy, a w drugim analogowy?

    >Popełniłem skrót myślowy, ale, jeśli nie wnikać w szczegóły, jest tak jak
    >napisałem.

    Nie jest.

    > Z tą różnicą, że na wejściu informacja o obrazie jest odpowiednio
    > zakodowana cyfrowo, ale tak czy inaczej jest to informacja o obrazie,
    > który powinien zostać wyświetlony.

    Ale skąd pomysł, że obraz obrobiony do analoga i z powrotem na 100 różnych
    sposobów, musi dać taki sam efekt jak na początku?

  • 25. Data: 2009-05-26 13:52:37
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Bartłomiej Zieliński" <B...@p...pl> napisał w
    wiadomości news:gvgrnc$i9r$1@polsl.pl...
> [...]
    > nagrywarka...

    >A jak jest tu w stanie pomóc inteligencja użytkownika? Powinien nie

    Po analogu?
    Oczywiście że nie.
    M.in. dlatego właśnie mam htpc i nie mam takich problemów.
    Koszty DUŻO mniejsze niż suma na tuner pvr+nagrywarkę.

  • 26. Data: 2009-05-26 13:53:49
    Od: Bartłomiej Zieliński <B...@p...pl>

    Użytkownik Cavallino napisał:
    > Nie jest.

    W takim razie jak jest?

    > Ale skąd pomysł, że obraz obrobiony do analoga i z powrotem na 100
    > różnych sposobów, musi dać taki sam efekt jak na początku?

    Choćby stąd, że efekty kompresji są widoczne gołym okiem na ekranie,
    więc i elektronika nagrywarki powinna je zauważyć. Zatem nagrywarka
    powinna zauważyć, że efektywnie wystarczy mniej bitów do zakodowania
    tego samego, a nie będzie widać żadnych strat w porównaniu do obrazu
    wchodzącego do nagrywarki.

    * Bartłomiej Zieliński http://zmitac.aei.polsl.pl/BZ/ *

  • 27. Data: 2009-05-26 14:05:33
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Bartłomiej Zieliński" <B...@p...pl> napisał w
    wiadomości news:gvgs9d$iqo$1@polsl.pl...
    Użytkownik Cavallino napisał:
    > Nie jest.

    >W takim razie jak jest?

    Tak, że KAŻDA stratna konwersja, a już szczególnie konwersja do analoga,
    eliminuje możliwość uzyskania materiału wejściowego.
    Czyli eliminuje możliwość iż postawiłeś prawdziwą tezę.

  • 28. Data: 2009-05-26 15:21:07
    Od: Bartłomiej Zieliński <B...@p...pl>

    Użytkownik Cavallino napisał:
    > Tak, że KAŻDA stratna konwersja, a już szczególnie konwersja do analoga,
    > eliminuje możliwość uzyskania materiału wejściowego.

    Przy podejściu ortodoksyjnym, tak.
    Ale załóżmy, że w strumieniu danych jest informacja potrzebna do
    wyświetlenia zielonego kwadratu i zużyto na to powiedzmy 1000 bitów. To
    na wyjściu analogowym nie wyświetli się zielony kwadrat? A jeśli jednak
    się wyświetli, to dlaczego nagrywarka potrzebuje na zakodowanie go 2000
    bitów, skoro jest to wizualnie to samo, a podniesienia jakości nie ma?

    * Bartłomiej Zieliński http://zmitac.aei.polsl.pl/BZ/ *

  • 29. Data: 2009-05-26 15:48:16
    Od: "Wiewior" <j...@t...cy>

    Użytkownik "Bartłomiej Zieliński" <B...@p...pl> napisał w
    wiadomości news:gvh1d3$ntk$1@polsl.pl...
> [...]
    > wyświetlenia zielonego kwadratu i zużyto na to powiedzmy 1000 bitów. To na
    > wyjściu analogowym nie wyświetli się zielony kwadrat?

    Zakładając, że na wejściu był zielony jednego odcienia, to na wyjściu
    analogowym będzie kwadrat o różnych odcieniach :)

    > A jeśli jednak się wyświetli, to dlaczego nagrywarka potrzebuje na
    > zakodowanie go 2000 bitów, skoro jest to wizualnie to samo, a podniesienia
    > jakości nie ma?

    Nagrywarka zużyje tyle bitów, ile jej użytkownik każe zużyć - przy założeniu
    pewnej średniej przepływności. I o tę inteligencję użytkownika chodzi.
    Poza tym przy ponownej kompresji trzeba sobie poradzić z artefaktami
    poprzedniej kompresji, więc siłą rzeczy przepływność powinna być większa.

    --
    Wiewior
    j...@t...cy

  • 30. Data: 2009-05-26 15:51:07
    Od: "Kot Prezydenta" <c...@g...pl>

> [...]

    >wyświetli, to dlaczego nagrywarka potrzebuje na zakodowanie go 2000 bitów,
    >skoro jest to wizualnie to samo, a podniesienia jakości nie ma?

    bo robi to w locie , jednoprzebiegowo zapewne - odpisalem ci już w innej
    części wątku, procesor kodujący w nagrywarce daje cos co jest wynikiem
    kompromisu między jakością jednoprzebiegowego kodowania w locie i objetosci
    pliku. Najprawdopodobniej stosując metodę skuteczniejszą i wieloprzebiegową
    na komputerze skompresujesz ten material do tych własnie 1000 bitów ale
    bedziesz na to potrzebował dwóch lub wiecej przebiegów i wiekszej ilości
    czasu.

    Nie możesz nazywac tym samym obrazem czegoś co zostało zakodowane w
    urzadzeniu X i przesłane do PVR drogą cyfrową z wynikiem pracy użądzenia Y
    (nagrywarki DVD). Bo to co koduje materiał do transmisji kosztuje 100 000$
    albo więcej a to co koduje u ciebie w domu kosztuje ok 300-400$. Widzisz tu
    różnicę i kompromis ?