  • 1. Data: 2010-03-03 01:45:06
    Temat: NOKIA e50 - nie widać kontaktów z karty SIM
    Od: "1634Racine" <1...@R...pl>

    nokia e50, do niedawna uzywana z pierwsza karta sim, bez problemu bylo widac
    kontakty-numery tel zapisane i na karcie, i te zapisane w pamieci tel.

    Teraz:
    wlozona inna karta sim, uzywana bez problemu w innym telefonie [nawiasem
    mowiac,choc to bez znaczenia: ten sam operator]. Nokia widzi karte bez
    problemu. Karta ze swoim pinem wchodzi do sieci bez problemu. Mozna dzwonic
    do/od.
    Niby wszystko w porządku.

    Ale jest problem:
    widac tylko kontakty zapisane w pamieci telefonu, tych zapisanych na nowej
    karcie NIE widac.

    Jak kontakty zapisane na karcie sim uaktywnic w nokii e50?
    Jakas sciezka dostepu w opcjach?
    dzieki.

  • 2. Data: 2010-03-03 10:16:53
    Temat: Re: NOKIA e50 - nie widać kontaktów z karty SIM
    Od: "Tomek" <t...@w...pl>

    Użytkownik "1634Racine" <1...@R...pl> napisał w

    > Jak kontakty zapisane na karcie sim uaktywnic w nokii e50?
    > Jakas sciezka dostepu w opcjach?

    kontakty/opcje/Kontakty SIM/Katalog SIM

  • 3. Data: 2010-03-03 12:09:37
    Od: "1634Racine" <1...@R...pl>

    Tomek in news:hmlcun$eiv$1@news.onet.pl
    > Użytkownik "1634Racine" <1...@R...pl> napisał w
    > kontakty/opcje/Kontakty SIM/Katalog SIM

    dzieki za krok do przodu :)
    Ale: to daje mi tylko tyle, że moge te sciezke wyklikac i faktycznie
    kontakty na karcie sim widze.

    Mi chodzi o to, co zrobic, by miec i uzytkowy, i do tego wygodny [czyt:
    optymalny] dostep do kontaktow z sim.
    Co z tego, ze już widze wpisy sim, skoro na przyklad:

    1.
    gdy po prostu klikne ikonę "kontakty" to nadal widze _tylko_ kontakty z
    pamieci telefonu. I moge tylko na te numery dzwonic, innych nie widze.
    2.
    dalej [ale to tylko przyklad niewygody]: chce wyslac sms, klikam na "nowy
    sms" [mam na podrecznym klawiszu], widze pole "do", klikam i ... widze tylko
    kontakty z pamieci tel.

    Wiem, czego nie wiem:

    1.
    jak widziec _jednoczesnie_ adresy z pamieci i adresy z karty. Móc przegladac
    je, zmieniac, korygowac. A na wybrany nr - czy to z karty, czy to z pamieci
    tel - zadzwonic. Przeciez jesli do kogos chce dzwonic i musze znalezc jego
    nr, to nie zawsze wiem, gdzie jest zapisany,czy w pamieci, czy na sim...
    Powinny byc w jednym, wspolnym podgladzie. Raczej :)

    2.
    zastanawiam sie, czy w ogole w nokii e50 jest mozliwy taki wygodny dostep do
    obu "ksiazek"..., zeby ikona "kontakty" pokazywala mi sume adresow, a jesli
    ktos jest i na karcie, i w pamieci, to - no trudno - pokaze go dwa razy.
    A jesli to nie jest mozliwe, jesli nokia e50 pokazuje pod ikona "kontakty"
    tylko zawartosc pamieci telefonu, to może... TRZEBA skopiowac karte sim do
    pamieci telefonu i wowczas mam wszytkie nr w jednym podgladzie.
    Tak wlasnie jest?
    Jesli tak to pytanie:
    jak skopiowac caly sim do pamieci tel ?

    dzieki bardzo za pomoc, staram sie klarownie opisywac moje boje z e50 :)

  • 4. Data: 2010-03-03 20:47:18
    Od: Motylek <c...@a...pl>

    Użytkownik 1634Racine napisał:
    > Tomek in news:hmlcun$eiv$1@news.onet.pl
    >

    > dzieki za krok do przodu :)
    > Ale: to daje mi tylko tyle, że moge te sciezke wyklikac i faktycznie
    > kontakty na karcie sim widze.

    z tego co pamietam "skopiuj kontakty z SIM do telefonu"

    i wtedy beda wszystkie w pamieci telefonu

  • 5. Data: 2010-03-04 09:15:05
    Od: "Tomek" <t...@w...pl>

    Użytkownik "1634Racine" <1...@R...pl> napisał

    > zastanawiam sie, czy w ogole w nokii e50 jest mozliwy taki wygodny dostep do
    > obu "ksiazek"..., zeby ikona "kontakty" pokazywala mi sume adresow

    kontakty/opcje/Kontakty SIM/Katalog SIM/Opcje/Zaznacz-Usuń wszystkie/Zaznacz
    wszystko/Opcje/Kopiuj do kontaktów

  • 6. Data: 2010-03-04 14:00:48
    Od: "1634Racine" <1...@R...pl>

    Tomek in news:hmntmt$e3q$1@news.onet.pl
    > Użytkownik "1634Racine" <1...@R...pl> napisał
    > kontakty/opcje/Kontakty SIM/Katalog SIM/Opcje/Zaznacz-Usuń
    > wszystkie/Zaznacz wszystko/Opcje/Kopiuj do kontaktów

    dzieki, zrobione;

  • 7. Data: 2010-03-20 23:23:20
    Od: "1634Racine" <1...@R...pl>

    Tomek in news:hmntmt$e3q$1@news.onet.pl
    > Użytkownik "1634Racine" <1...@R...pl> napisał
    > kontakty/opcje/Kontakty SIM/Katalog SIM/Opcje/Zaznacz-Usuń
    > wszystkie/Zaznacz wszystko/Opcje/Kopiuj do kontaktów

    czytam sobie to zrodlo wiedzy wszelakiej,czyli instr. obslugi e50:

    http://nds1.nokia.com/phones/files/guides/Nokia_E50_
    UG_pl.pdf

    no i mam kolejną zagwozdkę pt. "Wiadomosci na karcie SIM". NIE w pamieci
    tel,ale na kartcie sim.

    U mnie jest tak:

    1.
    karta sim [prepaidowa, nie z abonamentem] jest w telefonie.

    2.
    klikam: [wiadomosci] -> [wiadomosci sim] i ten katalog na karcie jest pusty.
    OK. Rozumiem. Wszystkie sms-y otrzymane widac bowiem w [SKRZYNKA
    ODBIORCZA],w pamieci telefonu.

    3.
    wiec chce skopiowac wszystkie sms/wiadomosci ze [SKRZYNKA ODBIORCZA]
    telefonu do tego pustego katalogu karty sim,czyli do [WIADOMOSCI SIM].
    Po co? Po to, aby potem przelozyc karte sim do innej nokii i z karty sim w
    druga strone wklepac owe
    sms-y,czyli do katalogu [SKRZYNKA ODBIORCZA] w drugiej nokii.
    Czyli: chce za pomoca karty sim przeniesc sms-y otrzymane z jednej nokii do
    drugiej.

    PROBLEM:

    Z instr. obslugi e50 [lin wyzej] wnoszę, ze jakieś-takieś operacje sa
    mozliwe [chyba...], ale:
    nie widze mozliwosci/opcji skopiowania sms-ów ze [SKRZYNKA ODBIORCZA] do
    [WIADOMOSCI SIM]...
    Na stronie 35-36 pisza "Wiadomość tekstowa może być
    przechowywana na karcie SIM. Aby przejrzeć wiadomości zapisane na karcie
    SIM, musisz najpierw skopiować je do folderu w urządzeniu".
    Co to znaczy? Ze na karcie sim nie moge czytac sms-a,ale najpierw musze
    wklepac sms-a z sim do pamieci/katalogu telefonu? A jak ten sms ma sie w
    ogole znalezc na karcie sim?
    I dalej: nawet jak "sam" tam sie nie zapisze, to jak do sim wpisac
    wszystkie sms-y z pamieci telefonu?

    Jakas pomoc sciezkowo-dostepowa ? :)
    thx