  • Data: 2011-05-16 20:38:53
    Temat: Re: Musi, ze jechali 150 km/h pomiedzy samochodami
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-05-16 20:17, mk4 pisze:

    > No czyli wyprzedzali na skrzyzowaniu czego czynic im nie wolno - stad
    > kolizja. Do tego nie zachowali szczegolnej ostroznosci w czasie manewru
    > wyprzedzania.
    > Mysle, ze to dobitnie pokazuje jak niebezpieczne i w sumie niezgodne z
    > przepisami jest takie wyprzedzanie wolno jadacych pojazdow przez
    > motocykle. No a fakt, ze na skrzyzowaniu - to juz masakra.

    Wszystko należy robić z głową, stąd też (przynajmniej mnie uczono,
    ale to było daaaawno temu), że wyprzedza/omija się z niewielką
    różnicą prędkości. Tutaj mamy jeszcze skrzyżowanie, co powinno
    dodatkowo spowodować szczególną ostrożność u osób biorących udział
    w manewrach w takich okolicach. Panowie na motocyklach (w szczególności
    policjanci) powinni mieć świadomość, że powszechną praktyką i
    oznakami kultury jest wpuszczanie w takich sytuacjach ludzi z
    podporządkowanych, z posesji, parkingów. Z racji sytuacji mają oni
    bardzo ograniczone pole widzenia itd.

    > Po drugie czy nie jest tak jak na przejsciu - skoro ktos zatrzymal sie i
    > przepuszcza to ten obok tez wtedy ma taki obowiazek?

    Nie, to dobra wola.