  • 21. Data: 2013-01-20 16:34:48
    Temat: Re: Na wesoło
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-01-20 16:26, mt pisze:

    > "Po drugie, mam te same kolory na różnych monitorach w biurze." Przecież
    > nie ja to wymyśliłem.

    A o to chodzi :-) No to jeszcze wyjaśnij skąd wniosek, że bez kalibracji
    są te monitory? Szczerze mówiąc sam je kalibrowałem z uwzględnieniem
    jasności i kontrastu. Kolory są bardzo zbliżone na każdym z nich.
    Oczywiście nie porównam szerokogamutowego do zwykłego sRGB bo nie ma to
    sensu.

    Marek

  • 22. Data: 2013-01-20 16:42:07
    Od: mt <f...@i...pl>

    W dniu 2013-01-20 16:34, Marek pisze:

> [...]
    > jasności i kontrastu. Kolory są bardzo zbliżone na każdym z nich.
    > Oczywiście nie porównam szerokogamutowego do zwykłego sRGB bo nie ma to

    Ale jakby zdjęcia były w sRGB to również byłyby zbliżone na każdym z
    nich, żadna w tym zasługa przestrzeni AdobeRGB.

    --
    marcin

  • 23. Data: 2013-01-20 16:45:57
    Od: mt <f...@i...pl>

    W dniu 2013-01-20 16:29, Marek pisze:

    > No dobrze, w tan sposób można każde zdjęcie skomentować. To było
    > subiektywne odczucie. Osobiście często bywam w tym miejscu i dostrzegłem
    > odstępstwo od normy, co uchwyciłem. Kolega, który mieszka w tym miejscu
    > również nie mógł rozpoznać lokalizacji kutra gdyż wygląda jakby był
    > zakotwiczony na środku morza. Tymczasem za nim przy normalnej pogodzie
    > widać pola, wzgórza, drzewa, pojazdy.

    Co to znaczy normalna pogoda? Nie wiem kiedy dokładnie było zrobione
    zdjęcie, ale widzialność rzędu kilku kilometrów nie jest niczym
    niezwykłym w miesiącach jesienno-zimowych i zdarza się kilka-kilkanaście
    razy w miesiącu.

    --
    marcin

  • 24. Data: 2013-01-20 17:06:40
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-01-20 16:42, mt pisze:

    > Ale jakby zdjęcia były w sRGB to również byłyby zbliżone na każdym z
    > nich, żadna w tym zasługa przestrzeni AdobeRGB.

    Szczerze mówiąc nie pamiętam już detali o co dokładnie chodziło: czy o
    fakt przypisania profilu innego niż sRGB, czy o to, że w ogóle
    przypisano jakiś profil, czy o to, że zapalony/zgaszony w pliku jest bit
    sRGB. Kiedyś była o tym bardzo dyskusja na pl.comp.www, którą sam
    zainicjowałem. Przeprowadzaliśmy tam liczne eksperymenty dociekając
    czemu pod jedną przeglądarką strona WWW jest niebieska a pod inna
    fioletowa i dlaczego jednolite tło narysowane w obrazku zaczyna odbiegać
    zasadniczo od tego samego tła zrobionego w CSS. Całkowite wyłączenie
    obsługi profilowania w całym systemie powodowało, że strona WWW zaczęła
    wyglądać tak samo we wszystkich przeglądarkach.

    Ważna jest konkluzja: profilowanie szkodzi IE.

    Marek

  • 25. Data: 2013-01-20 17:14:41
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-01-20 16:45, mt pisze:

> [...]
    > zdjęcie, ale widzialność rzędu kilku kilometrów nie jest niczym
    > niezwykłym w miesiącach jesienno-zimowych i zdarza się kilka-kilkanaście

    Było to 9.01. Normalna (zamglona) pogoda to taka, że mgła jest albo w
    całym tym niewielkim obszarze zatoki Puckiej albo jej nie ma. Wtedy
    kutry 200m od brzegu majaczą we mgle a i horyzontu nie widać siłą
    rzeczy. Tymczasem teraz było tak, że przejrzystość była krystaliczna do
    konkretnego punktu na wodzie a dalej mgła. Dlatego kuter ma żywe barwy,
    chorągiewka daleko za nim również jest krystalicznie widoczna a potem
    ciach - horyzont znika. Zresztą jechałem drugą stroną zatoki
    przedzierając się przez tą mgłę zanim dotarłem w to miejsce, gdzie ani
    śladu zamgleń nie było.

    Marek

  • 26. Data: 2013-01-20 17:56:04
    Od: mt <f...@i...pl>

    W dniu 2013-01-20 17:14, Marek pisze:

> [...]
    > ciach - horyzont znika. Zresztą jechałem drugą stroną zatoki
    > przedzierając się przez tą mgłę zanim dotarłem w to miejsce, gdzie ani

    Nie było mgły tylko zamglenie, to są nieco odmienne zjawiska.
    Widzialność w obrębie zatoki 9 stycznia wynosiła ok. 2 km (2,2 km na
    Helu, 1,7 km w Gdańsku Świbnie). To nie tak, że powietrze było, jak to
    nazywasz, krystaliczne, do pewnego momentu tylko kuter i chorągiewki
    były jeszcze na tyle blisko, że zjawisko ekstynkcji było mało
    zauważalne. To naprawdę nie jest żaden fenomen pogodowy :)

    --
    marcin

  • 27. Data: 2013-01-20 20:09:46
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-01-20 17:56, mt pisze:

> [...]
    > były jeszcze na tyle blisko, że zjawisko ekstynkcji było mało
    > zauważalne. To naprawdę nie jest żaden fenomen pogodowy :)

    Wymiękam z Tobą hahahhahaha
    Przyznaję, tego dnia nie było ani tsunami a nie UFO nie lądowało. Nie
    rozumiem czemu włączałem aparat :-D No i jak w takich warunkach
    wykazywać się wrażliwością na piękno natury? Ona jest nudna,
    przewidywalna, wytłumaczalna i w związku z tym powinni zakazać jej
    włażenia przed obiektyw :-D

    Marek

  • 28. Data: 2013-01-20 20:34:17
    Od: mt <f...@i...pl>

    W dniu 2013-01-20 20:09, Marek pisze:

> [...]
    > wykazywać się wrażliwością na piękno natury? Ona jest nudna,
    > przewidywalna, wytłumaczalna i w związku z tym powinni zakazać jej

    Przecież nie neguję faktu robienia zdjęcia, tylko tłumaczę, że taki stan
    optyczny atmosfery nie jest niczym niezwykłym dla tego miejsca, co
    próbujesz tu udowadniać.

    --
    marcin

  • 29. Data: 2013-01-20 21:06:42
    Od: Grzegorz Maj <g...@g...com>

    On 19 Sty, 20:00, Marek <p...@s...com> wrote:
    > No dobrze... lećmy dalej. Zauważył, że część zdjęć mam landscape a część
    > portrait. Skomentował: "zauważyłem, że niektórzy trzymają aparat w
    > pionie gdy zdjęcia robią. Mnie by to denerwowało" :-D :-D
    >
    > Już tylko z przekąsem pokazałem mu zdjęcie zrobione pod kątem innym niż
    > N*90 stopni :-D

    Mnie też to denerwuje - 2/3 telewizora jest ciemne, albo trzeba kręcić
    tabletem. Slajdów też chyba nie robiło się odwróconych o 90 stopni?

  • 30. Data: 2013-01-20 21:15:22
    Od: JD <j...@g...com>

    W dniu 2013-01-20 21:06, Grzegorz Maj pisze:

    > Mnie też to denerwuje - 2/3 telewizora jest ciemne, albo trzeba kręcić
    > tabletem. Slajdów też chyba nie robiło się odwróconych o 90 stopni?

    Robiło się. Trzeba tylko było pamiętać o tym,
    wkładając do magazynka.

    JD