  • 11. Data: 2013-01-20 13:59:43
    Temat: Re: Na wesoło
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Marek wrote:
    > P.S.
    > Zapomniałem dodać, że fotka została zapisana w przestrzeni AdobeRGB
    > (bo w tej przestrzeni barw pracuje mój sprzęt komputerowy).
    > Zapomniałem dokonać konwersji do sRGB na potrzeby WWW. Fotka posiada
    > osadzony profil więc w przeglądarkach nie obsługujących poprawnie ICC
    > (np. IE10) kolory będą przesycone. Pomarańczowa chorągiew utraci
    > wręcz rozróżnialność detali - znikną zagniecenia. Pod Chrome i FF
    > jest ok, przynajmniej pod W8. Tak więc zwróćcie uwagę na popraną
    > reprodukcję kolorów.

    jezu...

    w jakim celu tak sobie komplikujesz życie?

  • 12. Data: 2013-01-20 14:00:16
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Marek wrote:

    > Landscape czy portrait preferujesz? :-D

    wsjo riba

  • 13. Data: 2013-01-20 14:00:50
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Marek wrote:

    > Póki co nie mam takich :-D
    >
    > Mimo to zaryzykuję spacerową fotkę - zimowo rybacki klimacik.
    >
    > http://img833.imageshack.us/img833/5488/dsc2655w.jpg

    nie powala mnie.

  • 14. Data: 2013-01-20 14:15:15
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-01-20 13:59, Marek Dyjor pisze:

    > jezu...
    >
    > w jakim celu tak sobie komplikujesz życie?

    To tylko brzmi skomplikowanie. W praktyce nawet nie myślę o tym gdyż po
    odpowiednim skonfigurowaniu softu wszystko się samo dzieje. Konwersja
    RAW na JPG uwzględnia kalibrację i osadza w pliku profil ICC, amen. :-)

    Generalnie chodzi mi o to, że chciałbym mieć na papierze w miarę wierną
    reprodukcję tego co na ekranie widzę. Po drugie, mam te same kolory na
    różnych monitorach w biurze. Po trzecie (najważniejsze) pozwala to mi
    kupę kasy zaoszczędzić gdyż na nieoryginalnym tuszu - tańszym 3-4x i
    niefirmowym papierze odbitki wychodzą znacznie wierniej. Sprzętowy
    kalibrator szybko się zwrócił.

    Marek

  • 15. Data: 2013-01-20 14:26:36
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-01-20 14:00, Marek Dyjor pisze:

    > nie powala mnie.

    Mnie też nie do końca lecz zależało mi na uchwyceniu niezwykłego dla
    tego miejsca momentu. Niebo było zachmurzone, drugi brzeg zatoki ginął
    we mgle mimo iż na pierwszym planie mgły nie było wcale. Efekt był taki,
    że trudno było określić gdzie woda a gdzie jej koniec. Odbicie w wodzie
    zdradzało jej obecność. Zwykle niedostrzegalne kolory zostały wzmocnione
    tą atmosferą. Widać to lepiej na drugiej fotce.

    To chciałem właśnie przekazać bardziej lub mniej udolnie.

    Zwykle to miejsce jest orgią barw. Wszystko się zlewa. Granatowe morze,
    z tyłu las, pola uprawne. Na wodzie pełno przeróżnych łodzi,
    kite-surferów i innych obiektów. Nawet nie ma gdzie zaparkować tyle
    narodu. Tak więc tubylcy zapewne widzieliby na tych zdjęciach coś innego
    niż osoby spoza rejonu.

    Marek

  • 16. Data: 2013-01-20 14:57:57
    Od: mt <f...@i...pl>

    W dniu 2013-01-20 14:15, Marek pisze:

> [...]
    > kupę kasy zaoszczędzić gdyż na nieoryginalnym tuszu - tańszym 3-4x i
    > niefirmowym papierze odbitki wychodzą znacznie wierniej. Sprzętowy

    Jakim cudem różne monitory (bez kalibracji czy choćby profilowania)
    wyświetlają tak samo zdjęcie po konwersji do AdobeRGB a w sRGB już nie?
    Pomijam już fakt, że znakomita większość monitorów, to panele
    normalnogamutowe nie obsługujące AdobeRGB. Znowu usłyszałeś, że gdzieś
    coś dzwoni, tylko za bardzo nie wiesz w którym kościele

    --
    marcin

  • 17. Data: 2013-01-20 15:13:36
    Od: mt <f...@i...pl>

    W dniu 2013-01-20 14:26, Marek pisze:

> [...]
    > zdradzało jej obecność. Zwykle niedostrzegalne kolory zostały wzmocnione
    > tą atmosferą. Widać to lepiej na drugiej fotce.

    Nie wiem co widzisz w tym niezwykłego. Poza tym tam nie ma mgły tylko
    jest mniejsza widzialność powietrza spowodowana co najwyżej zamgleniem,
    dość powszechne nad zatoką.

    --
    marcin

  • 18. Data: 2013-01-20 16:20:10
    Od: Marek <p...@s...com>

    > Jakim cudem różne monitory (bez kalibracji czy choćby profilowania)
    > wyświetlają tak samo zdjęcie po konwersji do AdobeRGB a w sRGB już nie?

    Skąd takie pytanie??? Nie napisałem nigdzie czegoś takiego. Napisałem
    natomiast, że obraz zapisany w Adobe RGB z przypisanym ICC a
    wyświetlany w IE10 ma przesycone kolory bo IE10 źle obsługuje ICC.
    Kalibracja lub jej brak nie ma tu znaczenia. Natomist gry obrazek jest w
    dynamice sRGB zapisany, to zarówno pod IE jaki i FF i Chrome będzie
    wyglądał tak samo.

    > Pomijam już fakt, że znakomita większość monitorów, to panele
    > normalnogamutowe nie obsługujące AdobeRGB.

    Nie ma znaczenia. Na szerokogamutowych efekt ten jest jeszcze bardziej
    zauważalny. Pomarańczowy z cytowanego obrazka pod IE daje po oczach gdy
    oglądamy obrazek pod IE10 a normalnie wygląda pod FF i Chrome, które
    korzystają z profilu systemowego.

    > Znowu usłyszałeś, że gdzieś
    > coś dzwoni, tylko za bardzo nie wiesz w którym kościele

    Oj, obawiam się, że teraz jest dokładnie odwrotnie. Bez złośliwości, ale
    sam nie bardzo to ogarniasz ;-) Ten temat znany jest od początków IE9 i
    ciągnie się aż do teraz.

    http://img685.imageshack.us/img685/9071/201301201603
    45.png

    Porównaj sobie. Na zwykłym monitorze widać sporą różnicę w odcieniu
    pomarańczu. Na szerokogamutowym, oprofilowanym monitorze prawie nie
    widać zagnieceń w górnej części flagi pod IE10, tam gdzie jest strzałka.

    Marek

  • 19. Data: 2013-01-20 16:26:10
    Od: mt <f...@i...pl>

    W dniu 2013-01-20 16:20, Marek pisze:

> [...]
    > jej brak nie ma tu znaczenia. Natomist gry obrazek jest w dynamice sRGB
    > zapisany, to zarówno pod IE jaki i FF i Chrome będzie wyglądał tak samo.

    "Po drugie, mam te same kolory na różnych monitorach w biurze." Przecież
    nie ja to wymyśliłem.

    --
    marcin

  • 20. Data: 2013-01-20 16:29:35
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-01-20 15:13, mt pisze:

    > Nie wiem co widzisz w tym niezwykłego. Poza tym tam nie ma mgły tylko
    > jest mniejsza widzialność powietrza spowodowana co najwyżej zamgleniem,
    > dość powszechne nad zatoką.

    No dobrze, w tan sposób można każde zdjęcie skomentować. To było
    subiektywne odczucie. Osobiście często bywam w tym miejscu i dostrzegłem
    odstępstwo od normy, co uchwyciłem. Kolega, który mieszka w tym miejscu
    również nie mógł rozpoznać lokalizacji kutra gdyż wygląda jakby był
    zakotwiczony na środku morza. Tymczasem za nim przy normalnej pogodzie
    widać pola, wzgórza, drzewa, pojazdy.

    Marek