  • 21. Data: 2024-07-09 11:36:55
    Temat: Re: NAS
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    GB. Telefon umożliwia 512.
    Można dzielić z rodziną.

    > Dziwne, paranoiczne myślenie.

    Ochrona prywatności to paranoja?

    > Nie mam nic do ukrycia.

    Przed kim?

    > Google obsługuje miliardy kont.

    Much jest więcej, nie mogą się mylić :-)

    > Chcą karmić AI - niech karmią.

    Taki eksperyment?

    > Nigdy nie stwierdziłem wycieku jakichkolwiek danych czy zdjęć.

    To dziwne.

    > Nie ukrywam swojej tożsamości

    A co to według Ciebie jest tożsamość?

    > - jak każdy, kto kiedykolwiek prowadził JDG

    Taka teza?

    >- wiem, że moje dane adresowe są powszechnie dostępne.

    A mowa o danych adresowych?

    > Profilowanie? Dzięki niemu reklamy mają jakiś sens dla mnie. A nie, jak te prawie
    30 lat temu - podpaski.

    Co za różnica?

  • 22. Data: 2024-07-09 12:01:46
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    > Czy to dobra droga, którą wskazało AI?
    > Chcę mieć możliwość zapisu automatycznie zdjęć na domowym dysku
    > zrobionych telefonem.
    > Ma działać tak jak teraz klikam ikonę ZDJĘCIA i są zdjęcia.
    > Robię zdjęcie, a w tle jest ono przesyłane automatycznie.

    Mam tak z Qnapem. Działa. Nawet jak mi się Qnap popsuł, przełożyłem
    dyski do nowego i bangla dalej...ale mam też równolegle "zdjęcia" w
    google. Pornoli nie kręcę więc "wycieku" się nie obawiam. Qnap ma
    funkcje multimedialne i na TV w domu idzie sobie też oglądać.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 23. Data: 2024-07-09 14:18:15
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F,

    Tuesday, July 9, 2024, 11:13:14 AM, you wrote:

    Można dzielić z rodziną.
    > Jak profilowali pare lat temu pod wybory, a to nie google, tylko jakis
    > "partner", to chyba mieli dostęp do większej ilości danych.
    > Reklamy - ogólnie - nie mówie nie. Ale jak widzę liste 1500 partnerów,
    > którzy chcą moje dane, to coś mnie odrzuca ...

    Ale ja nie pozwalam na komercyjne wykorzystywanie moich danych osobowych. A i tak
    dzwonią. Jak dobrze, że Samsung coraz lepiej wyłapuje spamerów i scamerów. Wczoraj od
    razu złapał mi sca w SMSie o wyłączeniu aplikacji bankowej. A to świeżynka...

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 24. Data: 2024-07-09 14:42:38
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-07-09, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    >
    > Reklamy - ogólnie - nie mówie nie. Ale jak widzę liste 1500 partnerów,
    > którzy chcą moje dane, to coś mnie odrzuca ...

    Reklamy to jeszcze ujdą. Zasadniczo to jest i ryzyko czegoś
    poważniejszego, np. metadane z geolokalizacji można wykorzystać w celu
    ustalenia jak często łazisz po placówkach medycznych, czy też ludzie
    nawet robią zdjęcia dokumentacji medycznej. A potem cyk, ubezpieczenie
    droższe lub odmowa. Tyle, że taki google czy FB ryzykują też sporo jakby
    się miało okazać, że handlują takimi danymi, więc bym się zabardzo tu
    nie przejmował. Poza tym, nawet jeśli Ty nie wkleisz zdjęcia to
    znajomy/rodzina wkleją, AI zidentyfikuje twarze i coś tam uszczknie z
    paranoika.

    Generalnie trzeba nauczyć się z tym żyć i dokonywać świadomych wyborów,
    w sensie, mieć świadomość jakie dane się ujawnia. Samego ujawniania, bez
    poważnego zamachu na własną wygodę, się MZ już nie uniknie.

    --
    Marcin

  • 25. Data: 2024-07-09 19:32:09
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 9 Jul 2024 14:18:15 +0200, RoMan Mandziejewicz wrote:
    Można dzielić z rodziną.

    > Ale ja nie pozwalam na komercyjne wykorzystywanie moich danych
    > osobowych. A i tak dzwonią.

    Może komuś pozwoliłeś.
    Sobie przypomniałem - nie google, ale facebook i Cambridge Analitica

    https://en.wikipedia.org/wiki/Facebook%E2%80%93Cambr
    idge_Analytica_data_scandal

    Facebook chyba pozwolił im sięgnąć głębiej, niz publicznie dostępne
    dane.
    I chyba nie za darmo pozwolił?

    J.

  • 26. Data: 2024-07-10 11:37:50
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

> [...]
    > osobowych. A i tak dzwonią. Jak dobrze, że Samsung coraz lepiej wyłapuje
    > spamerów i scamerów. Wczoraj od razu złapał mi sca w SMSie o wyłączeniu

    ING? Też dostałem :)

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om

  • 27. Data: 2024-07-10 14:09:35
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Mirek,

    Wednesday, July 10, 2024, 11:37:50 AM, you wrote:

    > ING?

    Tak.

    > Też dostałem :)

    Pacz Pan - komuś z naszych znajomych zajumało kontakty...

    Też telefon Cię ostrzegł?

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 28. Data: 2024-07-11 10:49:11
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    > Tak.

    > Pacz Pan - komuś z naszych znajomych zajumało kontakty...

    Bardzo możliwe...

    > Też telefon Cię ostrzegł?

    Od razu poleciało do spamu - stamtąd przeforwardowałem do CERT NASK.

    Pozdrawiam - Mirek