eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.wwwNadmierna ilość zapytań ofertowychRe: Nadmierna ilość zapytań ofertowych
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!.PO
    STED!not-for-mail
    From: Kapsel <k...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.comp.www
    Subject: Re: Nadmierna ilość zapytań ofertowych
    Date: Mon, 27 Jun 2011 14:13:57 +0200
    Organization: http://onet.pl
    Lines: 44
    Message-ID: <1...@k...net>
    References: <iu9ipk$ks9$1@news.onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: ebf51.internetdsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1309176837 3248 83.14.135.51 (27 Jun 2011 12:13:57 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 27 Jun 2011 12:13:57 +0000 (UTC)
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.comp.www:399080
    [ ukryj nagłówki ]

    Mon, 27 Jun 2011 11:33:32 +0200, Peter May napisał(a):

    > Jak sobie radzicie z nadmierną ilością zapytań ofertowych?
    >
    > Chodzi mi o to, że przygotowanie oferty to czas (a to pieniądze) i
    > "wystrzelanie się" z pomysłów. Z jednej strony chce się jakoś przekonać
    > klienta do zakupu danej usługi, ale z drugiej strony to też darmowe
    > pozbieranie z rynku "ofert i pomysłów". IMHO przyzwoicie by było
    > pobierać normalne opłaty za przygotowanie oferty, ponieważ wówczas
    > potencjalny klient zastanowi się czy aby na pewno wysłać zapytanie
    > ofertowe. Chyba, że się mylę. Być może w ten sposób od razu
    > "przefiltruje się" zbieraczy ofert pod tzw. "podkładkę unijną" lub "bo
    > muszę coś znaleźć koledze na podkładkę pod oferty" :/

    Opłaty za przygotowanie oferty raczej u nas nie przejdą :)

    W toku nabywania doświadczenia z czasem łatwiej jest wyłapać część zapytań,
    z których prawie na pewno nic nie wyniknie. Tam wystarczy ustawić
    standardową odpowiedź i jak klient będzie naprawdę zainteresowany to dalej
    sam będzie drążyć.

    Pomocne też jest stworzenie własnego portfolio wraz z zasadami współpracy
    itp., dzięki czemu nieogarniętych klientów możesz tam na starcie odesłać.

    Jak już trafisz klienta, co ma milion pytań i oczekiwań, to możesz też
    spróbować odbić piłeczkę prosząc o materiały, skonkretyzowane założenia,
    cele i może też budżet (?). Jeśli faktycznie będzie chciał współpracować i
    jest poważny, to te materiały zbierze i przekaże :)


    Ogółem - automatyzuj ile się da. Najpewniej straci przez to niektórych
    potencjalnych klientów, ale zyskasz dużo wolnego czasu, jeśli zapytań
    dostajesz naprawdę dużo :)

    W ogóle stwierdzam, że najlepsi klienci dziś to tacy z polecenia. Ludzie "z
    ulicy" często oczekują gruszek na wierzbie i wysyłają po 100 zapytań gdzie
    się da, żeby sobie w ofertach przebierać, po czym często i tak nie mają
    budżetu na realizację założonych celów i biorą najtańszego wyrobnika ;]


    --
    Kapsel
    http://kapselek.net
    kapsel(malpka)op.pl

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: