  • 11. Data: 2016-04-17 00:36:28
    Temat: Re: Na jakich skrzyżowaniach na zielonym świetle mam pierwszeństwo przed pieszymi?
    Od: masti <g...@t...hell>

    yabba wrote:

    > news:neu6u2$tlv$1@dont-email.me...
    >> Shrek wrote:
    >>
    >>> Moje "ulubione":
    >>>
    >>> https://www.google.pl/maps/@52.219495,20.9706326,3a,
    75y,13.38h,94.97t/data=!3m6!1e1!3m4!1sZGY801lyd3ocxW
    mFsbUtmg!2e0!7i13312!8i6656

    > Na Rondzie Dmowskiego też jest zielony S3 w lewo, a po skręcie jest czerwony
    > S1. Czyli skręcać można, ale nie można. :)
    >
    > https://www.google.pl/maps/@52.2300798,21.0114921,3a
    ,75y,203.81h,85.93t/data=!3m6!1e1!3m4!1sc-Q5mtjPWY4p
    MqI4gQZ3iQ!2e0!7i13312!8i6656

    nasze "ronda" w centrum to kurioza na skalę światową. Poczynając od de
    Gaulle'a gdzie mamy rondo z zakazem skrętu w lewo.

    czekam kiedy Galas dostanie Nobla :)

    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 12. Data: 2016-04-17 07:25:00
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 16.04.2016 23:51, yabba wrote:

> [...]
    >
    > https://www.google.pl/maps/@52.2300798,21.0114921,3a
    ,75y,203.81h,85.93t/data=!3m6!1e1!3m4!1sc-Q5mtjPWY4p

    Na większość rond tak jest. Zaczynając od 40latka, gdzie udało mi się
    raz na czerwonym przejechać właśnie przy skręcie, a kończywszy na nowym
    "rondzie" Wołoska/Racławicaka, gdzie żeby skręcić w lewo trzeba chyba 5
    sygnalizatorów pokonać - każdy zezwalający na jazdę o długość albo dwie
    samochodu.

    Shrek.

  • 13. Data: 2016-04-17 11:54:59
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 16 Apr 2016 22:36:28 -0000 (UTC), masti napisał(a):
    > yabba wrote:
    > nasze "ronda" w centrum to kurioza na skalę światową. Poczynając od de
    > Gaulle'a gdzie mamy rondo z zakazem skrętu w lewo.

    Oj tam - zobacz rondo de Gaulle'a w Paryzu, albo rondo w Swindonie,
    to dopiero sa kurioza :-)

    J.

    P.S. A w ogole to wariactwo w kraju z tymi rondami. Jade przez Zielona
    Gore - ladna obwodnica (dk32), dwa pasy w kazda strone ... i stoja.
    A czemu ? Niczemu, rondo jest. Zwykle, ale przy wiekszym ruchu rondo
    zawodzi.

  • 14. Data: 2016-04-17 12:00:06
    Temat: Re: Na jakich skrzyżowaniach. Przeczytaj rozporządzenie.
    Od: "Ignacy" <t...@a...hs>

    Użytkownik "Maciek" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...

> [...]
    > jakie swiatlo maja piesi (tego zwyczajnie w wielu przypadkach nie widac).
    >
    > 1) Czy majac na sygnalizatorze S-1 swiatlo zielone i jadac prosto zawsze
    > mam pierwszenstwo przed pieszymi?
    >
    > 2) Czy majac na sygnalizatorze S-1 swiatlo zielone i jadac w lewo badz
    > prawo zawsze mam ustapic pierwszenstwa pieszym?
    >
    > 2.1) Czy profilaktyczne zatrzymanie sie w takiej sytuacji przed przejsciem
    > dla pieszych moze byc powodem oblania egzaminu na PJ?
    >
    > 3) Czy przy innych sygnalizatorach, np sygnalizatorze S-3, piesi rowniez
    > moga sie wkrecic pod kola bo maja zielone?

    Przeczytaj w rozporządzeniu co oznaczają światła
    1393

    dodatkowe informacje znajdziesz w Prawie o Ruchu Drogowym.

  • 15. Data: 2016-04-17 18:52:04
    Od: masti <g...@t...hell>

    J.F. wrote:

    > Oj tam - zobacz rondo de Gaulle'a w Paryzu, albo rondo w Swindonie,
    > to dopiero sa kurioza :-)

    ale przynajmniej jadą a nie stoją :)
> [...]
    > Gore - ladna obwodnica (dk32), dwa pasy w kazda strone ... i stoja.
    > A czemu ? Niczemu, rondo jest. Zwykle, ale przy wiekszym ruchu rondo

    niestety rondomania opanowała kraj.
    A one się sprawdzają ale w pewnych warunkach.

    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 16. Data: 2016-04-17 20:06:15
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-04-17 o 11:54, J.F. pisze:
> [...]
    > Gore - ladna obwodnica (dk32), dwa pasy w kazda strone ... i stoja.
    > A czemu ? Niczemu, rondo jest. Zwykle, ale przy wiekszym ruchu rondo

    To bardzo ciekawe, bo kiedyś na jakimś Discovery widziałem eksperyment,
    z którego wyszło, że rondo ma większą przepustowość niż zwykłe "+"
    skrzyżowanie (oczywiście, aby to wykorzystać, musi być podobnie duży
    ruch na obu przecinających się przecznicach).

    --
    Liwiusz

  • 17. Data: 2016-04-17 20:07:54
    Temat: Re: może rondo turbinowe ?
    Od: "Pawel" <f...@d...ou>

    > Jade przez Zielona
    > Gore - ladna obwodnica (dk32), dwa pasy w kazda strone ... i stoja.
    > A czemu ? Niczemu, rondo jest. Zwykle, ale przy wiekszym ruchu rondo
    > zawodzi.

    Być może rondo turbinowe byłoby tam lepsze.

  • 18. Data: 2016-04-17 20:31:54
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

> [...]
    > skrzyżowanie (oczywiście, aby to wykorzystać, musi być podobnie duży ruch
    > na obu przecinających się przecznicach).

    Tak na chłopski rozum, to rondo zawodzi przy bardzo dużych różnicach w
    natężeniu ruchu pomiędzy poszczególnymi wjazdami.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 19. Data: 2016-04-17 20:34:28
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 17.04.2016 20:06, Liwiusz wrote:

> [...]
    > skrzyżowanie (oczywiście, aby to wykorzystać, musi być podobnie duży
    > ruch na obu przecinających się przecznicach).

    Na mythbuster. 20%. Z tym że jednopasmowe skrzyżowanie vs jednopasmowe
    rondo z "4 stops"
    Na naszych dwupasmówkach z sygnalizacją zwykłe skrzyżowanie będzie
    raczej pod względem przepustowości lepsze niż klasyczne rondo dwupasmowe
    (chyba że jest dużo skręcających, wtedy albo bezkolizyjne zielone albo
    rzeczywiście rondo (najlepiej turbinowe).

    Na dwupasmowym rondzie i tak ci się przecinają kierunki powodując, że
    gro ruchu skupia się na prawym pasie, więc jeden pas ci prawie wypada -
    była na ten temat dyskusja.

    Shrek

  • 20. Data: 2016-04-17 20:35:25
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 17.04.2016 20:07, Pawel wrote:

    > Być może rondo turbinowe byłoby tam lepsze.

    W zasadzie to chyba zawsze jest lepsze (no może jakieś specyficzne
    przypadki). Czasem po prostu miejsca nie ma.

    Shrek