  • Data: 2011-03-12 14:50:34
    Temat: Re: Mulenie komputera
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-03-12 13:36, Radosław Sokół pisze:

    > Praktycznie zawsze winnym spowolnienia pracy komputera jest
    > oprogramowanie. W przypadku sprzętu możliwe jest głównie prze-
    > grzewanie się procesora i wynikające z tego jego spowalnianie
    > lub problemy z uszkodzeniem sprzętu lub zgłaszaniem przerwań
    > skutkujące wstrzymywaniem pracy.
    >
    > Wszystko to jednak rzadkość w porównaniu z błędnym ustawieniem
    > trybu DMA dysków, błędami w programach obsługi urządzeń, insta-
    > lowaniem jakichś dziwnych optymalizatorów pamięci i tak dalej.
    > A to wszystko są przyczyny leżące po stronie oprogramowania.

    Ja ostatnio miałem przypadek z dyskiem twardym w laptopie, system
    działał, wszystko było OK, tyle, że niesamowicie wolno. Dysk miał
    strasznie niski transfer. Szybkość pracy dysku była na tyle niska, że
    podczas logowania się do systemu XP Home na odpowiedni profil, dźwięk
    się przycinał. Skanowanie dysku, wraz ze skanowaniem powierzchni trwało
    17 godzin i na 5 etapie miało 60%. Skanowanie wykonywane było przez
    narzędzie systemowe po restarcie komputera a jeszcze przed załadowaniem
    się systemu. Dysk był wymieniony 3 miesiące temu, w serwisie stwierdzono
    uszkodzenie pamięci w twardym dysku. Dysk miał chyba 160GB pojemności.