  • Data: 2011-10-16 08:23:20
    Temat: Re: N-ka o mnie zapomniała...
    Od: TZ <g...@t...cy[ROT13]> szukaj wiadomości tego autora

    Cześć Cavallino !

    Dnia (sobota), 2011-10-15 o godz. 23:18:37
    Cavallino c...@k...pl news:j7ctav$gvc$1@news.onet.pl
    Napisał na temat "N-ka o mnie zapomniała...":

    > Przyjmij wreszcie do wiadomości, że jest dokładnie odwrotnie niż uważasz.
    > To że większość przedsiębiorców jednak ma kasy fiskalne, więc musi wystawiać
    > paragony, ma się nijak do tego że jeśli przepisy od nich tego nie wymagają,
    > to nie wydają żadnych świstków, a mimo to zapłacić musisz gdy kupujesz
    > bułkę.

    Przymnij do wiadomości, że każdy prowadzący działalność gospodarczą musi
    wystawić dokument sprzedaży jeżeli ja tego żądam. Nawet Poczta Polska.

    > Wystarczy aneks do umowy, książeczka opłat, albo nawet informacja
    > telefoniczna o należnej kwocie.

    Albo po prostu faktura!

    > Ja jeszcze w życiu nie dostałem faktury od Cyfry, a jakoś nie sprawia mi
    > problemów, żeby im zapłacić.

    Zdziwisz się gdy Ci wyłączą sygnał i naliczą jeszcze odsetki ;-)
    Bo opłaty wzrosły...

    > A kto wystawia takowe jeśli klient ich nie żąda?
    > Tylko operatorów telekomów z czymś takim kojarzę.

    Elektrownia, gazownia, wodociągi, wywóz śmieci, sklepy z większym RTV/AGD,
    Lasy Państwowe, hurtownie budowlane.
    Wystawiają faktury sami z własnej woli, nie przymuszani.
    Za wywóz śmieci mam opłatę stałą ale mimo to faktury dostaję.
    I w rozliczeniach z US faktura stanowi podstawę a nie umowa.

    > Zauważyłeś w ogóle, że zmieniłeś temat?

    Nie ja to pierwszy zrobiłem.

    > Faktura NIE JEST potwierdzeniem zapłaty,

    W wielu przypadkach jest, tak samo jak paragon.
    Adnotacja na fakturze - zapłacono gotówką -

    > Jeśli już to faktura czy paragon są potwierdzeniem zaistnienia sprzedaży,
    > ale nie zapłaty.

    To w sklepie za bułkę (o której wspominasz za każdym razem) co otrzymujesz
    jeszcze oprócz paragonu? KP? ;-))

    "Podstawowym dowodem księgowym dokumentującym nabycie towarów i usług jest
    faktura VAT. Informacje, jakie powinny być na niej zawarte określa
    Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 25 maja 2005 roku w sprawie zwrotu
    podatków niektórym podatnikom, zaliczkowego zwrotu podatku, wystawiania
    faktur, sposobu ich przechowywania oraz listy towarów i usług, do których
    nie mają zastosowania zwolnienia od podatku od towarów i usług (Dz. U. nr
    95, poz. 798)."

    > A nawet jakby faktura była potwierdzeniem zapłaty, to tym bardziej zapłata
    > musiałaby nastąpić przed jej wystawieniem, bo inaczej co niby miałaby
    > potwierdzać?

    Przykład:
    tankuje paliwo, otrzymuję fakturę, płacę.
    kupuję materiały budowlane, drukują fakturę, płacę.
    Kupuje drzewo w lesie, leśnik wystawia fakturę, płacę.

    Wg Ciebie mam najpierw zapłacić a potem odpowiednio dostosuje się fakturę? ;)

    > Sobie możesz wymyślać różne niestworzone historie, ale prawo nakazuje Ci
    > zapłacić za wykonaną usługę,

    Jeżeli jest ona zgodna z tym co jest na fakturze.
    Nie będę opisywał jakie miałem cyrki z f-rami Tepsy, płaciłem dopiero wtedy
    gdy wystawili korektę.

    > a nie za dostarczenie faktury.

    Kiedyś jakaś firma doliczała sobie opłatę za wystawienie faktury, to nie
    żart!

    > PLONK WARNING - nie mam czasu na dłuższe edukowanie upartych nieuków.

    Bardzo się tym przejąłem ;-))

    --
    Hej!
    TheZas