-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.185.234.91.234
!not-for-mail
From: Janusz <j...@o...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Nabicie klimy, cena
Date: Wed, 5 Jul 2023 09:54:44 +0200
Organization: news.chmurka.net
Message-ID: <u837g7$6oc$1$Janusz@news.chmurka.net>
References: <u7mnm5$2icof$1@dont-email.me> <o...@l...harvard.local>
<u7oecu$2r6gs$1@dont-email.me> <g...@m...org>
<u7ucun$3mjdi$1@dont-email.me> <o...@l...harvard.local>
<u80ii7$es0$1$Janusz@news.chmurka.net>
<o...@l...harvard.local>
<u8168s$q52$1$Janusz@news.chmurka.net>
<o...@l...harvard.local>
<1jfb1udsh9ify$.w5disp7n468s.dlg@40tude.net>
<o...@l...harvard.local>
<u81gps$1ef$1$Janusz@news.chmurka.net>
<o...@l...harvard.local>
<u824v1$gt7$1$Janusz@news.chmurka.net>
<o...@l...harvard.local>
Reply-To: j...@o...pl
NNTP-Posting-Host: 185.234.91.234
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Date: Wed, 5 Jul 2023 07:52:39 -0000 (UTC)
Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="Janusz";
posting-host="185.234.91.234"; logging-data="6924";
mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
User-Agent: Mozilla/5.0 (X11; Linux x86_64; rv:102.0) Gecko/20100101
Thunderbird/102.11.0
Cancel-Lock: sha1:iT0f1Zs+na8apT8TnEsMgXh/3DY=
sha256:UI9fXPNQFsCzt0Cm3SbUV7itM+shSeMnexaeECQgmf4=
sha1:lvY7kTnmfmgb0r+XK762qR2AaB8=
sha256:hoWI2j7nvTDTTtOqNuYpL7HZzmfwyWOWFajPStmTGRw=
In-Reply-To: <o...@l...harvard.local>
Content-Language: pl-PL
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2714896
[ ukryj nagłówki ]W dniu 5.07.2023 o 06:58, Tomasz Gorbaczuk pisze:
> W dniu .07.2023 o 00:05 Janusz <j...@o...pl> pisze:
>
>> W dniu 4.07.2023 o 20:38, Tomasz Gorbaczuk pisze:
>>> W dniu .07.2023 o 18:21 Janusz <j...@o...pl> pisze:
>>>
>>>> Nie, to nie nadmiar tylko klima nie wyrabiała w tamtym klimacie i
>>>> tak jak wyżej pisałem zamraża wtedy parownik.
>>> Taa, to samo auto w kolejnych latach dawało radę w wyższych temp.
>> No i miałeś te same warunki? te same obciążenie? Wątpię, wystarczy
>> większa wilgotność i skraplacz już odda więcej ciepła a ty tego nie
>> masz szans wyczuć.
> Tyle, że zawsze mi się to przytrafiało w aucie nowym, w pierwszym roku
> jak tam nim pojechałem.
>
>
>>> Kupiłem drugie i pierwszy i drugi rok w Hiszpanii 2 x na autostradzie
>>> brak klimy, 3 rok - do dzisiaj działa bez problemu.
>> I co to za argument? do czego ma on służyć?
>
>
> Piszę o tym, że jak jest za dużo czynnika w nowym aucie to przy dużej
> wilgotności, długiej pracy klimatyzacji i wysokiej temp. zew dochodzi do
> oblodzenia parownika, potwierdza to moja wieloletnia praktyka i innych
> kierowców. Ty znowu dyskutujesz z faktami, podawałem już linka dla J.F -
> tutaj masz o czym piszę:
>
> https://www.iparts.pl/artykuly/klimatyzacja-w-twoim-
aucie-nagle-po-przejechaniu-kilkudziesieciu-kilometr
ow-przestaje-dzialac-zobacz-co-moze-byc-przyczyna,48
6.html
>
> "Co może powodować zamarzanie parownika klimatyzacji?
>
> Dużym problemem z zamarzającym regularnie parownikiem jest to, iż
> zjawisko to może być wywołane przez co najmniej kilka różnych czynników.
> Z dużą dozą prawdopodobieństwa można jednak założyć, iż winę za wszystko
> ponosi:
>
> zbyt duża ilość czynnika chłodniczego w układzie klimatyzacji -
> zwykle oznacza to, że proces napełniania układu chłodziwem został
> przeprowadzony nieprawidłowo czy wręcz niedbale;
> zawilgocenie czynnika chłodniczego - duża procentowa zawartość wody
> w chłodziwie;
> zatkane przewody obiegu,
> zbyt niskie ciśnienie gazu"
>
1 i 4 punkt sie wykluczaja nawzajem. O reszcie nie bede dyskutował,
jakoś mało mi się chce wierzyć w to że producent przeładowywuje ilość
czynnika, tym bardziej te nowe które są cholernie drogie jak np 1234 - syf.
Nadmiar czynnika powoduje że sprężarka ma mniejszy zakres sprężania co
zmniejsza jej wydajność.
--
Janusz
Następne wpisy z tego wątku
- 05.07.23 10:01 Tomasz Gorbaczuk
- 05.07.23 11:49 Tomasz Gorbaczuk
- 05.07.23 12:15 J.F
- 05.07.23 12:17 J.F
- 05.07.23 12:20 J.F
- 05.07.23 12:22 J.F
- 05.07.23 12:25 Tomasz Gorbaczuk
- 05.07.23 12:27 Tomasz Gorbaczuk
- 05.07.23 12:30 J.F
- 05.07.23 12:36 Tomasz Gorbaczuk
- 05.07.23 13:08 J.F
- 05.07.23 13:11 J.F
- 05.07.23 13:18 J.F
- 05.07.23 14:28 Janusz
- 05.07.23 14:29 Janusz
Najnowsze wątki z tej grupy
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
Najnowsze wątki
- 2024-11-19 Zapora Stronie Śląskie cd
- 2024-11-19 Dlaczego sluchawka nie dzwoni?
- 2024-11-19 olej psuje?
- 2024-11-19 Internet w lesie - Starlink
- 2024-11-19 Przenosiny systemu
- 2024-11-19 Katowice => Kierownik Działu Zarządzania Platformą Wirtualizacji i
- 2024-11-19 Warszawa => Software Engineer .Net <=
- 2024-11-19 Warszawa => Specjalista/tka ds. Zamówień publicznych <=
- 2024-11-17 7. Raport Totaliztyczny: Sprawa Qt Group wer. 424
- 2024-11-18 Gdynia => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-11-18 Białystok => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <
- 2024-11-18 Białystok => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-11-18 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2024-11-18 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2024-11-18 Kraków => Network Systems Administrator (IT Expert) <=