  • 21. Data: 2011-05-18 09:19:08
    Temat: Re: Musi, ze jechali 150 km/h pomiedzy samochodami
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "Artur Maśląg" <f...@p...com>

    > Wręcz przeciwnie

    Jak to przeciwnie ? Jest oczywiste, że bezpieczniej jest wyprzedzać
    samochodem z zapasem mocy.

  • 22. Data: 2011-05-18 09:35:23
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 18 Maj, 07:54, Rychu <r...@a...pl> wrote:

    > Ciekawe czy koleś z fiesty ma namiar do jakichkolwiek świadków
    > zdarzenia, czy wszyscy się ukręcili... bo mając już doświadczenia
    > z naszym wymiarem prawa, to raczej ma przechlapane, chociaż jego
    > wina w tym minimalna.

    ...niby dlaczego ma byc "minimalna"? Wg mnie jest sprawca wypaku i
    sprawa jest raczej oczywista z prawnego punktu widzenia: nie ustapil
    pierszenstwa jadacym glowna droga i tyle...

    Natomiast kazdy (prawie kazdy jak widac) moocyklista wie, ze w takich
    miejscach nalezy myslec za innych...

    co do ponizszego:
    jesli fiesta wjechala na skrz, to na 99% korek stal i ktos ja
    wpuszczal, czyli:

    > Tak jak koledzy pisali, tam jest notorycznie korek. Jak widać
    > dzielni stróże musieli jechać i wyprzedzać na...

    nie wyprzedzali, tylko omijali

    > - skrzyżowaniu,
    1. wolno omijac na skrzyzowaniu,
    2. jesli bylo miejsce dla fiesty, to nawet nie omijali nikogo
    bezposrednio na skrz., tylko przed

    > - podwójnej ciągłej,
    jesli jej nie najechali (zmiescili sie na prawym pasie) to tez mozna,
    jesli najechali, to za to mozna ich ukarac, ale to nie jest przyczyna
    wypadku

    > - przejściu dla pieszych.
    omijac na przejsciu(czy tez przed) nie mozna, jesli pojazd zatrzymal
    sie aby przepuscic pieszych - o pieszych nikt nie napisal...

    WS

  • 23. Data: 2011-05-18 09:42:56
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "WS" <L...@c...pl> napisał w wiadomości news:

    >1. wolno omijac na skrzyzowaniu,
    >2. jesli bylo miejsce dla fiesty, to nawet nie omijali nikogo
    >bezposrednio na skrz., tylko przed

    Znaczy jak się zatrzymujesz przed światłami czy przejazdem kolejowym, to
    gość który tnie lewym pasem pod prąd i wpierdziela się na siłę na początku
    kolejki (dla ułatwienia decyzji jedzie samochodem ciężarowym) jest w
    porządku pod względem prawnym?

    Jakieś banialuki opowiadasz, co prawda nie przychodzi mi do głowy stosowny
    przepis na to, ale nie wydaje mi się to legalne.

  • 24. Data: 2011-05-18 09:49:10
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 18 Maj, 09:42, "Cavallino" <c...@k...pl> wrote:
> [...]

    > Jakieś banialuki opowiadasz, co prawda nie przychodzi mi do głowy stosowny
    > przepis na to, ale nie wydaje mi się to legalne.

    jesli nie ma ciaglej, zmiesci sie przed swiatlami, to jest OK, jesli
    przed przejazdem kolejowym, to nie wolno...

    WS

  • 25. Data: 2011-05-18 09:55:13
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "WS" <L...@c...pl> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
> [...]

    > przepis na to, ale nie wydaje mi się to legalne.

    >jesli nie ma ciaglej, zmiesci sie przed swiatlami, to jest OK,

    Mówimy o korku i wpychaniu się na siłę, a nie o sytuacji w której ktoś
    gdzieś się zmieści.
    Korek polega właśnie na tym, że nikt więcej już się nie mieści.

    Po prostu wymusza na chama.

    Czym się to różni od manewru który zrobiły te miśki na hulajnogach?
    NICZYM !!!!

  • 26. Data: 2011-05-18 09:59:50
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 18 Maj, 09:55, "Cavallino" <c...@k...pl> wrote:

> [...]
    >
    > Po prostu wymusza na chama.
    >
    > Czym się to różni od manewru który zrobiły te miśki na hulajnogach?

    ale tam nie bylo zadnego wpychania sie... jak samochody stoja, to
    omijac mozna i tyle...
    gdzie sie wpychali? gdyby ich fiesta nie zatrzymala, to pojechaliby
    dalej...

    motocykl praktycznie zawsze sie zmiesci na jednym wyznaczonym pasie
    obok samochodu osobowego

    o miejscu napisalem ze wzgledu na ciezarowke ;) teoretycnzie moze tak
    jechac, praktycznie nigdy nie, bo nie ma sily znalezc wystarczajacej
    ilosci miejsca dla siebie przed swiatlami ...

    WS

  • 27. Data: 2011-05-18 10:03:58
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "WS" <L...@c...pl> napisał w wiadomości
    i.googlegroups.com...
> [...]

    > Czym się to różni od manewru który zrobiły te miśki na hulajnogach?
    > NICZYM !!!!

    >ale tam nie bylo zadnego wpychania sie...

    Bo jeszcze nie dojechali do wahadła i świateł.

    >motocykl praktycznie zawsze sie zmiesci na jednym wyznaczonym pasie
    >obok samochodu osobowego

    Jak się osobówka mu posunie.
    A jak nie - to się nie mieści.
    Dokładnie tak samo jak ciężarówka.
    Zwłaszcza że zaczynając manewr oni nie widzieli miejsca w którym mogliby się
    wepchnąć, a tylko liczyli na to że ktoś się przestraszy i wpuści.
    Na to samo liczą drogowe buraki wyprzedzające/omijające pasem do jazdy w
    innym kierunku.

  • 28. Data: 2011-05-18 10:14:28
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 18 Maj, 10:03, "Cavallino" <c...@k...pl> wrote:

    > Jak się osobówka mu posunie.
    > A jak nie - to się nie mieści.
    > Dokładnie tak samo jak ciężarówka.

    przesadzasz ;)
    sam jezdze motocyklem i jeszcze nie zdazylo mi sie nie zmiescic...
    zawsze na 3-4 samochody miesce jest obok ktoregos, bo zazwyczaj staja
    "na zakladke", czyli jak najbardziej w lewo za poprzednikiem ;)
    pewnie, ze widok do produ mieli...

    > Zwłaszcza że zaczynając manewr oni nie widzieli miejsca w którym mogliby się
    > wepchnąć, a tylko liczyli na to że ktoś się przestraszy i wpuści.

    gwarantuje, ze jadac motocyklem po lewym pasie takich miejsc widzie
    sie po kilka rownoczesnie

    > Na to samo liczą drogowe buraki wyprzedzające/omijające pasem do jazdy w
    > innym kierunku.

    samochodem czesto tak, motocyklem jest o wiele prosciej - ja np. jade
    tak, zeby zaden palant nie mial nawet fizycznej mozliwosci mnie
    zablokowac celowo - jesli zdaza mi sie jechac na przeciw innego
    pojazdu jego pasem to mam juz 100% miejsce upatrzone... a w razie
    czego (np. awaria) motocykl na 90% zmiesci sie miedzy samochodami na
    trzeciego (na szczescie nigdy nie bylem zmuszony do testowania takiej
    sytuacji, natomiast zjazd na pobocze juz mi sie zdazyl dzieki
    "genialnmu" kierowcy samochodu wyprzedzajacemu bez widocznosci po
    gore...)

    WS

  • 29. Data: 2011-05-18 10:26:52
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "WS" <L...@c...pl> napisał w wiadomości
    o.googlegroups.com...
    On 18 Maj, 10:03, "Cavallino" <c...@k...pl> wrote:

    > Jak się osobówka mu posunie.
    > A jak nie - to się nie mieści.
    > Dokładnie tak samo jak ciężarówka.

    >przesadzasz ;)

    Nie.

    >sam jezdze motocyklem

    No właśnie, dlatego bronisz chamstwa.

    Oderwij się od tego i podaj przepisy zabraniające omijania korka pasem do
    jazdy pod prąd TIR-em.

    > Na to samo liczą drogowe buraki wyprzedzające/omijające pasem do jazdy w
    > innym kierunku.

    >samochodem czesto tak, motocyklem jest o wiele prosciej

    Nie piszę o tym jak jest fizycznie, tylko o tym czy jest to zgodne z prawem.

  • 30. Data: 2011-05-18 10:27:33
    Od: SW3 <s...@p...fm>

    Dnia 18-05-2011 o 07:54:00 Rychu <r...@a...pl> napisał(a):

    > "wyjeżdżając z drogi podporządkowanej najprawdopodobniej nie ustąpił
    > pierwszeństwa"

    Przecież to prawda. A że nie ustąpił bo motocykle się pojawiły tam gdzie
    się ich nie spodziewał bo nie miały prawa tam być to osobna sprawa.

    --
    SW3
    ----