  • Data: 2022-12-13 19:59:12
    Temat: Re: Multimetr uniwersalny z automatycznym wyborem funkcji
    Od: titanus <t...@g...kom> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2022-12-12 o 15:50, Krystek pisze:
    > Chciałbym sobie sprawić uniwersalny miernik do elektryczności. Aktualnie
    > mam zwykłego żółtka za circa about 20 zł. Zastanawiam się nad takim jego
    > zamiennikiem, w którym nie trzeba wybierać funkcji, tylko urządzenie
    > samo wie co mierzyć. Korzystał ktoś z takiego? -
    > https://www.eltrox.pl/forscher-miernik-uniwersalny-t
    rue-rms-fs705.html
    > Warto, nie warto? Może jest coś lepszego tego typu w zbliżonej cenie?
    >
    > K.

    ... ano właśnie - to ja się "podepnę".

    Z elektroniką mam do czynienia już jakiś czas (w sumie to ponad 30 lat)

    Na M-3660D zbierałem pół roku i w 1995 kupiłem sobie oficjalnie w
    warszawskim AVT. Mam go do dzisiaj i nadal działa jak należy.

    W międzyczasie chciałem sobie kupić oscyloskop od metexa, ale firma
    padła i mimo ich fajnych rozwiązań - skończyło się na niczym.

    Obecnie używam mierników "uniwersalnych" w ramach opracowań
    hobbystycznych, ale jak to facet chciałbym mieć coś w miarę uniwersalnego.

    Uni-T, fulke czy coś co będzie działać równie długo jak metex ?

    I co by u nich wybrać ?

    Czego oczekuję:

    - V, A, F, C, pomiar tranzystorów, diody, ciągłości obwodów itp - coś co
    każdego elektronika podstawowe: stany logiczne TTL i CMOS.

    Zakresy: V do 1 KV, A do 20A, F powiedzmy to 100MHZ lub jeśli da radę to
    do 1 Ghz, C powiedzmy do 1 F starczy.

    Byłoby SUPER jeśli tak jak w przypadku M-3600D byłaby możliwość pracy
    dwuzadaniowej.: w jednym aczasie napięcie zmienne i częstotliwość.

    Cena powiedzmy do ok 500-700 zł. W razie gdyby to było "za mało" jestem
    w stanie dać powiedzmy max 1 kzł, ale oczekuję tego co powyżej.

    Wyświetlacz oczywiście podświetlany i możliwość rejestracji parametrów
    chociaż przez USB->PC.

    Ktoś może polecić coś sensownego ?

    --
    Pozdrawiam - titanus