  • Data: 2011-10-04 20:40:35
    Temat: Re: Na Galileo robią testy
    Od: "kogutek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Marcin 'Yans' Bazarnik <t...@s...won> napisał(a):

    > Widzisz, im więcej mieszkań do sprzedaży tym niższa cena. Ja jednak wolę
    > aby ich było więcej... jest z czego wybierać.

    > A widzisz, moim zdaniem wszystko zależy od tego w jakim stanie utrzymany
    > jest budynek (remonty, modernizacja). Ciekaw jestem porównania z tymi
    > wybudowany w okresie ostatnich kilku lat, gdzie głównie liczył się zysk
    > a nie trwałość a materiały budowłane były znacząco droższe.

    Takie coś w necie znalazłem. "W styczniu 1989 zmarł profesor Wydziały
    Budownictwa Politechniki Warszawskiej Leon Babinicz. Urodzony we Lwowie w 1920
    roku profesor był twórcą technologii &#8222;wielkiej płyty&#8221;, która od lat
    pięćdziesiątych aż do osiemdziesiątych była głównym sposobem budowy
    wielorodzinnych domów w Polsce. W domach z wielkiej płyty mieszka kilka
    milionów ludzi w Polsce.

    Śmierci profesora nie odnotowano w mediach. Profesor Babinicz zostawił jednak
    testament zdeponowany w renomowanej kancelarii prawniczej w Warszawie z
    zastrzeżeniem, że można go otworzyć dopiero po 20 latach.

    Po odczytaniu testamentu w styczniu tego roku zdecydowano się testament
    utajnić i przekazać jego treść tylko najwyższym władzom w kraju. Specjalny
    raport o testamencie profesora znalazł się na biurku prezydenta, premiera,
    marszałka sejmu i kilku instytucji w Polsce. Wiemy nieoficjalnie, że raport
    ten spowodował wielkie zamieszanie i gorączkowe dyskusje w najwyższych kręgach
    władzy w Polsce. Na razie sprawa jest ściśle tajna.

    Nasz serwis dowiedział się nieoficjalnie, co zawierał testament profesora
    Babinicza.

    Otóż profesor mieszkał w młodości we Lwowie. Zdążył przed wojną ukończyć
    Politechnikę Lwowską. W czasie okupacji radzieckiej zginęła w sowieckich
    łagrach prawie cała jego rodzina. On cudem ocalał i po wojnie zamieszkał w
    Warszawie. Po krzywdach doznanych od komunistów poprzysiągł im zemstę.

    Po wojnie został wykładowcą na Wydziale Budownictwa Politechniki Warszawskiej.
    Opracował technologię polskiej &#8222;wielkiej płyty&#8221;, którą zastosowano po raz
    pierwszy, pod jego nadzorem, na warszawskich Jelonkach w roku 1958. Jego
    pomysły , a szczególnie skład surowcowy materiałów użytych do produkcji
    &#8222;wielkiej płyty&#8221; były używane aż do lat osiemdziesiątych. I właśnie w tym
    tkwi
    cała tajemnica i jednocześnie zemsta profesora Babinicza.

    Do produkcji wielkiej płyty używano, bowiem tazeminy, środka chemicznego,
    który bardzo szybko wiązał elementy wielkiej płyty. Pomysł tazeminy był
    oryginalnym i nowatorskim pomysłem Babinicza. Jednak dopiero w testamencie
    profesor wyjaśnił, na czym polegała cała tajemnica tazeminy. Ten środek
    chemiczny po upływie 50 lat po prostu niszczy &#8222;wielką płytę&#8221; i powoduje
    jej
    szybki rozpad!

    Jak stwierdziła specjalna komisja pierwsze bloki z &#8222;wielkiej płyty&#8221; na
    warszawskich Jelonkach właśnie zaczęły się sypać! Przed końcem roku trzy bloki
    po prostu się rozpadną. Jest to dopiero początek. W następnych latach rozpadną
    się tysiące bloków. Miliony ludzi nie będą miały mieć gdzie mieszkać.
    Najwięcej bloków rozpadnie się w latach 2025-2030. Całe osiedla przestaną
    istnieć stając się jednym wielką ruiną.

    Pozornie dobrym wyjściem jest obudowanie bloków nowymi bezpiecznymi płytami,
    lecz &#8222;wielką płytę&#8221; stosowano także wewnątrz budynków! Sytuacja jest więc
    beznadziejna. Władze kraju o tym wiedzą, lecz milczą. Nie chcą powodować
    paniki. Tym bardziej, że przed nami kolejne wybory&#8230;.

    To właśnie jest zemsta profesora Babinicza. Profesor umierając w styczniu 1989
    roku nie przewidział, że niedługo potem system komunistyczny upadnie."