    From: pan_luki <p...@o...pl>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: NIE dla benzyny-info :)
    Date: Wed, 6 May 2009 11:49:51 -0700 (PDT)

    > Węglowodory, no mamy znamy, chyba lubimy, ale się boimy lub daliśmy się
    > zmanipulować, no nie modne w każdym razie. Jednak to jedyny wydajny i
    > wygodny nośnik energii dla pojazdów. W dodatku paliwa i silniki zmieniają
    > się. Można przyjąć że ogólnie na lepsze, są wydajniejsze i mniej
    > uciążliwe. Nie doskonałe ale innej alternatywy na razie nie ma. A mogą
    > być jeszcze sporo lepsze.

    Tez mi sie tak wydaje. Najwiekszym chyba problemem w tej chwili
    zwiazanym z tego typu paliwami jest to, ze sa one nie odnawialne. Do
    tego dochodzi sprawa zanieczyszczen, jakie powstaja podczas ich
    spalania. Mysle, ze najlepszym wyjsciem byloby przerzucenie sie na
    bioetanol - koszty wdrozeniowe technologii bylyby niewielkie, jest to
    proste rozwiazanie, wydajnoscia na pewno dorownuje silnikowi
    benzynowemu(o ile nie przewyzsza).