  • Data: 2011-10-16 08:49:00
    Temat: Re: N-ka o mnie zapomniała...
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "TZ" <g...@t...cy[ROT13]> napisał w wiadomości
    news:9058125399$20111016102626@thezas...
    > Cześć Cavallino !
    >
    > Dnia (sobota), 2011-10-15 o godz. 23:18:37
    > Cavallino c...@k...pl news:j7ctav$gvc$1@news.onet.pl

    > Przymnij do wiadomości, że każdy prowadzący działalność gospodarczą musi
    > wystawić dokument sprzedaży jeżeli ja tego żądam.

    Oczywiście.
    Ale po pierwsze nie ma obowiązku Ci go dostarczyć na własny koszt, a po
    drugie, nie ma korelacji czasowej między zapłatą, a wystawieniem.
    Czyli - zapłacić musisz w przewidzianym terminie, a na wystawienie faktury
    na Twoje żądanie mają trochę czasu, mogą to zrobić po tygodniu.

    Jak wyjdziesz z bułką za którą nie zapłaciłeś ze sklepu, to jesteś
    złodziejem, a nie działającym zgodnie z prawem klientem.

    > Albo po prostu faktura!

    Nie mówimy o żadnym "albo", tylko o tym co powoduje obowiązek zapłaty.
    Wystawienie lub niewystawienie faktury przed zapłatą, a zwłaszcza termin
    tego wystawienia, nic w tym obowiązku nie zmienia.

    > Zdziwisz się gdy Ci wyłączą sygnał i naliczą jeszcze odsetki ;-)
    > Bo opłaty wzrosły...

    Nie ma tak dobrze, faktura nie powoduje zmiany umowy.
    Nawet jak wystawią fakturę na złą kwotę, to i tak nie należy im się więcej
    niż było przewidziane w umowie, a zmiany umowy wymagają formy pisemnej.
    A zanim zdążą wystawić fakturę na wyższą kwotę (czyli zanim podwyżka wejdzie
    w życie) ja im podziękuję za współpracę.

    > Elektrownia, gazownia, wodociągi, wywóz śmieci, sklepy z większym RTV/AGD,

    Poza sklepami dającymi jednak paragony zazwyczaj (albo nic bez żądania jeśli
    nie są vatowcami) to by się zgadzało.
    I co, nie jest to wyjątek od reguły?
    Czy uważasz, że wyczerpałeś listę podmiotów funkcjonujących w tym kraju?

    > I w rozliczeniach z US faktura stanowi podstawę a nie umowa.

    Nie na temat.

    > Nie ja to pierwszy zrobiłem.

    W jaki sposób Cię to usprawiedliwia, bo nic takowego nie widzę?
    Dyskutujemy o obowiązku zapłaty, a nie o podatkach, potwierdzeniach zapłaty
    itp niezwiązanych pierdołach.

    > To w sklepie za bułkę (o której wspominasz za każdym razem) co otrzymujesz
    > jeszcze oprócz paragonu? KP? ;-))

    Nic, bo takowego nie żądam.
    Paragonu również, co oznacza że jeśli sprzedawca nie ma obowiązku takiego
    dokumentu wystawiać, to po prostu tego nie robi.

    > "Podstawowym dowodem księgowym dokumentującym nabycie towarów i usług jest
    > faktura VAT.

    Nie na temat.

    > Przykład:
    > tankuje paliwo, otrzymuję fakturę, płacę.

    Mylisz się.
    Jest dokładnie odwrotnie - najpierw tankujesz, później płacisz, a na samym
    końcu otrzymujesz fakturę.

    A czasami jeszcze inaczej - najpierw płacisz, potem tankujesz, a fakturę
    dostajesz za miesiąc.
    I możesz skakać ze złości jak długo chcesz, ale nie dostaniesz faktury przed
    zapłatą, a dopóki nie zapłacisz to nie zatankujesz i już.
    Przykład - Neste.

    > Jeżeli jest ona zgodna z tym co jest na fakturze.

    Nie - jeśli została wykonana.
    Fakturę to sobie możesz oglądać i uzgadniać po fakcie.
    Nikt nie ma obowiązku wystawić Ci jej wcześniej.

    > Kiedyś jakaś firma doliczała sobie opłatę za wystawienie faktury, to nie
    > żart!

    A na pewno nie za dostarczenie?

    > Bardzo się tym przejąłem ;-))

    Ok.