  • 71. Data: 2012-10-13 21:22:26
    Temat: Re: Moze pojawi sie glos rozsadku co do wielkosci ekranu
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Marek" <f...@f...com> wrote in message
    news:almarsoft.1818334070087904121@news.neostrada.pl

    > No nie wiem, zasuwy na drzwiach nie widziałeś nigdy?
    > Slide to unlock to przecież kopia zasuwy.

    No właśnie o tym mówię!
    To, że coś już było przy stodole to jedno a zastosowanie tego
    samego w elektronice do zabezpieczenia przed przypadkowym
    uruchomieniem smartfona to co innego... Zauważ, że to co
    wymyśliła Nokia, czyli naciskanie dwu specyficznych klawiszy,
    czasem w różnych miejscach na klawiaturze, było dosyć
    upierdliwe i rozwiązanie z Apple, które zaadoptowały potem
    inne firmy, było znacznie lepsze.

  • 72. Data: 2012-10-14 08:06:21
    Od: Janeo <j...@g...com>

    On 13 Paź, 21:22, "Pszemol" <P...@P...com> wrote:
> [...]
    > czasem w różnych miejscach na klawiaturze, było dosyć
    > upierdliwe i rozwiązanie z Apple, które zaadoptowały potem

    Weź ty się moze uspokoj. Patent jest na urządzenie, a nie na jego
    zastosowanie.
    Naprawde jestes ofiara Apple'a, jak cala rzesza jego wyznawcow.

  • 73. Data: 2012-10-14 11:03:09
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 13 Oct 2012 14:22:26 -0500, "Pszemol" <P...@P...com>
    wrote:
    > To, że coś już było przy stodole to jedno a zastosowanie tego
    > samego w elektronice do zabezpieczenia przed przypadkowym
    > uruchomieniem smartfona to co innego... Zauważ, że to co

    Właśnie chodzi o to, że to jest to samo, nic rewelacyjnego. Przykład
    z nokia jest nietrafiony, bo nokia nie zaczynała od dotykowego
    ekranu. Z reszta Nokia wymagała chociaż trochę intelektu do
    wyłączenia blokady (trzeba wiedzieć które klawisze i jak je użyć) a
    Iphone jedynie prostacka zasuwa :).

    --
    Marek

  • 74. Data: 2012-10-14 17:17:51
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Janeo" <j...@g...com> wrote in message
    .googlegroups.com...

    > Weź ty się moze uspokoj. Patent jest na urządzenie, a nie na jego
    > zastosowanie.
    > Naprawde jestes ofiara Apple'a, jak cala rzesza jego wyznawcow.

    Niewiele wiesz o patentach, niestety.

  • 75. Data: 2012-10-14 17:19:52
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Właśnie chodzi o to, że to jest to samo, nic rewelacyjnego. Przykład z
    > nokia jest nietrafiony, bo nokia nie zaczynała od dotykowego ekranu.

    A właśnie - a kto pierwszy miał pomysł na wygodne zabezpieczenie
    ekranu dotykowego przed przypadkowym dzwonieniem do ludzi
    z kieszeni spodni?

    > Z reszta Nokia wymagała chociaż trochę intelektu do wyłączenia blokady
    > (trzeba wiedzieć które klawisze i jak je użyć)
    > a Iphone jedynie prostacka zasuwa :).

    I kolejna próba dowartościowania się intelektualnego ?
    Jak telefon jest "trudny" to dobrze, bo wysilasz szare komórki ?

  • 76. Data: 2012-10-14 17:28:39
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2012-10-13 21:03, Marek wrote:
    > stodoły.
    >
    > No nie wiem, zasuwy na drzwiach nie widziałeś nigdy? Slide to unlock to
    > przecież kopia zasuwy.

    Tak... i opatentowane przez szwedzka firme...ale ja nie o tym.
    Wg mnie znacznie wygodniejszym rozwiazaniem jest Slide to unlock w
    wydaniu Nokii czyli fizyczny slider na bocznej sciance telefonu.
    Jednym ruchem calkowicie odblokowuje sie telefon a przy okazji telefon
    mozna trzymac pewnym uchwytem.

  • 77. Data: 2012-10-14 17:38:04
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "atm" <...@v...pl> wrote in message news:k5eln8$38m$1@node1.news.atman.pl...

> [...]
    > Nokii czyli fizyczny slider na bocznej sciance telefonu.
    > Jednym ruchem calkowicie odblokowuje sie telefon a przy okazji telefon

    Z tym że cały dowcip polega na tym, jak pokazał motyw z dwoma
    guzikami w starych Nokiach, aby właśnie NIE BYŁ to jeden ruch
    a dwa ruchy, aby zminimalizować przypadkowe odblokowanie
    telefonu w kieszeni. A więc jeden mechaniczny slider który można
    przesunąć w kieszeni gdy się zaczepi za jakąś nitkę wystającą
    ze szwu albo coś takiego nie jest lepszy bo nie spełnia zadania.

  • 78. Data: 2012-10-14 17:43:04
    Od: atm <...@v...pl>

> [...]
    > przesunąć w kieszeni gdy się zaczepi za jakąś nitkę wystającą
    > ze szwu albo coś takiego nie jest lepszy bo nie spełnia zadania.

    Pszemol, z calym szacunkiem ale mam wrazenie, ze ponownie piszesz o
    czyms z czego nie korzystales na tyle dlugo, zeby wypowiedziec sie
    miarodajnie. Korzystales z tego rozwiazania w 5800XM lub N8?
    NIGDY nie zdarzylo mi sie przypadkowo odblokowac ktoregokolwiek z tych
    telefonow przypadkowo przesuwajac slider. Co wiecej, N8 nie ma tez
    typowego Slide tu unlock na ekranie. Najpierw naciaska sie fizyczny
    guzik pod ekranem a nastepnie wirtualny na ekranie. W tym przypadku tez
    nie mialem przypadkowego odblokowania.

  • 79. Data: 2012-10-14 17:55:34
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "atm" <...@v...pl> wrote in message news:k5emi9$47i$1@node1.news.atman.pl...

    > Pszemol, z calym szacunkiem ale mam wrazenie, ze ponownie piszesz
    > o czyms z czego nie korzystales na tyle dlugo, zeby wypowiedziec sie
    > miarodajnie. Korzystales z tego rozwiazania w 5800XM lub N8?

    Tak jest - piszę o czymś z czego nie korzystałem.
    Używam swojej wyobraźni do Twojego opisu slidera zewnętrznego.

    > NIGDY nie zdarzylo mi sie przypadkowo odblokowac ktoregokolwiek
    > z tych telefonow przypadkowo przesuwajac slider.

    I w czym tkwi magia?
    Slider chodzi sztywno z oporami, czy ma zaokrąglone narożniki?

    > Co wiecej, N8 nie ma tez typowego Slide tu unlock na ekranie.
    > Najpierw naciaska sie fizyczny guzik pod ekranem a nastepnie
    > wirtualny na ekranie. W tym przypadku tez nie mialem
    > przypadkowego odblokowania.

    Bo to takie samo rozwiązanie jak Slide to unlock w iPhone.
    Nie będzie tu przypadkowego odblokowania bo właśnie
    wymagane są dwa konkretne ruchy w konkretnym odstępie czasu
    od siebie, co ogranicza prawdopodobieństwo przypadkowego
    uruchomienia takiej sekwencji.

    W czym to jest jednak według Ciebie wygodniejsze od tego
    rozwiązania w iPhone?

    Albo w jaki sposób "Jednym ruchem calkowicie odblokowuje
    sie telefon" skoro piszesz o dwu guzikach, jednym fizycznym
    a drugim wirtualnym?

    I jak to wpływa lepiej na trzymanie pewnym uchwytem
    niż to w iPhone?

  • 80. Data: 2012-10-14 18:04:47
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2012-10-14 17:55, Pszemol wrote:

    > Tak jest - piszę o czymś z czego nie korzystałem.
    > Używam swojej wyobraźni do Twojego opisu slidera zewnętrznego.

    > I w czym tkwi magia?
    > Slider chodzi sztywno z oporami, czy ma zaokrąglone narożniki?

    Jest zrownany z powierzchnia obudowy, zreszta mozesz to sobie wygooglac.

> [...]
    > a drugim wirtualnym?
    >
    > I jak to wpływa lepiej na trzymanie pewnym uchwytem

    Pisalem o DWOCH roznych sposobach odblokowania N8.
    Slider do odblokowywania lezy bezposrednio pod kciukiem, nie musiasz
    palca odrywac od obudowy, zeby miziac po ekranie. Odlbokowujac wogole
    nie musisz patrzec na ekran. Pewnie jednak zaraz dowiem sie, ze jest to
    zle rozwiazanie a iPhone ma i tak lepsze ;]]]