    From: Mystik <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: Może kogoś zainteresuje
    Date: Sat, 13 Nov 2010 14:58:11 +0100

    W dniu 2010-11-10 08:45, Don Pedro pisze:

    > Jedno, czego się obawiam w przypadku nawigacji z tego wątku to jej
    > wodoszczelność.

    Ja tam fanem Garmina nie jestem. Pomimo, że używam Zumo550 od wielu lat.
    Uważam, że system ma toporny, a mapy takie sobie. Ale jeszcze nie
    odmówił mi w żadnej sytuacji posłuszeństwa. Nie ważne czy waliło
    "gradem" czy też słońce wypalało dziury w asfalcie.
    Też mam wątpliwości, co do szczelności tego Larka. Różnica pomiędzy
    wodoszczelnością IP54 (Lark), a IPx7 (Garmin), jest jak stąd na Marsa i
    z powrotem. To jest inny świat. Zresztą nie ma się czemu dziwić, skoro
    Garmin wziął konstrukcję serii Zumo ze swoich modeli morskich.
    Oczywiście, powstaje pytanie, czy taka szczelność w nawigacji
    motocyklowej jest konieczna. Na to pytanie, każdy musi sobie
    odpowiedzieć sam. No i czy warto za to aż tyle dopłacać.
    Na bliską turystykę, nie warto. Ale jak w ciemnej d...e nagle nie
    będziesz wiedział którędy jechać, to to na pewno zmieni pogląd na ten
    tysiąc czy dwa.

    pozdr.
    Mystik