  • Data: 2014-07-24 11:36:22
    Temat: Re: NTG. ale wazne
    Od: Trybun <I...@j...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2014-07-23 10:07, J.F. pisze:

    > Ale czasy feudalne sie dawno skonczyly, a jasniepanstwo miejskie
    > potracilo sporo majatku ..

    A przed 45 rokiem prawie nic w tej kwestii się nie zmieniło. Całe
    pokolenia Polaków skazane były na wegetację w jaśniepańskich czworakach,
    w roli świniopasa i czyściciela jaśniepańskich butów. To dopiero za
    sprawą m.in Stalina sytuacja się zmieniła na to że każdy Polak stał się
    kowalem własnego losu.

    > No, rozne czasy byly, tak do 56 to nie masz racji.
    > Potem owszem - moze i nikt obcy, ale co to za roznica.
    > A z podniesiona glowa ... owszem, ale najlepiej jak ta glowa powtarza
    > "narod z partia ..."
    >
    > Poza tym tylko ta podniesiona glowa zostawala, bo oczywiscie 20 lat
    > czekania na mieszkanie, milion samochodow rocznie, z czego 80% na
    > eksport, kartki na mieso, talony na telewizor, kolejki na pralki to
    > przeciez zadne ponizanie.

    Nie wiem, nie pamiętam lat sprzed 56 roku. Ale obiektywnie patrząc to
    wtedy istotnie panowała Sprawiedliwość Społeczna pełna gębą. Później to
    już wykształciła się rasa tzw czerwonej burżuazji, z przywilejami wobec
    innych mieszkańców.
    No tak, ale nikt nie mieszkał pod mostami czy pod ławką w parku. Nie
    było samochodów, ale chyba nie powiesz że taki stan powodował że
    musiałeś korzystać z własnych nóg? Kartki na mięso, założę się że wtedy
    więcej mięsa leżało w lodówkach Polaków niż dzisiaj. O ile oczywiście
    ten dzisiejszy produkt umownie nazwiemy mięsem, a wędlinę wędliną.
    Telewizor, pokaż polskie mieszkanie w którym nie było telewizora czy
    pralki. Naprawdę stanie w kolejce cię poniżało?

    > Ta, na zmywaku. Wladza oczywiscie szacunek wzmacniala, pozwalajac
    > wykupic 130$.
    > Szacunek troche wzrosl po 81 ... ale spotkalem raz goscia, ktory wolal
    > mowic amerykanskiej policji zeby laczyli z radziecka ambasada. Nawet w
    > latach 80-tych Rosjanin wzbudzal tam wiekszy szacunek ... no ale
    > porownaj ilosc glowic atomowych.
    >
    > J.

    Chłopie, nawet sobie pewnie nie wyobrażasz jak ja sie czułem, jako Polak
    żyjąc za granicę. Dzisiaj nawet na torturach nie zdradziłbym Serbom że
    jestem Polakiem, tak samo nie założyłbym barw narodowych w żadnym
    państwie na świecie, w krajach arabskich ze strachu, w innych ze wstydu.
    Jankeskie Pershingi i Tommahawk`i wycelowane w Polskę wcale nie
    wzbudzały we mnie szacunku do USA, i wątpię żeby w jakimkolwiek Polaku
    wzbudzały.