  • 31. Data: 2011-03-09 21:24:55
    Temat: Re: Mysz laserowa - czy może być niebezpieczna dla oczu?
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 09-03-2011 22:15, J.F. napisał/a:
    > Co prawda w ognisku bedzie spora temperatura, ale trzeba
    > bedzie tez spore zwierciadlo lub soczewke, z ktorego wyjdzie mocno
    > zbiezna wiazka - a wiec bedzie klopot przebic sie przez gruba plyte.

    Tu jest ładnie to widoczne:
    http://trylik.pl/promien-slonca-topi-metal-i-skale/

    --
    Cz.

  • 32. Data: 2011-03-09 21:38:48
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Jarosław Sokołowski wrote:

    > Gdyby zakazali, to by była ogromna strata. Koty uwielbiają uganiać się
    > za laserową plamką. Potrafia na dwa metry skakać do góry po ścianach.

    psy też :-)

    Waldek

  • 33. Data: 2011-03-09 21:47:35
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    > http://www.youtube.com/watch?v=z0_nuvPKIi8&feature=p
    layer_embedded
    Ale to jest inny problem - wszystko się topi - a dyskusja była o cięciu.
    Na cięcie jest to za słabo skupione.

    Michoo

  • 34. Data: 2011-03-09 21:54:57
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Michoo wrote:

    layer_embedded
    > Ale to jest inny problem - wszystko się topi - a dyskusja była o cięciu.
    > Na cięcie jest to za słabo skupione.

    Nie definiowaliśmy jak precyzyjnie ma to być cięte. Przy cięciu laserowym
    też się topi. A tu nie było skupiane w wiązkę, tylko lustrem parabolicznym,
    to i fokus jest na jednej płaszczyźnie.

    Waldek

  • 35. Data: 2011-03-09 22:24:25
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 9 Mar 2011 21:20:06 +0000 (UTC), Jarosław Sokołowski wrote:

    >http://www.youtube.com/watch?v=z0_nuvPKIi8&feature=
    player_embedded

    Ale zobacz na te stozek - fajnie sie tym srube topi, ale gorzej gruba
    plyte tnie :-)

    J.

  • 36. Data: 2011-03-09 22:24:41
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 09.03.2011 22:54, Waldemar Krzok pisze:
    > Nie definiowaliśmy jak precyzyjnie ma to być cięte. Przy cięciu laserowym
    > też się topi.
    Afaik topienie się materiału to dość poważny problem (trzymanie
    wymiarów, "czystość" brzegu, zmiana właściwości) i w miarę możliwości
    należy go unikać.
    http://www.youtube.com/watch?v=dpVas_VMQjc

    > A tu nie było skupiane w wiązkę, ty lko lustrem parabolicznym,
    > to i fokus jest na jednej płaszczyźnie.
    No tak, ale takie przetopienie jest formą 'cięcia' dalece różną od
    cięcia laserowego, które się stosuje w przemyśle.

    Michoo

  • 37. Data: 2011-03-09 22:25:30
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 09 Mar 2011 22:23:00 +0100, Czarek wrote:

    >5 sekund szukania:
    >http://www.joemonster.org/filmy/12023/Topienie_stal
    i_sloncem

    miala byc czolgowa plyta a nie cienka blaszka :-)

    J.

  • 38. Data: 2011-03-10 10:02:35
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 09.03.2011 23:24, schrieb Michoo:
> [...]
    > No tak, ale takie przetopienie jest formą 'cięcia' dalece różną od
    > cięcia laserowego, które się stosuje w przemyśle.

    Dlaczego nie używa się słoni do badań krystalograficznych. Przecież nie
    o to chodziło. Chodziło o to, że słońce da się skupić, by ciąć blachę
    czołgową. Jak się uprzesz i dasz soczewki takie, jakie mają palniki
    laserowe to i słońcem potniesz. Są też lasery pompowane światłem słonecznym.

    Waldek

  • 39. Data: 2011-03-10 12:08:35
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    http://www.jbc.org/content/270/35/20754.full