  • 1. Data: 2012-10-08 09:46:51
    Temat: [NTG] Oprogramowanie z kluczem sprzętowym Kupno - Sprzedaż
    Od: z <z...@u...pl>

    Jest pracownikiem pewnej firmy w likwidacji.
    Firma wyprzedaje co ma żeby spłacić długi.
    Chciałbym zanabyć (w dobrej cenie oczywiście) oprogramowanie
    zabezpieczone kluczem sprzętowym. Najlepiej by było żeby to
    oprogramowanie zakupił oczywiście następny mój pracodawca ale wszystko
    dzieje się tak szybko że jeszcze nie wiem kto nim będzie :-)

    Jak to rozegrać? Odkupić na mnie osobę fizyczną?
    A co potem? Sprzedać nowemu pracodawcy czy używać w nowej firmie własne
    prywatne oprogramowanie? Można tak? Jak to jest od strony prawnej. To
    wszystko oczywiście przy założeniu że mam dowód zakupu.
    W mordę... To taki pomysł żeby windykować swoje pieniądze póki jest
    jeszcze z czego. :-(

  • 2. Data: 2012-10-08 09:57:48
    Od: "R.e.m.e.K" <g...@d...null>

    Dnia Mon, 08 Oct 2012 09:46:51 +0200, z napisał(a):

> [...]
    > wszystko oczywiście przy założeniu że mam dowód zakupu.
    > W mordę... To taki pomysł żeby windykować swoje pieniądze póki jest

    NTG

    Idz z tym do prawnika

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K

  • 3. Data: 2012-10-08 10:31:57
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2012-10-08, o godz. 09:46:51
    z <z...@u...pl> napisał(a):

> [...]
    > prawnej. To wszystko oczywiście przy założeniu że mam dowód zakupu.
    > W mordę... To taki pomysł żeby windykować swoje pieniądze póki jest

    Zmienić zasilacz.
    A potem pójść na pl.soc.prawo i zapytać prawnika.
    Wcześniej zapytać producenta oprogramowania czy dopuszcza odsprzedaż
    przez klienta końcowego bo np. taki InsERT dla swoich programów na to
    nie zezwala.

    Zdrówko

  • 4. Data: 2012-10-08 14:33:44
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "z" napisał:

    > Najlepiej by było żeby to oprogramowanie zakupił oczywiście
    > następny mój pracodawca ale wszystko dzieje się tak szybko
    > że jeszcze nie wiem kto nim będzie :-)
    >
    > Jak to rozegrać? Odkupić na mnie osobę fizyczną?

    Na się. Tylko załóż wpierw DG.
    Bo trynd jest taki, że wkrótce wszyscy[*] będą pracować jako
    jednoosobowe firmy.
    Tylko po co kupować, skoro można sporządzić protokół zniszczenia?
    Bo to jest nasz miś, który sobie do zimy spokojnie zgnije.

    [*] - w sensie ci nieliczni, dla których w naszym rzekomo wyludniającym
    się kraju jakaś praca się znajdzie.

    JoteR

  • 5. Data: 2012-10-10 12:43:15
    Od: Tomasz Holdowanski <m...@U...poczta.onet.pl>

    Deep inside the Matrix, convinced that Mon, 8 Oct 2012 10:31:57 +0200
    is the real date, Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl> has
    written something quite wise. But (s)he wasn`t the one.

> [...]
    >Wcześniej zapytać producenta oprogramowania czy dopuszcza odsprzedaż
    >przez klienta końcowego bo np. taki InsERT dla swoich programów na to

    http://www.forbes.com/sites/raywang/2012/07/04/news-
    analysis-usedsoft-vs-oracle-ruling-opens-up-monopoli
    stic-practices-by-software-vendors/

    W skrócie:
    "Autor oprogramowania nie może zabronić odsprzedaży 'używanych'
    licencji na jego oprogramowanie".

    Ot, na takie ciekawe rzeczy można trafić jak się szwenda po necie :)

    Pozdrawiam,
    Mordazy.

    --
    REMOVE-IT. from my address when replying.

    THE ONLY THING WORTH WAITING FOR
    IS A WORLD-WIDE DISASTER.

  • 6. Data: 2012-10-10 15:41:13
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2012-10-10, o godz. 12:43:15
    Tomasz Holdowanski <m...@U...poczta.onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > licencji na jego oprogramowanie".
    >
    > Ot, na takie ciekawe rzeczy można trafić jak się szwenda po necie :)

    Fajnie. A w realu InsERT odmawia zmiany NIP-u zapisanego w programie.
    Podobnie Cisco nie pozwala na sprzedaż licencji ios między
    użytkownikami końcowymi. Nie wiem jak wygląda to od strony prawnej ale
    są to 2 przypadki z jakimi zetknąłem się osobiście.

    Zdrówko

  • 7. Data: 2012-10-10 22:25:49
    Od: "R.e.m.e.K" <g...@d...null>

    Dnia Wed, 10 Oct 2012 15:41:13 +0200, Maciek BabciaDobosz napisał(a):

    > Fajnie. A w realu InsERT odmawia zmiany NIP-u zapisanego w programie.

    No prosze, to jest nisza w ktorej mozna _legalnie_ zarobic ;-)

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K