  • Data: 2023-07-05 09:54:44
    Temat: Re: Nabicie klimy, cena
    Od: Janusz <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Tyle, że zawsze mi się to przytrafiało w aucie nowym, w pierwszym roku
    > jak tam nim pojechałem.

    > Piszę o tym, że jak jest za dużo czynnika w nowym aucie to przy dużej
    > wilgotności, długiej pracy klimatyzacji i wysokiej temp. zew dochodzi do
    > oblodzenia parownika, potwierdza to moja wieloletnia praktyka i innych
    > kierowców. Ty znowu dyskutujesz z faktami, podawałem już linka dla J.F -
    > tutaj masz o czym piszę:
    >
    > https://www.iparts.pl/artykuly/klimatyzacja-w-twoim-
    aucie-nagle-po-przejechaniu-kilkudziesieciu-kilometr
    ow-przestaje-dzialac-zobacz-co-moze-byc-przyczyna,48
    6.html

    > "Co może powodować zamarzanie parownika klimatyzacji?
    >
    > Dużym problemem z zamarzającym regularnie parownikiem jest to, iż
    > zjawisko to może być wywołane przez co najmniej kilka różnych czynników.
    > Z dużą dozą prawdopodobieństwa można jednak założyć, iż winę za wszystko
    > ponosi:
    >
    >     zbyt duża ilość czynnika chłodniczego w układzie klimatyzacji -
    > zwykle oznacza to, że proces napełniania układu chłodziwem został
    > przeprowadzony nieprawidłowo czy wręcz niedbale;
    >     zawilgocenie czynnika chłodniczego - duża procentowa zawartość wody
> [...]
    1 i 4 punkt sie wykluczaja nawzajem. O reszcie nie bede dyskutował,
    jakoś mało mi się chce wierzyć w to że producent przeładowywuje ilość
    czynnika, tym bardziej te nowe które są cholernie drogie jak np 1234 - syf.
    Nadmiar czynnika powoduje że sprężarka ma mniejszy zakres sprężania co
    zmniejsza jej wydajność.

    --
    Janusz