  • Data: 2011-09-01 13:05:39
    Temat: Re: Może mi ktoś wyjasnić, jak to działa ?
    Od: Piotr Dmochowski <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-08-31 21:14, Marek pisze:
    > ****Czy ja jestem za tępy,mam za małą wiedzę, że tego nie potrafię
    > zrozumieć ? Jak te drgania są modyfikowane ?
    Myślę że mało kto zna się na tym, więc nie ma powodów do wstydu :) W
    podanym linku do Wikipedii mniej więcej jest to wyjaśnione, natomiast
    jest to dobry przykład jak wygląda nasza nauka i podejście do nowości.

    Nie jest to moja koncepcja (podobne przemyślenia są w książce "Umysł
    zamknięty"), ale można zauważyć że ustalił się pewien stan równowagi
    albo zastoju. Ciężko jest się przebić z nowymi pomysłami (zwłaszcza w
    lecznictwie) bo to by oznaczało utratę pozycji przez aktualne
    autorytety, utratę dochodów przez firmy farmaceutyczne i innych
    producentów z branży oraz ogólnie dużo zamieszania oraz poderwanie
    zaufania do branży.
    Mamy więc taką sytuację: pompuje się miliardy w celu poprawy
    istniejących metod (co np. w wypadku leczenia raka daje mizerne
    rezultaty i wciąż nie ma skutecznej metody leczenia) a odrzuca się
    możliwość sprawdzenia (relatywnie małym kosztem) i wykorzystania
    alternatywnych metod (albo ostatecznego potwierdzenia ich
    nieskuteczności), które mają dużą skuteczność, są tanie i nie mają
    skutków ubocznych.
    Tak więc mamy cywilizację oparta o naukę, gdzie z roku na rok przybywa
    chorych, a jednocześnie w "naukowy" sposób wszystko co wykracza poza
    konwencjonalne leczenie jest wrzucane do wora z magią i oszustwami.

    Tak się składa że kiedyś skorzystałem z biorezonansu do leczenia alergii
    i jestem zadowolony. Najpierw szukałem pomocy w publicznej służbie
    zdrowia, potem w prywatnej, ale nic mi to nie dało. Dowiedziałem się
    przypadkiem że ktoś z rodziny wyleczył z alergii pokarmowej swoje
    dzieciaki (od stanu prawie nic nie można jeść do stanu wcinają co tylko
    wpadnie im w ręce) więc i ja spróbowałem.
    Po kilku miesiącach alergia była wyleczona, bez chemii i za nieduże
    pieniądze. Ktoś może powiedzieć że to efekt placebo, ale jeżli mam do
    wyboru takie "placebo" albo szprycowanie się do końca życia pastylkami
    żeby zredukować objawy choroby, to ja już wolę to szamaństwo i przesądy :)
    Poza tym coś jednak może być w tej metodzie, bo powoli nauka zaczyna
    dostrzegać wpływ pola elektromagnetycznego na nasze organizmy. Niestety
    nie pamiętam źródła (rok temu albo dwa w GW dział Technologie) ale w
    "poważnych" badaniach okazało się że fale radiowe mają wpływ na
    przenikalność błony komórkowej. Można wysnuć wniosek że jak się taką
    wymianę miedzy komórką a otoczeniem zaburzy to na zdrowie nam to nie
    wyjdzie, więc może coś jest na rzeczy.
    Kilka lub nawet kilkanaście lat temu lekarze z Niemiec (tacy prawdziwi z
    dyplomem i w białym fartuchu :)) napisali apel do producentów telefonów
    bezprzewodowych żeby odłączali nadajnik po włożeniu słuchawki do
    podstawki. Wiadomo że modernizacja byłaby tak "kosztowna" że nikt tego
    nie posłuchał, ale problem pozostał i pewnie będzie narastał zgodnie z
    rozwojem technologi bezprzewodowych. Niedawno czytałem że gdzieś w
    Holandii miejska sieć WiFi spowodowała problemy z drzewami, więc
    teoretycznie mała i nieszkodliwa moc w praktyce może mieć bardzo
    konkretne efekty.
    Może medycyna zachodnia dopiero czeka na swój przewrót Kopernikański i
    zacznie dostrzegać to co do tej pory ignoruje? Może kiedyś te nowe
    metody wejdą do powszechnego użycia, a dzisiejsze wynalazki będą
    traktowane jako prymitywne i bezsensowne. Pociągi, samoloty czy nawet
    komputery osobiste kiedyś były nie do pomyślenia, a dzisiaj są zwykłymi
    maszynami, więc zawsze warto zachować pewną ostrożność w wydawaniu
    kategorycznych ocen :)

    Pozdrawiam wszystkich

    Piotrek