    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Muzyka na DVD lepsza?
    <qch623$eft$1@node1.news.atman.pl> <qchgs1$t0t$2@news.icm.edu.pl>
    <qcjq2l$g0u$1@node2.news.atman.pl>
    Date: Tue, 28 May 2019 20:51:34 +0200
    From: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .05.2019 o 19:10 Marek S <p...@s...com> pisze:

    > Chodzi o to, że:
    >
    > 1. MP3 ograniczają się do 16-bitów, co daje duży szum kwantyzacji. Przy
    > muzyce o dużych wahania głośności (jak klasyczna) jest mega-wkurzające.
    > Cichsze instrumenty zwyczajnie giną w szumie. Instrumenty typu talerze,
    > dzwonki bardziej posykują wtedy niż dźwięczą w takich warunkach. Jakby
    > ktoś z kompresora powietrze spuszczał.
    >
    > 2. MP3 wycina z dźwięku sporo. Owszem, na ratunek przychodzi MP3 Pro ale
    > jest to płatny filtr więc nie każdy będzie mógł sobie zgrać muzę w tym
    > formacie. Oczywiście przy muzyce zrypanej poprzez "loudness wars" nawet
> [...]

    I te wszystkie różnice w odsłuchu i mankamenty mp3 wyłapujesz w normalnym
    ruchu ulicznym z napie...alającym w oklicy młotem pneumatycznym (ekipy od
    torowiska) i jęczącymi tramwajami?
    Coś mi się wydaje, że znowu Cię poniosło, zwłaszcza, że seryjnemu mietkowi
    do studia odsłuchowego raczej daleko...

    TG