  • 31. Data: 2014-02-13 09:08:20
    Temat: Re: Muzyka na Androidzie, jak?
    Od: mr misio <m...@g...pl>

    Użytkownik rs napisał:

    > kto? <rs>

    programy.

    http://s1.bild.me/bilder/260513/6329006katy.jpg

  • 32. Data: 2014-02-13 10:55:58
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2014-02-12 23:06, rs pisze:

> [...]
    > wiem jaka to baza danych jest. problem z tym też, że mp3 maja rożna
    > kompresje, a ona podejrzewam by wpływała na tworzenie takiego

    Nie, kompresja nie ma tu wpływu. Wykluczam oczywiście jakąś
    mega-destrukcyjną. Rozpoznawanie melodii działa nawet na kiepskiej
    jakości mikrofonach i to w miejscach, gdzie nie panuje studyjna cisza, a
    nawet spory hałas.

    Tu masz więcej na temat:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Audio_fingerprint

    "fingerprints should match, even if their binary representations are
    quite different"

    Oprócz tego co tu napisano dodam, że czasem wykorzystuje się nawet
    lokalizację GPS, gdzie dokonano "pobrania próbki" w celu zwiększenia
    prawdopodobieństwa trafności takiej identyfikacji :-D

    Kto sponsoruje utrzymywanie takich baz w sieci i kto je wypełnia - nie
    wiem. Nie wiem też na jakiej zasadzie te organizacje mają dostęp do
    nagrań "master" aby utworzyć taki fingerprint w bazie. Ale to jakoś
    działa w świecie. Obracam się w zagadnieniach technicznych wyłącznie
    więc od tej strony nie pomogę.

    Marek

  • 33. Data: 2014-02-13 11:04:44
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2014-02-13 05:00, rs pisze:

> [...]

    Za szybko wysłałem a chciałem jeszcze skomentować algorytm. Mianowicie
    ten problem rozwiązano dość prosto: analizuje się tylko najgłośniejsze
    fragmenty muzyki i tylko w ograniczonym, najbardziej dystynktywnym dla
    melodii paśmie częstotliwości (najniższe i średnio-wysokie
    częstotliwości). Dzięki temu hałasy w knajpie nie przeszkadzają bardzo w
    identyfikacji. Wystarczy więc kilka sekund sampla przesłać na serwer aby
    to zadziałało.

    Marek

  • 34. Data: 2014-02-13 13:45:50
    Od: GAD Zombie <g...@U...gad.USUN.art.pl>

    W dniu 2014-02-12 21:34, Marek pisze:

    > Znalazłem w opcjach i od razu ustawiłem aby usuwał tymczasowe WAV. Efekt
    > był taki, ze znikały WAV z folderu w jakim zgrany został album a
    > pojawiały się (też wav) w miejscu, gdzie miał MP3 umieścić. Gdy
    > przełączyłem opcję "nie kasowania", to dublował WAV. MP3 tylko ręcznie
    > mogłem utworzyć z każdego WAV.

    Obecnie nie mam go już pod ręką, więc nie sprawdzę gdzie i co się
    ustawiało, ale nigdy nie miałem z tym żadnych problemów. Jeśli
    ustawiłem, że ma się robić mp3 z plikiem wav po drodze, to wszystko samo
    robiło się jak należy.

    --
    GAD Zombie
    http://gad.art.pl/ http://sadist.art.pl/

  • 35. Data: 2014-02-13 17:20:21
    Od: rs <n...@n...spam.info>

    On 2/13/2014 3:08 AM, mr misio wrote:

    > programy.

    jakie programy? <rs>

  • 36. Data: 2014-02-13 18:19:23
    Od: rs <n...@n...spam.info>

    On 2/13/2014 4:55 AM, Marek wrote:

> [...]
    > http://en.wikipedia.org/wiki/Audio_fingerprint
    >
    > "fingerprints should match, even if their binary representations are

    dzięki. to już wiem, ze ten algorytm nie jest "bitwise", to troche
    zmienia sytuacje. no i wyjaśniło się, ze winamp używa bazy danych
    Gracenote.

    jednak pozostaje pytanie, kto te bazy danych uzupełnia i kiedy i czym.
    pewnie tak jak w przypadku programów do rippania audio CD, jest
    możliwość wysłania własnoręcznie wpisanych danych o płycie, to jakimś
    softem można to robić, ale jak na razie takiego nie spotkałem. <rs>

  • 37. Data: 2014-02-13 19:13:27
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marek" napisał w wiadomości
> [...]
    >przeszkadzają bardzo w identyfikacji. Wystarczy więc kilka sekund
    >sampla przesłać na serwer aby to zadziałało.

    No to nie calkiem, bo jak wyslesz sampla, to trzeba wyszukac w bazie
    do ktorego fragmentu utworu pasuje - bo moze byc z dowolnej chwili.

    J.

  • 38. Data: 2014-02-13 19:14:49
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marek" napisał
> [...]
    >jakoś działa w świecie. Obracam się w zagadnieniach technicznych
    >wyłącznie więc od tej strony nie pomogę.

    Wydawcy placa za pomoc w wyszukaniu pirackich plikow ? :-)

    J.

  • 39. Data: 2014-02-13 19:25:02
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2014-02-13 19:13, J.F pisze:

    > No to nie calkiem, bo jak wyslesz sampla, to trzeba wyszukac w bazie do
    > ktorego fragmentu utworu pasuje - bo moze byc z dowolnej chwili.

    Dlaczego nie całkiem? Algorytmy wyszukujące właśnie tak działają. Żaden
    problem czy wyślesz fragment ze środka czy z końca. Oczywiście o ile są
    tam jakieś głośniejsze fragmenty.

    Marek

  • 40. Data: 2014-02-13 19:28:12
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2014-02-13 18:19, rs pisze:

> [...]
    > możliwość wysłania własnoręcznie wpisanych danych o płycie, to jakimś
    > softem można to robić, ale jak na razie takiego nie spotkałem.

    Oj, chyba to nie zadziała w ten sposób. Proces tworzenia fingerprinta
    bazuje na dobrej jakości materiałach i całych utworach a nie ich
    parosekundowych kawałkach. Tak więc zapewne jest jakaś ekipa, która
    wprowadza nowe kawałki do bazy. Jednakże nie wiem jako to organizacyjnie
    wygląda.

    Marek