eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyNabicie klimy, cenaRe: Nabicie klimy, cena
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.185.234.91.234
    !not-for-mail
    From: Janusz <j...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Nabicie klimy, cena
    Date: Wed, 5 Jul 2023 09:54:44 +0200
    Organization: news.chmurka.net
    Message-ID: <u837g7$6oc$1$Janusz@news.chmurka.net>
    References: <u7mnm5$2icof$1@dont-email.me> <o...@l...harvard.local>
    <u7oecu$2r6gs$1@dont-email.me> <g...@m...org>
    <u7ucun$3mjdi$1@dont-email.me> <o...@l...harvard.local>
    <u80ii7$es0$1$Janusz@news.chmurka.net>
    <o...@l...harvard.local>
    <u8168s$q52$1$Janusz@news.chmurka.net>
    <o...@l...harvard.local>
    <1jfb1udsh9ify$.w5disp7n468s.dlg@40tude.net>
    <o...@l...harvard.local>
    <u81gps$1ef$1$Janusz@news.chmurka.net>
    <o...@l...harvard.local>
    <u824v1$gt7$1$Janusz@news.chmurka.net>
    <o...@l...harvard.local>
    Reply-To: j...@o...pl
    NNTP-Posting-Host: 185.234.91.234
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Wed, 5 Jul 2023 07:52:39 -0000 (UTC)
    Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="Janusz";
    posting-host="185.234.91.234"; logging-data="6924";
    mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
    User-Agent: Mozilla/5.0 (X11; Linux x86_64; rv:102.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/102.11.0
    Cancel-Lock: sha1:iT0f1Zs+na8apT8TnEsMgXh/3DY=
    sha256:UI9fXPNQFsCzt0Cm3SbUV7itM+shSeMnexaeECQgmf4=
    sha1:lvY7kTnmfmgb0r+XK762qR2AaB8=
    sha256:hoWI2j7nvTDTTtOqNuYpL7HZzmfwyWOWFajPStmTGRw=
    In-Reply-To: <o...@l...harvard.local>
    Content-Language: pl-PL
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2714896
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 5.07.2023 o 06:58, Tomasz Gorbaczuk pisze:
    > W dniu .07.2023 o 00:05 Janusz <j...@o...pl> pisze:
    >
    >> W dniu 4.07.2023 o 20:38, Tomasz Gorbaczuk pisze:
    >>> W dniu .07.2023 o 18:21 Janusz <j...@o...pl> pisze:
    >>>
    >>>> Nie, to nie nadmiar tylko klima nie wyrabiała w tamtym klimacie i
    >>>> tak jak wyżej pisałem zamraża wtedy parownik.
    >>>  Taa, to samo auto w kolejnych latach dawało radę w wyższych temp.
    >> No i miałeś te same warunki? te same obciążenie? Wątpię, wystarczy
    >> większa wilgotność i skraplacz już odda więcej ciepła a ty tego nie
    >> masz szans wyczuć.
    > Tyle, że zawsze mi się to przytrafiało w aucie nowym, w pierwszym roku
    > jak tam nim pojechałem.
    >
    >
    >>> Kupiłem drugie i pierwszy i drugi rok w Hiszpanii 2 x na autostradzie
    >>> brak klimy, 3 rok - do dzisiaj działa bez problemu.
    >> I co to za argument? do czego ma on służyć?
    >
    >
    > Piszę o tym, że jak jest za dużo czynnika w nowym aucie to przy dużej
    > wilgotności, długiej pracy klimatyzacji i wysokiej temp. zew dochodzi do
    > oblodzenia parownika, potwierdza to moja wieloletnia praktyka i innych
    > kierowców. Ty znowu dyskutujesz z faktami, podawałem już linka dla J.F -
    > tutaj masz o czym piszę:
    >
    > https://www.iparts.pl/artykuly/klimatyzacja-w-twoim-
    aucie-nagle-po-przejechaniu-kilkudziesieciu-kilometr
    ow-przestaje-dzialac-zobacz-co-moze-byc-przyczyna,48
    6.html
    >
    > "Co może powodować zamarzanie parownika klimatyzacji?
    >
    > Dużym problemem z zamarzającym regularnie parownikiem jest to, iż
    > zjawisko to może być wywołane przez co najmniej kilka różnych czynników.
    > Z dużą dozą prawdopodobieństwa można jednak założyć, iż winę za wszystko
    > ponosi:
    >
    >     zbyt duża ilość czynnika chłodniczego w układzie klimatyzacji -
    > zwykle oznacza to, że proces napełniania układu chłodziwem został
    > przeprowadzony nieprawidłowo czy wręcz niedbale;
    >     zawilgocenie czynnika chłodniczego - duża procentowa zawartość wody
    > w chłodziwie;
    >     zatkane przewody obiegu,
    >     zbyt niskie ciśnienie gazu"
    >
    1 i 4 punkt sie wykluczaja nawzajem. O reszcie nie bede dyskutował,
    jakoś mało mi się chce wierzyć w to że producent przeładowywuje ilość
    czynnika, tym bardziej te nowe które są cholernie drogie jak np 1234 - syf.
    Nadmiar czynnika powoduje że sprężarka ma mniejszy zakres sprężania co
    zmniejsza jej wydajność.

    --
    Janusz

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: