    From: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Nabicie klimy, cena
    Date: Thu, 06 Jul 2023 08:05:50 +0200
    <u824v1$gt7$1$Janusz@news.chmurka.net>
    <o...@l...harvard.local>
    <1...@4...net>
    <o...@l...harvard.local>
    <u83njj$gi4$2$Janusz@news.chmurka.net>
    <o...@l...harvard.local>
    <u83qjg$jge$1$Janusz@news.chmurka.net>
    <o...@l...harvard.local>
    <a...@4...net>

    W dniu .07.2023 o 18:52 J.F <j...@p...onet.pl> pisze:

    > Ale sugerujesz ze przy 70g nadmiaru parownik sie zaladza,
    > a przy 56g nadmiaru juz nie?

    Ty to jednak jesteś koleś specjalnej troski, specjalnie dla Ciebie (bo
    Janusz to rozsądny człowiek) napisałem: "Powyższe liczby są z czapy, mają
    wytłumaczyć ideę."
    A Ty mimo wszystko zadajesz pytanie jak powyżej...Co z Tobą jest nie tak?

    > Z jednej strony - zrozumiałe, ze producent nie chce miec problemów,
    > i woli dolać więcej, niz jakby sie miała ujawnic jakaś średnia
    > nieszczelnosc na gwarancji :-)
    >
    > Z drugiej ... czy to obecnie nie jest czynnik scisłego zarachowania?
    Zawsze był i co z tego? - dalej "klimiarze" "dobijają klimę" co jest
    zabronione bez zbadania szczelności.

    > A jak sie nie pojawiało, to warunki tez bywały podobne?

    Nigdy się nie pojawiło, a byłem później tym autem tam wiele razy. W lecie
    w Murcji/Andaluzji możesz stację pogody kalibrować.
    Trudno w lipcu/sierpniu trafić dzień z deszczem i temp. mniejszą niż 30 st.
    Z drugim autem ta sam historia, przypadek? - może, ale powtarzalny i nie
    tylko mi się to przytrafiło.

    TG