eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.motocykleKupiłbym silnik, w zasadzie dowolny ;) › Re: [NTG] Re: Kupiłbym silnik, w zasadzie dowolny ;)
  • Data: 2009-08-13 08:50:08
    Temat: Re: [NTG] Re: Kupiłbym silnik, w zasadzie dowolny ;)
    Od: zbigi <z...@g...w.wirtualnej.Polszcze.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Lewis napisał(a):
    > Użytkownik "Ivam" <f...@-...fm> napisał w
    > wiadomości news:h51n0a$jq9$1@atlantis.news.neostrada.pl...
    >> "Lewis" <lewisa@[tnij]poczta.onet.pl> wrote in message
    >> news:h51los$lll$1@news.onet.pl...
    >>
    >>> To ma być taki większy gokart, do latania bokiem po dużym równym
    >>> placu bądź jakim torze, sztywna rama bez jakiegokolwiek zawieszenia
    >>> koła 10"
    >>> od quada opona 225/45 szosowa bądź slick ale rama na tyle duża zeby
    >>> spokojnie wsadzić 13" felge z oponą 185/65 do upalania. Max prędkość
    >>> nie większa niż 70-80km/h zeby nie kusiło.

    Aha.

    >> To proponuje samochodowy silniczek - mala wysokoobrotowa benzyna, np.
    >> fiatowski 1.1, vw 1.4, ew. renault (np. z twingo chyba 1.2, albo 1.1).

    O ile fiatowskie FIRE sa fajne i od biedy moglyby sie nadawac, to
    Twingoskie zeliwne OHV sa do bani. W porownaniu oczywiscie :)

    >> Odradze Ci motocyklowe ze wzgledu na skrzynie, sprzeglo, koniecznosc
    >> kombinowania z przegubami, itp. Powaznie mowie - gra nie warta
    >> swieczki. Motocyklowe np. 350 sa dobre do malych gokartow, ale jak
    >> chcesz cos wiekszego, to bedziesz zaraz ukrecal co popadnie;)
    [...]
    >> Jedyne zalety silnika motocyklowego w takim wynalazku to:
    >> - skrzynia biegow (mozna biegi zmieniac bez sprzegla)

    No nie wiem. Ja tam widze inne zalety motocyklowej (a wiec sekwencyjnej)
    skrzyni biegow:
    1. ciasniej zestopniowane przelozenia.
    2. Szybkosc zmiany biegow.

    >> - mozesz zrobic z tylu sztywna os (bez dyferencjalu) i spokojnie
    >> zasuwac bokiem nawet przy 20km/h... na kazdej drodze;)
    >
    > I to będzie sztywna oś bez dyfrów ;)
    >
    > To musi być silnik motocyklowy korci mnie ta XJ-ta

    Hmm... Ja bym wzial silnik ze pierwszej linii XJ - czy to 650, 750 czy
    moze najlepiej 900. Te z wyjsciem na kardan. Od tego puscic wal napedowy
    do tylnej osi z kantfiata czy borewicza i juz.
    Na poczatku lat 80 zeszlego wieku byl taki wyscigowy maluch: w miejscu
    pasazera byl silnik XJ650 polaczony walem z tylna osia od lady chyba. W
    celu umozliwienia chlodzenia tego silnika poprowadzono kanal powietrza
    od przodu.
    Moze gdzies na sieci beda zdjecia tego cudenka? :)

    > Duże przełożenie (vmax 80kmph) więc postawi go bokiem wcisnięcie gazu do
    > dechy przy 6-8kobr/min w zależności od charakterystyki silnika. Waga
    > całego pojazdu w granicach 200kg.

    Nie da rady przy takim silniku. IMO minimum wyjdzie 300kg.

    --
    pozdrrrrowienia i... do zobaczenia na szlaku :)
    zbigi [@:zbiegusek na wirtualnej polsce w domenie pl]
    Bestyja, Sikorka, Jasiek w worku, Dudek na strychu i inne ;)
    Nowy Janów - jeszcze blizej najwiekszej dziury w Europie ;)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

  • 13.08.09 09:38 Ivam

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: