-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!wsisiz.edu.pl!goblin1!goblin.stu.neva.r
u!eternal-september.org!feeder.eternal-september.org!reader01.eternal-september
.org!.POSTED!not-for-mail
From: "Pszemol" <P...@P...com>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: NURD
Date: Fri, 10 May 2019 08:09:00 -0500
Organization: A noiseless patient Spider
Lines: 1
Message-ID: <qb3t4u$ecu$1@dont-email.me>
References: <e...@g...com>
<qavaho$bso$1@dont-email.me> <5cd32fbd$0$526$65785112@news.neostrada.pl>
<qb15dr$k43$1@dont-email.me> <5cd452f9$0$519$65785112@news.neostrada.pl>
<qb1na4$7ng$1@dont-email.me> <5cd46cb9$0$518$65785112@news.neostrada.pl>
<qb2k9k$9av$1@dont-email.me> <5cd503a1$0$523$65785112@news.neostrada.pl>
Reply-To: "Pszemol" <P...@B...com>
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="utf-8"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Date: Fri, 10 May 2019 13:08:46 -0000 (UTC)
Injection-Info: reader02.eternal-september.org;
posting-host="65151595d3926225fb1afcec13e66cdc";
logging-data="14750";
mail-complaints-to="a...@e...org";
posting-account="U2FsdGVkX18h/rr6yMkfFWmvdgeTvjx5"
Cancel-Lock: sha1:7xr+axOVi6ei9uFB7fi2CGQWb70=
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V14.0.8117.416
In-Reply-To: <5cd503a1$0$523$65785112@news.neostrada.pl>
X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 14.0.8117.416
Importance: Normal
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2656143
[ ukryj nagłówki ]"Shrek" <...@w...pl> wrote in message
news:5cd503a1$0$523$65785112@news.neostrada.pl...
> W dniu 10.05.2019 o 03:31, Pszemol pisze:
>
>>>> Ależ można być jednocześnie pieszym i kierowcom i pasażerem!
>>>
>>> Jednocześnie? No chyba jako kierowca hulajnogi;)
>>
>> Tak, jednocześnie - bo jednoczesność wyrażasz w czasie za który
>> robisz zestawienie danych.
>
> Nie - dopóki nie opracowałeś bilokacji każda twoja obecność w samochodzie
> powoduje, że w tym czasie jest mniej pieszych na ulicach i więcej
> użytkowników samochodów. Czy to weźmiesz policzysz w okresie roku, czy
> minuty, w skali kraju czy powiatu.
Tak Ci się może, błędnie, wydawać.
Bo nie mając samochodu mogę do autobusu mieć dojście bez
konieczności przejścia przez pasy, a mając samochód muszę
np. przejść przez pasy do parkingu i w ten sposób zakup
samochodu sprawi, że będę CZĘŚCIEJ przechodził przez pasy.
I w drodze do parkingu mogę być potrącony na pasach przez
autobus, którym jeździłbym gdybym nie miał samochodu.
Kapujesz teraz? Słabo Ci działa wyobraźnia...
>> Ta sama osoba może jednocześnie
>> być policzona w obu kolumnach: jako kierowca i jako pieszy...
>> W szczególnym przypadku ta sama osoba może mieć wypadek
>
> Ja nie o tym.
A właśnie powinieneś o tym, bo analizujesz dane STATYSTYCZNE
dla całej populacji i za okres roku.
Gdybyś analizował każdego człowieka z osobna to byłaby inna rozmowa.
>>> Ale skoro przybywa samochodów (czyli więcej czasu spędzamy w autach)
>>> to w _tym_samym_czasie_ ubywa pieszych.
>>
>> Jeśli przybywa samochodów to niekoniecznie spędzamy więcej
>> czasu w autach
>
> Jeśli tak, to czemu chciałbyś normalizować dane przez ilość samochodów?
Nie upieram się przy takiej akurat normalizacji...
Aczkolwiek tłumaczę niżej uzsadnienie.
>>> Ale jakbyś nie miał samochodu to byłbyś dłużej pieszym (statystycznie),
>>> a od czasu i butokilometrów statystycznie zmienia się odpowiednio
>>> prawdopodobieństwo wypadku:P
>>
>> Tu się zgadzamy. Ale mając samochód mogę być pieszym lub
>> kierowcą i tego Twojeg statystyki nie uchwycą w którym roku
>> jestem częściej kierowcą a w którym częściej pieszym.
>
> Znów - nie o tym pisałem.
A znów - tylko o tym powinieneś pisać :-)
>>>> Prezentowanie danych jako dowód na porównanie czegoś go czegoś
>>>> bez poddania ich wcześniejszej normalizacji to jeszcze większe
>>>> kłamstwo.
>>>
>>> No więc zwykło się podawać ilość wypadków z udziałem pieszych podawać na
>>> tysiąc mieszkańców. Ilość mieszkańców spada, a ty chcesz normalizować do
>>> ilości samochodów czyli na odwrót (zresztą dane są z dupy, bo z cepiku).
>>
>> No widzisz - czyli jednak na 1000 mieszkańców. Czyli dobry przykład
>> podałem porównując Niemcy i Słowację.
>
> Oczywiście. Natomiast ja się pytam skąd pomysł, żeby "normalizować"
> to po ilości samochodów (będącą zresztą daną z dupy).
Po co pytasz wiele razy o to samo? Masz czkawkę?
>> A to, że liczba wypadków na
>> pasach ZALEŻY od liczby samochodów jest bezdyskusyjne.
>
> Liczba wypadków zależy od bardzo wielu rzeczy. Chciałem tylko przytomnie
> zauważyć, że celem tej statystyki nie jest wcale wyeliminowanie zmiennej
> będącą przyczyną. W sumie wręcz przeciwnie;) Normalizacja ma sens jak
> szukasz wspólnego mianownika - Polska/Niemcu/Hipszania i chcesz porównać
> porównywalne. W tym przypadku wspólny mianownik masz - Polska. Możesz
> stosować narzędzia statystyczne jeśli poszukujesz _przyczyn_ wypadków. Jak
> chcesz znaleźć trend to wręcz muyszisz porównywać dane jak najbardziej
> surowe.
Ale porównujesz kolejne lata w tej Polsce aby *wykazać trend*.
A więc aby rzetelnie wykazać trend powinieneś znormalizować dane
które mogą zaszumiać ten trend.
>> Wystarczy
>> zastanowić się ile byłoby wypadków na pasach gdyby nie było samochodów.
>
> Albo pieszych, albo przejść, albo zmienić definicję wypadku, albo...
No właśnie...
Następne wpisy z tego wątku
- 10.05.19 15:25 SW3
- 10.05.19 15:29 SW3
- 10.05.19 15:38 p...@g...com
- 10.05.19 15:50 J.F.
- 10.05.19 19:41 Shrek
- 10.05.19 19:42 Shrek
- 10.05.19 19:43 Shrek
- 10.05.19 19:44 Shrek
- 11.05.19 08:34 p...@g...com
- 11.05.19 08:53 Shrek
- 12.05.19 15:58 Pszemol
- 12.05.19 16:00 Pszemol
- 12.05.19 16:00 Pszemol
- 12.05.19 17:00 Shrek
- 12.05.19 17:03 Shrek
Najnowsze wątki z tej grupy
- Spalił się spaliniak
- Jebany POPiS. Mamy się cieszyć że rząd Tuska naprawił spierdolone porozumienie z UE?
- W zyciu warto miec szczescie
- Elektryki
- PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- ceny OC
- Re: ceny OC
- Re: ceny OC
- ranking wyciszenia, głośność, hałas przy 130 km/h, na postoju, przy przyspieszaniu
- Pies z kulawą nogą nie kupi twojego elektryka
- "Nie kupujcie samochodów elektrycznych
- jakie małe auto duże w środku :-)
- Re: pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- kupujmy części
Najnowsze wątki
- 2025-02-12 Kraków => PHP Full Stack Developer <=
- 2025-02-12 Karta dźwiękowa stereo
- 2025-02-12 Dęblin => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=
- 2025-02-12 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2025-02-12 Łódź => NodeJS Developer <=
- 2025-02-12 Błonie => Sales Specialist <=
- 2025-02-12 Dziwne zachowanie magistrali adresowej w 8085
- 2025-02-11 Mini pecet
- 2025-02-10 Spalił się spaliniak
- 2025-02-10 zarowka wifi - z sensowna apka lub lepiej albo lokalnie lub przez web. I zeby harmonogram miala
- 2025-02-10 Chrzanów => Programista NodeJS <=
- 2025-02-10 Kraków => DevOps Engineer (Junior or Regular level) <=
- 2025-02-10 Dlaczego takie preferencje banków?
- 2025-02-10 Białystok => iOS Developer (Swift) <=
- 2025-02-10 Mińsk Mazowiecki => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=