  • Data: 2010-03-02 16:52:23
    Temat: Re: Na Majke...
    Od: de Fresz <d...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2010-03-02 16:28:15 +0100, "Norbert" <...@h...spam> said:

    > Nie mowie o czekaniu na przyjecie. Np posiew bakterii musi kilka dni albo
    > dluzej gdzies lezec i sie czeka na to. PCR tez troche trwa. Niektore badania
    > laboratoryjne maja taki proces, a nie inny i nie da sie przyspieszyc. Tam
    > jest tak, ze rzuci haslo, po czym mu przynosza wyniki.

    A nie, bo akurat posiewów w kilku odcinkach nie robił, bo "się czeka
    kilka dni". Mnie za to w tym serialu najbardziej rozwala
    wszechstronność tamtejszych doktorków - obsługę tomografu i wszelakiej
    innej aparatury medycznej - robią interniści, zmianę opatrunków i inne
    tego typu zabiegi - interniści, w laboratorium - ci sami interniści,
    ba, oni nawet się na salę operacyjną pchają! Kurde, a zawsze byłem
    przekonany, że w Stansach to królują daleko posunięte specjalizacje...
    A Housa osobiście lubię, ma taki cudownie subtelne poczucie humoru ;-)

    > W sumie tez widzialem
    > kilka odcinkow, moze teraz juz jest lepiej, nie wiem, nie osadzam.

    A widziałeś jakikolwiek serial medyczny, gdzie nie było głupot? Bo jak
    ilekroć w jakimś filmie czy serialu widzę coś, o czym mam pojęcie, to
    są tam w znakomitej większości bzdury, czasem tak absurdalne, że chyba
    tylko 12-latek mógłby w to uwierzyć - jako przykład podam ruszanie z
    piskiem opon na szutrowej drodze.

    > A kolejki do szpitali, no coz taka organizacja, pacjenci sa
    > dalej dymani przez ustroj, jest tez tak, ze jeden szpial jest lepszy a drugi
    > gorszy, w jednym ortopedycznym czeka sie 10lat, w drugim 1 rok, wolny rynek
    > i wybor pacjenta, szpital sie nie powiekszy, a personel nie rozmnozy. Jesli
    > wszyscy zaczna chodzic do biedronki, to beda tam kolejki, a lidl, netto i
    > inne beda puste :) To nie wina pracownikow biedronki.

    I wtedy owi pracownicy są również usprawiedliwieni z traktowania
    klientów jak niedorozwiniętą chołotę? O wcale nierzadko spotykanej
    niekompetencji, tak słodko współgrającej z wysoko zadartym noskiem nie
    wspominając?

    > Co nie zmienia faktu
    > ze organizacja ubolewa, komputeryzacja dopiero powoli wchodzi do szpitali,
    > nadal sieci nie obejmuja calego szpitala, przeplyw informacji jest na
    > papierkach miedzy niektorymi strukturami.

    A kasy na wszystko brak, bo realnie do służby zdrowia trafiają jakieś
    grosze, placówki często są niegospodarne, a w systemie wielki burdel -
    to prawda.

    de Fresz