  • 1. Data: 2010-07-19 13:31:07
    Temat: Ile za przekop
    Od: "jurajski Jaskiniowiec" <j...@j...na.jurze>

    Witam,

    Nie wiem, czy odpowiednia grupa, aczkolwiek zwiazana z tematem, zatem
    pokrotce opisze o co chodzi.

    W miejscowosci, gdzie mam dzialke, TP chce polozyc kable. Niedawno byla u
    mnie "agentka" zbierajaca podpisy na pozwolenie przekopu. Ja bez problemu
    bym sie zgodzil, ale... Kilka lat temu bez mrugniecia sie zgodzilem na
    podobny przekop przez dzialke (wtedy tylko na mojej dzialce - teraz przez
    cala wies). Kladli wtedy swiatlowody. Wies nie miala z tego zadnych
    korzysci, bo TP nie utowrzyla cetrali, a swiatlo jedynie biegnie przez ta
    miejscowosc.

    Pal licho, ze wies nic nie miala z tego, ze i tak pod ziemia miala
    swiatlowody, ale... TP zostawila mi wtedy taki bur...l na placu, ze glowa
    mala. Nic nie wnosily moje interwencje na uprzatniecie balaganu po
    przekopie. "Tak, zanotowalismy, napewno sie u Pana ktos zjawi". Do dzisiaj
    nawet listu z przeprosinami, albo zeby ich w d... pocalowac nie dostalem.

    Teraz TP wymyslila sobie, ze polozy miedz w ziemi, ale zeby to zrobic,
    potrzebuje pozwolen na przekopy. Zniechecony poprzednim balaganem,
    stwierdzilem, ze nie wyrazam zgody. Wprawdzie tam nie mieszkam, ale liczy
    sie zasada. malo tego - do firmy mam 8Mb od TP za ktore place im
    560zl/m-c, za to samo, co konkurencja daje za 1/10 tej kwoty (niestety
    BMT).

    Czy jest mozliwosc uzyskania jakis profitow od TP za pozwolenie przekopu
    przez dzalke? Z tego co widzialem, to na mojej ulicy nie zgodzilo sie ok
    20 osob na ok 80. Tyle, ze oni jawnie stwierdzili, ze chca kasy. Mi az na
    tym tak nie zalezy - bardziej na wyegzekwowaniu od TP, ze zostawi plac
    tak, jak go zastala. Niestety nie wierze tej firmie w ich zapewnienia,
    totez przed podpisaniem zgody, wole miec kase na pokrycie strat, jakie
    bede musial poniesc, by zatrudnic kilku chlopa, zeby uprzatneli balagan po
    TP.

    Zapoda ktos z Was jakies linki do do podobnych spraw?

  • 2. Data: 2010-07-20 01:04:53
    Temat: Re: Ile za przekop
    Od: "xarafaxz@[TNIJTA]gmail.com" <xarafaxz@_TNIJTA_gmail.com>

    jurajski Jaskiniowiec wrote:

    > Witam,
    >
    > Nie wiem, czy odpowiednia grupa, aczkolwiek zwiazana z tematem, zatem
    > pokrotce opisze o co chodzi.
    >
    > Zapoda ktos z Was jakies linki do do podobnych spraw?

    Na profity się lepiej nie nastawiaj. Prędzej TP poniesie 10x takie koszty
    przygotowując obejścia itp albo całkowicie zrezygnuje z inwestycji niż
    będzie się z kimś układała na profity. Tak robi TP i większość innych aby
    uniknąć niebezpiecznego precedensu. Ludziom często się wydaje że będą nowym
    autem jeździć za kilka metrów kabla na działce czy w piwnicy a w najgorszym
    wypadku będą mieli wszystkie usługi za darmo. Ewentualnie może być tak że
    dostaniesz jednorazowo propozycję na dosyć niską kwotę za podpisanie zgody.
    Będziesz wtedy miał parę sekund zastanowienia i albo bierzesz to albo nie,
    koniec, nie będzie już powrotu do tematu.

    Co do bałaganu to sprawa tak wygląda że podwykonawce mało to obchodzi. On
    zrobi swoje a jak już dostanie podpis to sajonara i już cię nigdy nie
    zobaczy. Dlatego nie wolno nikomu pozwolić zakończyć prac/odebrać, dopóki
    wszystko nie zostanie ostatecznie dopięte.

  • 3. Data: 2010-07-20 06:59:22
    Temat: [NTG, ale ciekawe]Re: Ile za przekop
    Od: "brum" <b...@o...eu>

> [...]
    > cala wies). Kladli wtedy swiatlowody. Wies nie miala z tego zadnych
    > korzysci, bo TP nie utowrzyla cetrali, a swiatlo jedynie biegnie przez ta

    wies nie musi miec z tego korzyscie, ma je miec operator i ewentualnie Ty -
    jesli masz ochote

> [...]
    > nawet listu z przeprosinami, albo zeby ich w d... pocalowac nie dostalem.

    zdarza sie

> [...]
    > sie zasada. malo tego - do firmy mam 8Mb od TP za ktore place im
    > 560zl/m-c, za to samo, co konkurencja daje za 1/10 tej kwoty (niestety

    jedno z drugim sie nie laczy

> [...]
    > totez przed podpisaniem zgody, wole miec kase na pokrycie strat, jakie
    > bede musial poniesc, by zatrudnic kilku chlopa, zeby uprzatneli balagan po

    rozroznijmy kilka spraw:
    - w zakresie kabla juz ulozonego, mozesz uzyskac czynsz za bezumowne
    korzystanie z nieruchomosci do 10 lat wstecz;
    tp zaplaci na podstawie dobrze sformulowanego pisma, albo trzeba bedzie isc
    do sadu, ale sprawa jest jasna, kase dostaniesz;
    ile mozna dostac ? kazdy przypadek jest indywidualny; srednio (bardzo bardzo
    bardzo srednio) mozna liczyc wg wzoru: zajeta powierzchnia (lacznie z pasem
    ochrony) razy stawka rzedu 50 gr (prosze mnie pozniej nie wieszac za to,
    napisalem ze stawka jest srednia);
    w kwestii przyszlego czynszu nalezy sie ulozyc z tp, niewykluczone ze
    rowniez przy pomocy sadu; tp prawdopodobnie wystapi o sluzebnosc przesylu i
    dostaniesz kase jednorazowo, ale to tylko gdybania, wszystko zalezy od
    Twojego pelnomocnika i od punktu widzenia sadu
    - w zakresie balaganu, ktory zrobili: pismo do tp z zadaniem zaplaty i
    wskazaniem terminu, pozniej sad;
    sprawa mniej jednoznaczna, bo starsza, wymaga zapewne postepowania
    dowodowego

    teraz kwestia nowego kabla:
    - nie dostaniesz srodkow (zabezpieczenia) na porzadki, mozesz wylacznie
    zabezpieczyc sie papierowo (do pewnego stopnia) i pozniej dochodzic
    odszkodowania przez sad (czyli jak wyzej);
    - co do zgody - jesli tp bardzo zalezy na tym, to sprawe zalatwi przez
    staroste, wiec mozna sie zgodzic od razu i zazyczyc sobie kasy

  • 4. Data: 2010-07-20 07:02:36
    Od: "brum" <b...@o...eu>

> [...]
    > przygotowując obejścia itp albo całkowicie zrezygnuje z inwestycji niż
    > będzie się z kimś układała na profity. Tak robi TP i większość innych aby

    to nie jest prawda
    nie bede sie podpieral skanami dokumentow, jako ze nie zalezy mi na
    przekonaniu Cie, ale powtorze raz jeszcze: to nie jest prawda
    tp placi tym, ktorzy dbaja o swoje

    > Ludziom często się wydaje że będą nowym
    > autem jeździć za kilka metrów kabla na działce czy w piwnicy a w
    > najgorszym
    > wypadku będą mieli wszystkie usługi za darmo.

    to jest prawda
    kokosow z tego nie ma (jesli przez dzialke idzie 20m kabla), a z oplatami za
    uslugi sprawa w ogole nie jest zwiazana

    > Ewentualnie może być tak że dostaniesz jednorazowo propozycję na dosyć
    > niską kwotę za podpisanie zgody.

    nie spotkalem sie jeszcze z wynagrodzeniem za wyrazenie zgody
    byc moze wykonawca bedzie sklonny zaplacic (nie kazdemu i nie duzo), aby
    sprawe przepchnac
    tp sie tym nie zajmuje

> [...]
    > zobaczy. Dlatego nie wolno nikomu pozwolić zakończyć prac/odebrać, dopóki
    > wszystko nie zostanie ostatecznie dopięte.

    przeciez to wlasnie wykonawca prac ma przywrocic teren do pierwotnego stanu

  • 5. Data: 2010-07-20 12:41:24
    Temat: Re: [NTG, ale ciekawe]Re: Ile za przekop
    Od: "jurajski Jaskiniowiec" <j...@j...na.jurze>

    Dnia 20-07-2010 o 08:59:22 brum <b...@o...eu> napisał(a):

    > jedno z drugim sie nie laczy

    Fakt, ze nie ma to nic wspolnego, aczkolwiek myslalem, ze moglbym ew.
    uzyskac jakis rabat na abo, zamiast pieniedzy. ;-)

> [...]
    > dostaniesz kase jednorazowo, ale to tylko gdybania, wszystko zalezy od
    > Twojego pelnomocnika i od punktu widzenia sadu

    Tylko ze tak jak napisalem - ja sie wtedy zgodzilem (a raczej moi rodzice)
    bez żądań finansowych na przekop i ulozenie wzdluz mojej dzialki
    swiatlowodu. Nie mam teraz dostepu do tej umowy, aczkolwiek z tego co
    pamietam, byla tam chyba klauzula, ze nie moge miec w pozniejszym okresie
    zadnych roszczen. Dodam, ze to byly jeszcze czasy przed prywatyzacja TP.
    To co napisales, mysle, ze byloby mozliwe, gdyby TP bez zgody mimo
    wszystko mi sie na dzialke wkopala, ale oni zgode dostali. Coz, moja
    strata, jednoczenie TP dala mi nauczke i przy okazji sobie narobila
    problemu. Jestem pamietliwy... ;-)

    > - w zakresie balaganu, ktory zrobili: pismo do tp z zadaniem zaplaty i
    > wskazaniem terminu, pozniej sad;
    > sprawa mniej jednoznaczna, bo starsza, wymaga zapewne postepowania
    > dowodowego

    Tylko jak dzisiaj udowodnic po prawie dekadzie, ze TP, a raczej jej
    podwykonawca, zostawili balagan, ktory pozniej sam musialem na wlasny
    koszt uprzatac? Nie stac mnie na takich prawnikow, jakich ma TP :-)

> [...]
    > - co do zgody - jesli tp bardzo zalezy na tym, to sprawe zalatwi przez
    > staroste, wiec mozna sie zgodzic od razu i zazyczyc sobie kasy

    Z powyzszego wnioskuje, ze jak sie TP uprze, to i tak sie przekopie, mimo
    mojego sprzeciwu, a mi pozostaje jedynie wloczenie sie po sądach i
    tracenie kasy na prawnikow? Dobrze zrozumialem?

    Ile mniej wiecej tej kasy moge zazyczyc? Czy jest to kwota rzedu
    xxxx/xxx/xx/x ? :-) Dzialka ma szerokosc 25m.

    --
    SprzedamTO.pl

  • 6. Data: 2010-07-20 14:02:48
    Od: "brum" <b...@o...eu>

> [...]
    wszystko mi sie na dzialke wkopala, ale oni zgode dostali. Coz, moja
    strata, jednoczenie TP dala mi nauczke i przy okazji sobie narobila

    nie wiem, co podpisali Twoi rodzice, ale zakladam, ze byla to zwykla zgoda
    na polozenie kabla (mogla byc w formie umowy albo oswiadczenia)
    jest wielce prawdopodobne, ze zgoda byla bezplatna, co w zaden sposob nie
    wplywa na mozliwosc uzyskania oplat za bezumowne korzystanie z nieruchomosci
    sa to dwie rozne rzeczy: jednorazowa czynnosc (wejscie w teren) i pozniejsze
    korzystanie
    nie spotkalem sie jeszcze ze strony duzych operatorow z formularzem zgody,
    na ktorym bylaby informacja o pozniejszym bezplatnym korzystaniu z gruntu

    i druga kwestia: dla uzyskania czynszu nie ma znaczenia fakt, czy operator
    polozyl kable ze zgody czy bez zgody wlasciciela nieruchomosci

    >Tylko jak dzisiaj udowodnic po prawie dekadzie, ze TP, a raczej jej
    podwykonawca, zostawili balagan, ktory pozniej sam musialem na wlasny
    koszt uprzatac? Nie stac mnie na takich prawnikow, jakich ma TP :-)

    po prawie dekadzie to nie ma juz czego udowadniac

    >Z powyzszego wnioskuje, ze jak sie TP uprze, to i tak sie przekopie, mimo
    mojego sprzeciwu, a mi pozostaje jedynie wloczenie sie po sądach i
    tracenie kasy na prawnikow? Dobrze zrozumialem?

    nie calkiem
    od pewnego czasu obowiazuja przepisy, ktore ulatwiaja operatorom wejscie w
    teren
    to nie jest tak, ze tp wejdzie tak czy inaczej, ale probowac moze
    natomiast jesli zajmiesz teren, na ktorym tp chce cokolwiek robic, na wlasne
    potrzeby, to juz nie przekopie
    mozliwosci jest wiele, zaleza od konkretnej sytuacji

    >Ile mniej wiecej tej kasy moge zazyczyc? Czy jest to kwota rzedu
    xxxx/xxx/xx/x ? :-) Dzialka ma szerokosc 25m.

    pisalem wczesniej

  • 7. Data: 2010-07-22 07:13:34
    Od: undomiel <u...@w...pl>

    W dniu 19.07.2010 15:31, jurajski Jaskiniowiec pisze:
> [...]
    > uprzatneli balagan po TP.
    >
    > Zapoda ktos z Was jakies linki do do podobnych spraw?

    Linków wprawdzie nie podam, ale dla mnie jasnym jest, że należy Ci się
    jakaś kasa. Niezależnie od wszelkich szczegółowych uregulowań prawnych
    (Prawo budowlane, Prawo telekomunikacyjne itp. itd.), kładzenie kabla na
    Twojej działce jest po prostu ingerencją w Twoje prawo własności, a
    prawo własności jest "święte" (zagwarantowane już w Konstytucji - art. 64).
    Wysokość wynagrodzenia, to już inna sprawa. Zależeć powinna przede
    wszystkim od tzw. stopnia uciążliwości Twojego znoszenia istnienia tego
    kabla. Zwracam jednak uwagę, że kabel bedzie eksploatowany, więc
    potencjalnie, w przypadku jakiejś awarii, Państwo z TP będą mogli chcieć
    ponownie wejść na Twoją działkę by dostać się np. do uszkodzonej
    kanalizacji.

    Pozdrawiam

  • 8. Data: 2010-07-22 07:39:01
    Od: "brum" <b...@o...eu>

    > Zwracam jednak uwagę, że kabel bedzie eksploatowany, więc potencjalnie, w
    > przypadku jakiejś awarii, Państwo z TP będą mogli chcieć ponownie wejść na
    > Twoją działkę by dostać się np. do uszkodzonej kanalizacji.

    i taki zapis zwykle widnieje w umowie/oswiadczeniu i zwykle z zastrzezeniem,
    ze dostep do nieruchomosci bedzie bezplatny

  • 9. Data: 2010-07-22 09:23:00
    Od: "jurajski Jaskiniowiec" <j...@j...na.jurze>

    Dnia 22-07-2010 o 09:13:34 undomiel <u...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    > potencjalnie, w przypadku jakiejś awarii, Państwo z TP będą mogli chcieć
    > ponownie wejść na Twoją działkę by dostać się np. do uszkodzonej
    ^^^^^^^^^^^^^^^
    > kanalizacji.
    >
    > Pozdrawiam

    Dobrze, ze mi o tym przypomniales. Na dniach skonsultuje sie jeszcze ze
    swoim radca prawnym. Wspomne mu i o tym. Wprawdzie odpowiedz by mi juz
    podal, ale jak wiemy, zmienilo sie prawo telekomunikacyjne i/lub budowlane
    odnosnie inwestycji telekomunikacyjnych i musi sie zaznajomic ze sprawa
    dokladnie.

    Wracajac jeszcze do tematu, to dowiedzialem sie od znajomych, ktorzy
    zgodzili sie na przekop, iz podpisali zgode ze wzgledu na "podniesienie
    wartosci dzialki" poprzez "uzbrojenie jej" w dostep do sieci
    telekomunikacyjnej(cos jak z woda i pradem). Troche mnie to zastanawia, bo
    faktycznie jesli za kilka lat bede potrzebowal podlaczyc sie do drutow TP,
    ta moze w odwecie dac odpowiedz "BMT". Poza tym, przy sprzedazy tej
    dzialki, moze byc to tez atutem, ale i przeklenstwem - w zaleznosci od
    potrzeb klienta... Osobiscie z checia bym sie wbil w ten swiatlowod, ktory
    juz jest na mojej dzialce, ale wiem, ze to niewykonalne, nawet jesli
    zamowilbym Polpaka itp ;-) A tak, bede mial dwie krzyzujace sie linie TP i
    zadnych korzysci :-)

    --
    SprzedamTO.pl

  • 10. Data: 2010-07-22 09:29:48
    Od: "brum" <b...@o...eu>

> [...]
    wartosci dzialki" poprzez "uzbrojenie jej" w dostep do sieci
    telekomunikacyjnej(cos jak z woda i pradem).

    a niby jak moga sie podlaczyc ? indukcyjnie ?
    abonenta mozna podlaczyc tylko do "obiektu", tzn. zlacza na slupie lub w
    studni itp.
    kable w ziemii nie maja nic do rzeczy, nikt ich nie bedzie kroil tylko po
    to, zeby wlasciciela nieruchomosci podlaczyc
    dla Ciebie kable i uslugi sa powiazane, dla operatora to zupelnie rozne
    rzeczy

    > Troche mnie to zastanawia, bo
    faktycznie jesli za kilka lat bede potrzebowal podlaczyc sie do drutow TP,
    ta moze w odwecie dac odpowiedz "BMT".

    wierzysz w to, ze maja specjalna komorke, ktora notuje wszystkie sprzeciwy
    wlascicieli nieruchomosci i na zlosc nie podlaczaja im pozniej uslug ? to
    moze i wypowiedzi w usenecie czytaja...