  • Data: 2017-06-14 04:17:50
    Temat: Re: NTG ale może...
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Też kwestia ilości i tego, czy macie kogoś do serwisu w każdym regionie,
    > bo trudno żeby technik z Krakowa jechał wymienić soft w Gdańsku.

    To są bardzo wyjątkowe przypadki - zasadniczo nie ma takiej potrzeby.
    Raczej zdarza się awaria jako taka - ale to jest w gestii mojego
    klienta, który ma swoich pracowników. Więc to raczej koncepcja na zaś -
    żeby robić jakieś upgrade firmware, poszerzające funkcjonalność.
    Jak dotąd jak urządzenie "wychodzi" ode mnie, to nie jest więcej
    modyfikowane.

> [...]
    > zostanie użyty, np. poprzez weryfikację podpisu przez PGP (wystawiając
    > plik robisz do niego podpis swoim kluczem prywatnym, a maszyna, która
    > ściąga plik, ma Twój klucz publiczny i weryfikuje przy jego pomocy, czy
    > podpis się zgadza i czy plik nie został zmieniony). Oczywiście utrata
    > klucza prywatnego wiąże się wtedy z utratą możliwości zarządzania
    > urządzeniami, więc trzeba go pilnować, a najlepiej zabezpieczyć hasłem i
    > wydrukować np. jako QR code (ja tak trzymam najważniejsze rzeczy i klucze,
    > których nie mogę stracić nawet jak padną mi wszystkie dyski twarde)...

    Oczywiście, kiedy przyjdzie pora to te koncepcje będę brał pod uwagę.