  • Data: 2011-10-04 12:56:10
    Temat: Re: Na Galileo robią testy
    Od: "kogutek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

    szufla <b...@e...pl> napisał(a):

    > Mowili tak 20 lat temu i dalek stoja w calkiem dobrym stanie :P
    >

    > sz.

    Wiem że tak mówili 20 lat temu. Nie znaczy to że są wieczne ale że 20 lat temu
    były jeszcze w dobrym stanie. Przeciętnie miały wtedy bloki z wielkiej płyty z
    30 lat. Teraz są 20 lat starsze a za kolejne 20 niektóre będą z wiekiem
    podchodziły pod setkę. Konstrukcja miała gwarantowaną żywotność 50 lat. Przy
    praktycznie ujemnym przyroście naturalnym i emigracji kilku milionów ludzi.
    Zasoby mieszkaniowe jakie są w Polsce w zasadzie są w tej chwili
    wystarczające. Nie ma potrzeby budowania milionów mieszkań. A jak idą wybory
    to wszyscy agitują że będą kładli nacisk na budownictwo mieszkaniowe. To albo
    grają oni w bambuko albo wiedzą trochę więcej niż mówią. Najstarsze bloki z
    wielkiej płyty będą w okolicach pięćdziesiątki. Czyli już stoją tyle na ile
    były projektowane. Tak jak korozji na samochodzie nie zatrzymasz tak w
    wielkiej płycie nie zatrzymasz rdzewienia połączeń. W wielkiej płycie nie
    wygląd ściany kwalifikuje ją do wyburzenia tylko stan połączeń pomiędzy
    płytami. mam samochód. Leciwy jest. Nie był nigdy roztłuczony, klepany,
    lakierowany. Z zewnątrz jak być zsumował ile na nim rdzy to może by wyszło że
    1/4 cm2 a może i nie. I co z tego jak skorodowało mocowanie wahaczy. W
    zasadzie powinien pojechać na złom bo swoje lata ma. Ale ma silnik po
    remoncie, nowe sprzęgło, prawie nowe opony. Nigdy z nim nie było problemu żeby
    zapalił. Jak umyty i nawoskowany to nie wygląda na swoje lata. W zasadzie to
    już dawno go powinno nie być. Taki egzemplarz się trafił. Nie wyrzuciłem go.
    Dorobili mocowania wahaczy po 100 złotych od strony. I jeździ dalej. Z wielką
    płytą tak się nie da zrobić. Też uważasz że jak ktoś w Polsce teraz kupi
    mieszkanie w bloku z wielkiej płyty, takim co ma 50 lat. To za 30 lat będzie
    miał co sprzedać?