    From: Michoo <m...@v...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Może mi ktoś wyjasnić, jak to działa ?
    Date: Sun, 04 Sep 2011 16:43:43 +0200

    W dniu 03.09.2011 00:23, kogutek pisze:
> [...]
    [...]
    Tnij cytaty, co?

    > Skąd mam wziąć wiarygodne źródło jak go nie ma.
    To ciekawe czemu nikt tego nie przebadał? Przecież można by sprzedawać
    specjalne urządzenia leczące ból w oficjalnym obiegu za grubą kasę... To
    może jednak nie działa lepiej od placebo?

    > Jak będzie Cie bolał kręgosłup,
    > bark, nadgarstek, kolano. To przypnij sobie pzrez ubranie w okolicach bojącego
    > miejsca dwa magnesy.
    Następnym razem przyłóż po prostu dłoń do bolącego miejsca, drugą
    skieruj w niebo i powtarzaj "przeszło, przeszło, nie ma bólu, nie ma
    bólu" i skup się na energii przepływającej do bolącego miejsca. Po
    chwili poczujesz ciepło tej energii i przestanie boleć.[*]

    Sugestia w kwestii bólu jest zadziwiającą sprawą - ile to było badań nad
    tym jak wpływa na działalność przeciwbólową forma podania,smak, kolor,
    czy kształt placebo. Ba, istotnie wpływają nawet niewerbalne sygnały od
    podającego lek - dlatego właśnie przeprowadza się "podwójnie ślepą próbę".

    [*] co ciekawe nijak nie działa na bóle migrenowe

    > Zyskasz najbardziej wiarygodne źródło.
    Dowody anegdotyczne nie są wiarygodne. To tak jakby pytać człowieka,
    który wygrał kilka milionów na loterii, czy warto grać.

    > W przypadku azbestu
    > jak by zwapnienia prowadziły do zmiejszenia się ilości czynnych pęcherzyków
    > płucnych. Tak żeby było ich za mało i człowiek by się dusił to by było
    > wytłumaczenia. Organizm i płuca są przygotowane ta to że coś małego wpadnie i
    > zacznie drażnić. Uruchamia się mechanizm odizolowania czynnika. Otorbi go a
    > potem torbiel zwapnieje. Piasek, opiłki metalu szklany pył zostana otorbione jak
    > azbest i nic się nie dzieje.
    Brak Ci trochę wiedzy na ten temat:
    - piasek, opiłki, etc są większe - są głównie więzione w śluzie
    - azbest jest wyjątkowo cienki - dziesiątki nm - te włókna nie drażnią
    tkanki jako takiej a pojedyncze komórki
    - z racji małych wymiarów włókna azbestu osiadające w płucach idą w miliony

    > Ja nie pisałem że
    > mechanizm jest nieznany. Tylko że nie wiadomo dlaczego akurat azbest.
    Kłamiesz - dokładnie to napisałeś:
    Wiadomo na przykład że
    pewna odmiana azbestu wywołuje raka płuc. Ale nie wiadomo dlaczego.

    > Jak by
    > było wiadomo to potrafili by to leczyć.
    Tak, oczywiście, że wiadomo - azbest jest wyjątkowo odporny zarówno
    mechanicznie jak i fizycznie. W celu leczenia należy go zwyczajnie wyjąć
    z tkanki płucnej. Niestety nie mamy aktualnie technologii, która by na
    to pozwalała.

    Michoo