  • 11. Data: 2011-11-13 14:40:52
    Temat: Re: Nagroda! Brawo!
    Od: venioo <p...@o...eu>

    W dniu 2011-11-13 13:42, The_EaGle pisze:

    > Z twoich wypowiedzi wynika że albo nie dokładnie przeczytałeś za co ta
    > nagroda oraz kto ją ufundował albo jesteś typowym "targetem" dla których
    > piszą dziennikarze zbulwersowani tą wiadomością. Mam jednak nadzieje że
    > tylko to pierwsze.

    "nagrodził Ministerstwo Infrastruktury, GDDKiA oraz firmę Kapsch
    Telematic Services za stworzenie w niezwykle szybkim tempie systemu ViaTOLL"

    Czyli nagroda za szybkie stworzenie systemu.

    "Ranking Najlepszy Partner w Biznesie jest doroczną nagrodą przyznawaną
    przez magazyn ,,Home & Market". Jego celem jest promocja najlepszych
    produktów i usług dla biznesu. Najlepszego partnera w biznesie wskazują
    przedsiębiorcy. "

    A tego akapitu wlasnie do konca nie rozumiem. Wszyscy utyskuja jakie to
    jest niefajne, a jednoczesnie przyznali nagrode? Chyba firmy bedace
    podwykonawcami daly ta nagrode, w podziekowaniu za wspolne robienie
    biznesu na wielkiej kupie jaka jest ten caly system :)

    > Znajdź choć jeden system ogólnopolski lub nawet ogólno krajowy w UE
    > który ruszył w takim czasie i bez błędów. Czekam na sugestie...

    Nie wskaze, bo prawdopodobnie takiego nie ma. Tyle tylko, ze w przypadku
    takiego systemu czas stworzenia nie jest zadnym wyznacznikiem jakosci, a
    wrecz przeciwnie.

    venioo
    GG:198909

  • 12. Data: 2011-11-13 16:00:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 13 Nov 2011 14:40:52 +0100, venioo napisał(a):
> [...]
    > podwykonawcami daly ta nagrode, w podziekowaniu za wspolne robienie
    > biznesu na wielkiej kupie jaka jest ten caly system :)

    A bo to pierwszy przypadek ? Nie wie lewica co czyni prawica ;-)

    > Nie wskaze, bo prawdopodobnie takiego nie ma. Tyle tylko, ze w przypadku
    > takiego systemu czas stworzenia nie jest zadnym wyznacznikiem jakosci, a
    > wrecz przeciwnie.

    Kapsch chyba mial doswiadczenie w takim systemie, wiec moze to nie takie
    dziwne.

    J.

  • 13. Data: 2011-11-13 18:13:37
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "venioo" <p...@o...eu> napisał w wiadomości news:

> [...]
    >
    > A tego akapitu wlasnie do konca nie rozumiem. Wszyscy utyskuja jakie to
    > jest niefajne, a jednoczesnie przyznali nagrode?

    Ale kto utyskuje?
    Jacyś transportowcy którzy muszą płacić za to że coś zużywają, a chcieliby
    zużywać za darmo?

  • 14. Data: 2011-11-13 19:29:58
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 12 Nov 2011 22:33:00 +0100, The_EaGle napisał(a):
    > Mają racje. To że ten system powstał w takim czasie to po prostu rekord
    > świata. M.in dlatego że Kapsch miał gotową część software'ową.
    > To że są problemy w początkowym okresie to normalne, każdy by miał przy
    > takim systemie.
    >
    > Googlaj i zobacz jakie problemy mieli np Czesi czy Słowacy gdzie
    > wprowadzano podobny system. W samych Niemczech było z tym systemem
    > mnóstwo problemów

    Niemiecki system jest troche inny i bardziej skomplikowany.

    >i do dziś gdzieś powstają dodatkowe bramki.

    No, u nas tez beda powstawaly i to nie jest zarzut.

    J.

  • 15. Data: 2011-11-13 19:37:44
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 13 Nov 2011 06:34:07 +0100, MarcinJM napisał(a):
    > Jest cos takiego jak okres przejsciowy. Mozna bylo jeszcze pol roku/rok
    > liczyc wszystko po staremu (winiety), ale z obowiazkowym wozeniem
    > pudelek, i wtedy mozna testowac do woli i eliminowac slabe punkty.

    Ale sa jakies slabe punkty ?

    Poniekad taki okres byl, pudelka mozna bylo znacznie wczesniej kupic, tylko
    u nas jak zwykle wszyscy czekali.

    > Mozna takie pudelku zasilic wirtualnym pieniadzem i kontrolowac ile
    > bramek zaliczylo na jakie kwoty, pozniej kilka miesiecy funkcjonowania
    > rownoleglego obu systemow i juz.
    > Tylko, ze pewnie to byloby za proste.

    Ale w sumie to po co chcialbys to robic i co osiagnac ?
    Zeby kierowcy sobie sprawdzili czy tych kilka testowych bramek w kraju
    dobrze nalicza im oplaty ?
    Sa jakies narzekania na rozliczenia obecnie ?

    J.

  • 16. Data: 2011-11-13 19:41:43
    Od: "Wojciech Smagowicz [ZIWK]" <w...@o...pl>

    W dniu 2011-11-13 18:13, Cavallino pisze:

    > Ale kto utyskuje?
    > Jacyś transportowcy którzy muszą płacić za to że coś zużywają, a
    > chcieliby zużywać za darmo?
    A słowa "Podatek Drogowy" coś Ci mówią przy kasie, jak kupujesz
    zwyczajną bułkę?
    Wiem, chwilowo jest zwany "Podatkiem od Środków Transportu" aby nie było
    zdziwienia, że pieniądze z niego idą na inne cele...

    --
    Wojciech Smagowicz

  • 17. Data: 2011-11-13 19:50:06
    Od: "m...@i...pl" <m...@i...pl>

    On 11/12/2011 10:59 PM, Artur Maśląg wrote:
> [...]
    -Market-dla-GDDKiA-za-sprawne-wprowadzenie-systemu-V
    iaTOLL

    > Cóż, jak nie potrafisz na pewne rzeczy patrzeć bez emocji i względnie
    > obiektywnie to pewnie tak wyjdzie...

    Nie bądźmy naiwni. Każdą nagrodę się kupuje. Np. aby dostać nagrodę
    "przedsiębiorstwo Fair Play" wystarczy mieć PESEL, NIP i REGON
    lub KRS, NIP i REGON zapłacić 4000 PLN i załatwione.

  • 18. Data: 2011-11-13 19:53:22
    Od: venioo <p...@o...eu>

    > Ale kto utyskuje?
    > Jacyś transportowcy którzy muszą płacić za to że coś zużywają, a
    > chcieliby zużywać za darmo?

    Transportowcy placa? Ja place 40pln wiecej za bilet miesieczny, bo
    musieli sobie te koszty gdzies odbic, wiec to raczej nie transportowcy
    placa, ale o tym juz byl tutaj flejm.

    --
    venioo
    GG:198909

  • 19. Data: 2011-11-13 19:54:48
    Od: venioo <p...@o...eu>

    W dniu 2011-11-13 19:37, J.F. pisze:

    > Ale sa jakies slabe punkty ?
    >
    > Poniekad taki okres byl, pudelka mozna bylo znacznie wczesniej kupic, tylko
    > u nas jak zwykle wszyscy czekali.

    I co po pudelkach, jak bramek nie bylo? To jak mieli to sobie przetestowac.

    Caly czas.

    --
    venioo
    GG:198909

  • 20. Data: 2011-11-13 20:18:11
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2011-11-13 19:53, venioo pisze:
    (...)
    > Transportowcy placa? Ja place 40pln wiecej za bilet miesieczny, bo
    > musieli sobie te koszty gdzies odbic, wiec to raczej nie transportowcy
    > placa, ale o tym juz byl tutaj flejm.

    Aha, wcześniej nie płacili? Zdaje się, że świetnie wykorzystali zmianę
    systemu opłat, a Ty naiwnie uwierzyłeś, że taka podwyżka była tego
    przyczyną.