    From: Michoo <m...@v...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Może mi ktoś wyjasnić, jak to działa ?
    Date: Sun, 04 Sep 2011 21:12:15 +0200

    W dniu 04.09.2011 20:10, Marek S pisze:
    > Użytkownik "Michoo"<m...@v...pl> napisał w wiadomości
    > news:j401ku$sjb$1@news.onet.pl...
    >> W dniu 03.09.2011 09:14, JanuszR pisze:
    >> Na biorezonans - nie.
    >> --
    >> Pozdrawiam
    >> Michoo
    > jesteś pewny czy nie wygooglales ?
    Zadałem zapytanie do pubmed - jak na tak genialną technologię jest tylko
    49 wyników, z czego spora większość to coś w stylu:
    - [Inappropriate test methods in allergy].
    - [Placebo-controlled study of the effects of a standardized MORA
    bioresonance therapy on functional gastrointestinal complaints].
    - Unproven techniques in allergy diagnosis.
    - [Bioresonance, a study of pseudo-scientific language].
    - Epidemiology of complementary alternative medicine for asthma and
    allergy in Europe and Germany.
    - [Alternative clinical-chemical laboratories: providers of incorrect or
    non-existant diagnoses].

    Czy też przeprowadzone w Polsce badanie na temat "kto stosuje
    biorezonans" http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/18432126 - results i
    conclusions są dość przewidywalne.

    Jest też kilka prac, głównie z Rosji "w temacie", kilka o zmniejszaniu
    bólu w chorobach zwyrodnieniowych stawów:
    - Effect of bioresonance therapy on antioxidant system in lymphocytes in
    patients with rheumatoid arthritis.
    - [Outpatient bioresonance treatment of gonarthrosis].

    Chociaż trafiają się też:
    - [The bioresonance technology--additional possibility to increase the
    chicken-meat nutrition].

    Czy wiążące się tylko "chwytliwą nazwą", bo użyte częstotliwości
    są...inne niż w teorii biorezonansu ("frequencies 43 GHz and 61 GHz"):
    - Experimental study on the low-intensity millimeter-wave
    electro-magnetic stimulation of acupuncture points.

    Więc jak na razie imo nie ma dowodów na działanie biorezonansu. Są pewne
    przesłanki, że może coś być na rzeczy, ale równie dobrze może być to
    oszustwo i wyciąganie grantów. Jak inne uniwersytety powtórzą te
    pojedyncze badania i uzyskają zbieżne wyniki to dopiero wtedy będzie
    można mówić o dowodach.

    Michoo