  • Data: 2014-07-25 00:28:00
    Temat: Re: NTG. ale wazne
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Thu, 24 Jul 2014 11:36:22 +0200, Trybun napisał(a):
    > A przed 45 rokiem prawie nic w tej kwestii się nie zmieniło. Całe
    > pokolenia Polaków skazane były na wegetację w jaśniepańskich czworakach,
    > w roli świniopasa i czyściciela jaśniepańskich butów. To dopiero za
    > sprawą m.in Stalina sytuacja się zmieniła na to że każdy Polak stał się
    > kowalem własnego losu.

    No, to kowalstwo to bylo bardzo ograniczone, bo jak za bardzo
    podskakiwal to po glowce dostal. No chyba ze masz na mysli ze przeciez
    kazdy mogl sie do partii zapisac, aktywista zostac, potem sekretarzem
    i dostatnie zycie sobie zapewnic. No ale nie calkiem kazdy, bo
    pochodzenie wypadalo miec dobre.

    Dalej to troche zapomniales ze za Stalina to sobie Polak mogl szkole
    srednia wybrac, lub samodzielnie poprosic o przydzial na Ziemie
    Odzyskane. Bo juz jak te szkole skonczyl, to dostawal nakaz pracy w
    konkretnym zakladzie ... np na Ziemiach Odzyskanych.

    Potem np pominales tak "warszawski meldunek".

    > Nie wiem, nie pamiętam lat sprzed 56 roku.

    No to czemu chwalisz Stalina ?

    > Ale obiektywnie patrząc to
    > wtedy istotnie panowała Sprawiedliwość Społeczna pełna gębą.

    Az tak pelna, ze czasem w niesprawiedliwosc sie narzekala.
    No chyba ze to w ramach sprawiedliwosci jak jasniepanstwo ponizalo
    przez wieki chlopa i robotnika, tak chloporobotnicze panstwo ponizalo
    potem jasniepanstwa.

    > Później to
    > już wykształciła się rasa tzw czerwonej burżuazji, z przywilejami wobec
    > innych mieszkańców.

    Od poczatku byla, tylko chyba pare razy. Jedni do 56, inni do 68 itd.

    > No tak, ale nikt nie mieszkał pod mostami czy pod ławką w parku.

    Ale niezle rudery sie zdarzaly. Dzis zreszta tez.

    > Nie
    > było samochodów, ale chyba nie powiesz że taki stan powodował że
    > musiałeś korzystać z własnych nóg?

    No, czasami sie zdarzalo. Ale ja to w duzym miescie, byly tramwaje,
    autobusy, taksowki, czasem nawet bylo na nie ludzi stac.

    > Kartki na mięso, założę się że wtedy
    > więcej mięsa leżało w lodówkach Polaków niż dzisiaj.

    Sumarycznie to mozesz miec racje - dzis kazdy trzyma biezace potrzeby,
    wtedy wielu pol swini trzymalo. Ale tych wielu to jednak byla
    mniejszosc.

    > Telewizor, pokaż polskie mieszkanie w którym nie było telewizora czy
    > pralki. Naprawdę stanie w kolejce cię poniżało?

    Te miesiace na liscie, koniecznosc codziennych wizyt w celu podpisania
    listy .. tak, mysle ze mozna to nazwac ponizaniem.

    > Chłopie, nawet sobie pewnie nie wyobrażasz jak ja sie czułem, jako Polak
    > żyjąc za granicę. Dzisiaj nawet na torturach nie zdradziłbym Serbom że
    > jestem Polakiem, tak samo nie założyłbym barw narodowych w żadnym
    > państwie na świecie, w krajach arabskich ze strachu, w innych ze wstydu.
    > Jankeskie Pershingi i Tommahawk`i wycelowane w Polskę wcale nie
    > wzbudzały we mnie szacunku do USA, i wątpię żeby w jakimkolwiek Polaku
    > wzbudzały.

    W Amerykanach widac jednak inna mentalnosc.
    No pomysl sobie, jestes obywatelem mocarstwa, utrzymujesz wielka
    armie, najsilniejsza na swiecie, i nikt nie moze ci podskoczyc ... z
    wyjakiem takiego Wani z Kremla, co jak sie zdenerwuje, to ci caly ten
    najmocniejszy kraj wymaze z mapy. Nie denerwowac niedzwiedzia, oj
    nie...

    J.