  • 121. Data: 2004-02-27 13:24:45
    Temat: Re: NETIA ADSL
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    Thu, 26 Feb 2004 18:47:08 +0100, w <x3u41qg9bzpj$.dlg@vahanara.pl>, Janusz -
    Vahanara <v...@o...gapp.pl> napisał(-a):

    [...]

    O boże, jaki ty jesteś jednak bezdennie beznadziejny i gł... no sam wiesz :|.

  • 122. Data: 2004-02-27 13:26:23
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    Thu, 26 Feb 2004 16:55:45 +0100, w <1ro12i4srn3cd$.dlg@vahanara.pl>, Janusz -
    Vahanara <v...@o...gapp.pl> napisał(-a):

    > Nastał nam piękny 26 luty 2004 roku,
    > kiedy to Radosław Popławski posłał(a) w świat wiadomość
    > <i...@4...com>

    > To zgłoś fakt kradzieży na policji i w prokuraturze zamiast jęczeć.

    To co napisałem wyżej jest coraz bardziej aktualniejsze. Aż się wierzyć nie
    chce, że tacy potrafią samodzielnie oddychać :).

  • 123. Data: 2004-02-27 14:46:08
    Od: "Zbigniew Sikora" <z...@h...net.pl>

    Użytkownik "M.Tankard" <t...@g...pl> napisał w wiadomości

    > To nie jest wirtualna rzeczywistość - tepsa jak kazda firma dba o swój
    > zysk, to chyba normalne - co w tym złego ?.

    Tutaj mamy do czynienia z dość specyficzną sytuacją, bowiem TP SA w wielu
    aspektach swojej działalności jest monopolistą na rynku. A dbanie o swój
    zysk w warunkach wolnej konkurencji wygląda zupełnie inaczej niż z dbanie o
    swój zysk z pozycji monopolisty.

    > Jeżeli opłacałoby się im to by pewnie dzierżawili by kanalizację, pętle
    > lokalne etc. Ktoś zrobił dużego byka sprzedając tepsę w całości i teraz
    > odkręcenie tego będzie po pierwsze niesprawiedliwe - bo w końcu państwo to
    > sprzedało a po drugie trudne ze względów formalno-prawnych.

    Tutaj trzeba rozróżnić kwestię własności kanalizacji teletechnicznej i
    własności infrastruktury kablowej.
    W przypadku kanalizacji teletechnicznej - jeśli została ona faktycznie
    sprzedana jako majątek TP SA, to trzeba się zastanowić, czy TP SA faktycznie
    posiadała prawo własności do takiej kanalizacji. Wszak jest to budowla
    trwale związana z gruntem, więc nie bardzo mogę sobie wyobrazić konstrukcję
    prawną wyodrębniającą taką kanalizację z gruntu, w którym się ona znajduje,
    a który własnością TP SA na pewno nie jest. Nie podejmuję się dalej tego
    rozstrzygać, a tylko sygnalizuję swoje watpliwości.
    Natomiast co do infrastruktury kablowej, to może ona spokojnie pozostać
    własnością TP SA. Rzecz w tym, że nie mogę się zgodzić na warunki
    współpracy, w których koszt dzierżawy pętli lokalnej przez niezależnego ISP
    jest równy lub większy od kosztu kompletnej usługi świadczonej przez
    operatora - właściciela pętli lokalnej. Jeśli TP SA chce konkurować, niech
    to robi wykorzystując efekt skali pozwalający jej minimalizowac koszty
    ogólne, negocjować lepsze warunki zakupu sprzętu, łącz, etc. Złego słowa
    wtedy nie powiem. Natomiast jeśli dyktuje ceny od początku uniemożliwiające
    jakąkolwiek konkurencyjność - na to zgody być nie może, bo to nie jest wolny
    rynek. Kwestie zgodności tego postępowania z prawem w tym momencie pomijam,
    bo już o tym pisałem, więc nie chcę się powtarzać. Poddaję to tylko pewnemu
    osądowi logicznemu.

    Z#

  • 124. Data: 2004-02-27 17:58:36
    Od: Janusz - Vahanara <v...@o...gapp.pl>

    Nastał nam piękny 26 luty 2004 roku,
    kiedy to Zbigniew Sikora posłał(a) w świat wiadomość
    <c1jipu$21qa$1@news2.ipartners.pl>

    > Rozumiem, że poczułbyś się dowartościowany dopiero w momencie, gdyby każdy z
    > nich zaoferował Ci pół megabita za sto złotych wydając jednocześnie dziesięc
    > tysięcy na uruchomienie takiego łącza.
    Trafiłeś w sedno z tymi dziesięcioma tysiącami za instalację.

    > I dlatego każdy światowy dostawca "contentu" - od Ameryki po Azję, musi
    > sobie kupić Polpaka z CIRem 128kbps i load-balancingiem :-)))
    I dlatego TP przycina obejścia dostępu do TPNET poprzez świat.
    Tak, broni te "10 tys. zł za podłączenie jednego abonenta".

    > dostarczać.
    > Czyli, jak rozumiem, historia Internetu rozpoczęła się w momencie
    > uruchomienia w Polsce Neostrady ? Dość odważne stwierdzenie :))
    Pierwszy kamień milowy - 202122 - nie wystarczył dla utrzymanie się
    portali. Neo to kolejny krok.

    > Wybacz, ale ta wymyślona przez Ciebie analogia jest nią tylko w Twojej
    > imaginacji. Nie ma żadnego odniesienia do kwestii dostępu do pętli lokalnej.
    > Ale gdyby pozostać w tej konwencji to TP SA jest tutaj rządem PRL wydającym
    > kartki na benzynę do samochodów wożących tę prasę.
    Najwyższa pora na założenie partii polskich providerów.

    > Kablówka ? W kwestii dostępu xDSL ? Po raz trzeci - j.w.
    A musi być to technologia DSL?
    Kablówce się nie opłaca oferować internetu, a jednak ciebie nie chciała
    dopuścić do swojej ostatniej mili?! Zaorać, zaorać tę kablówkę.

    > Dialog'a w Krakowie niema. A Netia tak zaszalała z budową własnej sieci w
    > Skawinie i Wieliczce, że chyba nawet jakieś głowy za to poleciały, bo będą
    > odrabiać te koszty przez kolejne dziesięć lat.
    To może zadającego pytanie o Netia ADSL wysłać do Skawiny i Wieliczki?

    > jak
    > Uff...
    Uff... Gdyby nie TP, liczył bym impulsy spędzone na modemie.

    > A to .nz to jaki to stan ?
    Ech, gdyby to był stan, to może szybciej te rozwiązania prawne trafiłyby na
    nasz grunt. Słabo widzę przekonywanie 460 + 100 osób do prawa z antypodów.

    Janusz - Vahanara
    Jestem tu, by wrzasnąć: Ku-ku-ry-ku!,

  • 126. Data: 2004-02-27 17:58:36
    Od: Janusz - Vahanara <v...@o...gapp.pl>

    <c1jite$21ql$1@news2.ipartners.pl>

    > Kiedyś - jak pamiętam - też poruszałeś ten temat, podniecając się
    > jak to "pięknie TP SA wycięła" firmy oferujące dostęp wdzwaniany.
    Dzięki temu płaciłem za 3 minuty połączenia z internetem 30 gr a nie
    złotówkę.

    Płaciłem za impuls i czekałem, czekałem, czekałem...

    Chello miało być już w 98 roku (kablówkę miałem już wcześniej), potem za
    kolejne kilka miesięcy i za kolejne...
    Hyperion miał instalować sieci w całej spółdzielni kasując 749 zł od
    instalacji - nikt się w spółdzielni nie doczekał.
    Między czasie przewinęła się TD Media, o ile nazwę dobrze pamiętam.
    Compromis załatwił sobie wyłączność na osiedlu a nawet wśród mieszkańców
    nie puścił przedstawiciela handlowego.
    Do drzwi stukali akwizytorzy Netii, jednak nie oferowali niczego, poza
    dial-upem
    W zeszłym roku jak meteor przeleciały dwie firmy oferujące dostęp
    radiowy...

    Dopiero jesienią zdarzył się cud nad Rawą i jak grzyby po deszczu wyrosły
    Neostrady.

    I tak się składa, że nikt już o "konkurencji" nie chce słyszeć.
    Panom providerom po tylu latach dziękujemy i żegnamy was.

  • 125. Data: 2004-02-27 17:58:36
    Od: Janusz - Vahanara <v...@o...gapp.pl>

    Nastał nam piękny 26 luty 2004 roku,
    kiedy to jarek posłał(a) w świat wiadomość
    <1...@h...net81.citysat.com.pl>

    > Prawda jest taka, że dla większości telefon stacjonarny to nie potrzebny
    > gadżet, który niebawem posiadać będą wyłącznie skazani na neostrade oraz
    > dialup-a. Natomiast bez kablówki... :)

    Natomiast bez talerza...
    Na co komu kablówka wykastrowana z programów.
    Czyżbyś o niczym nie słyszał? Oj, ubyło programów.
    A jak abonenci UPC ślicznie klęli, kiedy przed Mundialem wyłaczono
    niemieckie niekodowane stacje. A jaki bym na rynku TV-Sat nastąpił... ;-)

  • 128. Data: 2004-02-27 17:58:45
    Od: Janusz - Vahanara <v...@o...gapp.pl>

    Nastał nam piękny 26 luty 2004 roku,
    kiedy to Adam Paluch posłał(a) w świat wiadomość
    <c1lj62$95g$1@news2.ipartners.pl>

    > to juz chyba wszyscy powiedzieli ale nie dociera ....

    Koncert życzeń się skończył.

    Fajnie było, każdy powiedział, o czym marzy, ale pora wracać do
    rzeczywistości.

  • 129. Data: 2004-02-27 17:58:45
    Od: Janusz - Vahanara <v...@o...gapp.pl>

    Nastał nam piękny 26 luty 2004 roku,
    kiedy to Piotr KUCHARSKI posłał(a) w świat wiadomość
    <c1lhtc$g41$2@absolut.sgh.waw.pl>

    > Wystarczyłyby studzienki we własności gmin, które to gminy
    > by mogły je dzierżawić dowolnym podmiotom. Cała reszta to
    > zasadniczo pryszcz przy kosztach budowy nowej infrastruktury.

    Chcesz powiedzieć, że UPC, pomimo kabli pociągniętych w mieszkaniach ciągle
    potrzebuje studzienek, by zaoferować internet?!

  • 127. Data: 2004-02-27 17:58:45
    Od: Janusz - Vahanara <v...@o...gapp.pl>

    Nastał nam piękny 27 luty 2004 roku,
    kiedy to Radosław Popławski posłał(a) w świat wiadomość
    <v...@4...com>

    > Nie muszę, nie będę tobie tam robił konkurencji :))).

    Pomyłka.
    Ja działam w Partii TPSA.

  • 130. Data: 2004-02-27 18:18:09
    Temat: Re: NETIA ADSL - w koncu nie OT
    Od: "Anna Sikora" <a...@p...WYCIEP-TO.pl>

    "RusH" <r...@p...pdi.net> napisał w wiadomości
    .80...

    > poza niemcami na przyklad
    > http://www.yopi.de/Zyxel_Prestige_650HW_37_UR2_Broad
    band_Router

    > Zyxel Prestige 650HW-37 (UR2). IAS Fast 4xRJ45 Switch + 1xADSL über
    > ISDN U-R2 + AP

    Zeby nie bylo OT to afaik Netia ADSL bedzie dostepna
    tez w wersji over ISDN.