  • 11. Data: 2009-05-26 11:58:57
    Temat: Re: Nagrywanie na PVR i DVD
    Od: "Kot Prezydenta" <c...@g...pl>

    Użytkownik "Bartłomiej Zieliński" <B...@p...pl> napisał w
    wiadomości news:gvgato$cj$1@polsl.pl...
    Użytkownik Wiewior napisał:
    > Rekompresji strumienia, innej przepływności itp. itd.

    >No tak, ale to jest dokładnie ten sam obraz. Zwiększenie przepływności czy
    >mniej stratna kompresja nie poprawi obrazu w tym przypadku, chyba że
    >nagrywarka stosuje jakieś ulepszacze.

    to nie jest ten sam obraz

  • 12. Data: 2009-05-26 12:09:11
    Od: Bartłomiej Zieliński <b...@p...gliwice.pl>

    Użytkownik Kot Prezydenta napisał:
    > to nie jest ten sam obraz

    Dlaczego nie?
    Jeżeli tuner działa prawidłowo to powinien wyświetlić na wyjściu
    dokładnie to samo, co odebrał z anteny. I to właśnie zbiera nagrywarka.
    Gdzie jest różnica?

    * Bartłomiej Zieliński http://zmitac.aei.polsl.pl/BZ/ *

  • 13. Data: 2009-05-26 12:19:49
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Bartłomiej Zieliński" <b...@p...gliwice.pl> napisał w
    wiadomości news:gvgm58$cig$1@polsl.pl...
> [...]

    >Dlaczego nie?
    >Jeżeli tuner działa prawidłowo to powinien wyświetlić na wyjściu dokładnie

    Na jakim wyjściu?
    Analogowym?
    Mówisz o tunerze analogowym czy jak?

  • 14. Data: 2009-05-26 12:29:32
    Od: Jingiel <X...@X...XX>

    > Na jakim wyjściu?
    > Analogowym?
    > Mówisz o tunerze analogowym czy jak?

    Mowil o tunerze PVR z wyjsciem analogowym.

    Jingiel

  • 15. Data: 2009-05-26 12:31:35
    Od: "Wiewior" <j...@f...j.yc>

    Użytkownik "Bartłomiej Zieliński" <b...@p...gliwice.pl> napisał w
    wiadomości news:gvgjsi$aar$1@polsl.pl...
    > To nie o to chodzi żeby na siłę zmieścić się w 2GB, tylko o to, skąd się
    > bierze drugie 2GB informacji, skoro kodowany obraz jest już skompresowany
    > i kompresja z wyższą przepływnością niczego nie wnosi, bo jeśli jakiejś
    > informacji nie ma, to skąd niby ma się urodzić? No chyba, że nagrywarka ma
    > jakieś polepszacze obrazu, np. coś w rodzaju upscalera.

    Dokładnie w taki sam sposób, w jaki z mp3 można zrozbić WAV-a, a potem
    zapisać z powrotem do mp3 z wyższą przepływnością.

    --
    Wiewior
    j...@f...j.cy

  • 16. Data: 2009-05-26 12:33:17
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Jingiel" <X...@X...XX> napisał w wiadomości

    > Mowil o tunerze PVR z wyjsciem analogowym.

    Wiem.
    Ale skoro uważa że na wejściu i wyjściu analogowym jest to samo, to widać
    widział jakiś tuner pvr analogowy.

  • 17. Data: 2009-05-26 12:46:37
    Od: Bartłomiej Zieliński <b...@p...gliwice.pl>

    Użytkownik Wiewior napisał:
    > Dokładnie w taki sam sposób, w jaki z mp3 można zrozbić WAV-a, a potem
    > zapisać z powrotem do mp3 z wyższą przepływnością.

    Tylko że to nie przynosi polepszenia jakości, więc nie za bardzo jest
    uzasadnione. To tak, jakby (w uproszczeniu) jeden piksel obrazu
    reprezentować dwoma.

    * Bartłomiej Zieliński http://zmitac.aei.polsl.pl/BZ/ *

  • 18. Data: 2009-05-26 12:49:02
    Od: Bartłomiej Zieliński <b...@p...gliwice.pl>

    Użytkownik Cavallino napisał:
    > Na jakim wyjściu?
    > Analogowym?
    > Mówisz o tunerze analogowym czy jak?

    Nie, o cyfrowym.
    Strumień bitów odebranych z anteny zawiera informację o obrazie, który
    powinien zostać wyświetlony na wyjściu. Przy kompresji zastosowanej
    przez nadawcę, jeśli materiał zawiera n bitów, to przekodowanie tego na
    analog i potem z powrotem na cyfrę nie przyniesie poprawy jakości, więc
    dwukrotny wzrost objętości informacji nie jest uzasadniony.

    * Bartłomiej Zieliński http://zmitac.aei.polsl.pl/BZ/ *

  • 19. Data: 2009-05-26 12:53:14
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Bartłomiej Zieliński" <b...@p...gliwice.pl> napisał w
    wiadomości news:gvgofu$eul$2@polsl.pl...
    Użytkownik Cavallino napisał:
    > Na jakim wyjściu?
    > Analogowym?
    > Mówisz o tunerze analogowym czy jak?

    >Nie, o cyfrowym.

    Jakim więc cudem na wejściu i wyjściu chciałbyś mieć to samo, skoro w jednym
    przypadku masz sygnał cyfrowy, a w drugim analogowy?
    To tak jakbyś chciał stawiać znak równości między kilogramami a kilometrami.

  • 20. Data: 2009-05-26 13:01:52
    Od: Bartłomiej Zieliński <b...@p...gliwice.pl>

> [...]
    >
    > Jakim więc cudem na wejściu i wyjściu chciałbyś mieć to samo, skoro w
    > jednym przypadku masz sygnał cyfrowy, a w drugim analogowy?

    Popełniłem skrót myślowy, ale, jeśli nie wnikać w szczegóły, jest tak
    jak napisałem. Z tą różnicą, że na wejściu informacja o obrazie jest
    odpowiednio zakodowana cyfrowo, ale tak czy inaczej jest to informacja o
    obrazie, który powinien zostać wyświetlony.

    > To tak jakbyś chciał stawiać znak równości między kilogramami a
    > kilometrami.

    Może się to wydać absurdalne, ale w sieciach komputerowych zawierających
    stacje ruchome można przeliczać bity na metry ;-) Więc może da się
    znaleźć przypadek, w którym przyrównanie gramów i metrów ma sens ;)

    * Bartłomiej Zieliński http://zmitac.aei.polsl.pl/BZ/ *