    From: Marek <p...@s...com>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Na wesoło
    Date: Mon, 21 Jan 2013 15:32:35 +0100

    W dniu 2013-01-21 06:57, Marek Dyjor pisze:

    > Sęk w tym że to ty się zaczynasz nadmienrnie skupiać na jakiś bzdurach,
    > ISO, kalibracja obiektywu do body,

    Szczerze mówiąc teraz mnie zaskoczyłeś swoim podejściem. Co do ISO, to
    pal sześć - dyskusja była czysto akademicka. Jednakże jeśli obiektyw
    daje mi mydło (bo przestrzeliwuje AF) lub nie, to dla mnie dość istotna
    różnica. Sądzę, że dla wielu osób też będzie to równie istotne. Są nawet
    serwisy (optyczne, dpreview), które skupiają się wyłącznie na tych
    zagadnieniach. Wiele osób je czyta w jakimś celu, prawda?

    > kombinacje z przestrzenią barwną itd...

    Czy na serio jest Ci obojętne, ze na wydruku twarz będzie naturalna lub
    w zielonym odcieniu? Ten przykład zielonego nie jest z palca wyssany
    tylko tak to wyglądało na konkretnym tuszu i konkretnym papierze przed
    kalibracją sprzętu. Gdybym zarobkowo wykorzystywał zdjęcia, to za taki
    wydruk nie dostałbym ani złotówki jeśli klient nie byłby ślepy.
    Amatorsko też mi to nie jest obojętne gdyż w przeciwnym razie robiłbym
    zdjęcia smartfonem. Nie bardzo mi się chce wierzyć, że Wam
    profesjonalistom może być obojętne zielone mydło na papierze zamiast
    ostrej, w prawdziwych kolorach fotki.

    Marek