  • 11. Data: 2009-10-06 10:31:41
    Temat: Re: Motyl we włosach
    Od: Dominik <d...@g...com>

    > GIF się do zdjęć nie nadaje wcale - paleta tylko 256 kolorów i nawet z
    > ditheringiem będzie to raczej brzydko wyglądać. PNG AFAIR nie obsługuje
    > animacji.

    czy aby na pewno jest tak źle ?
    Tu masz przykład mojego wykorzystania animowanego GIFa
    w celu osiągnięcia efektu 3D:
    http://www.dominik.4me.pl/html/wobbling_001.html
    http://www.dominik.4me.pl/html/wobbling_002.html

    pozdrawiam

    Dominik i jego fotogalerie
    http://dominik.4me.pl

  • 12. Data: 2009-10-06 15:33:16
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 6 Oct 2009, Dominik wrote:

    > czy aby na pewno jest tak źle ?

    IMVHO: "zależy co jest na zdjęciu".
    Jak dużo drobnych, kontrastowych szczegółów, to ilość poziomów
    /ilość barw można sobie spokojnie odpuścić, "256 każdemu wystarczy" ;)
    ale nie wiem czy np. płynne przejście półcieni na twarzy się
    na to załapie, obstawiam że nie.
    Ma ktoś "próbkę"?

    > Tu masz przykład mojego wykorzystania animowanego GIFa
    > w celu osiągnięcia efektu 3D:
    > http://www.dominik.4me.pl/html/wobbling_001.html
    > http://www.dominik.4me.pl/html/wobbling_002.html

    Żeby nie było, iż teraz wymyślam, to w kontekście zbliżonym
    (dighteringu na drukarce) z archiwum:
    http://groups.google.pl/group/pl.rec.foto.cyfrowa/ms
    g/b3b531fbc065b014

    :)

    pzdr, Gotfryd

  • 13. Data: 2009-10-07 21:39:27
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 05 Oct 2009 20:40:00 +0200, dominik wrote:

    >GIF się do zdjęć nie nadaje wcale - paleta tylko 256 kolorów i nawet z
    >ditheringiem będzie to raczej brzydko wyglądać.

    Nadaje nadaje - dobry dithering potrafi zrobic cuda ..

    >Animacje w gimpie to wyjątkowo mizerna proteza tej funkcjonalności. Owszem
    >da się, ale średnio to wyjdzie.

    jesli efektem ma byc gif, to program niewazny.

    >Po pierwsze zerknąłbym co ta docelowa ramka obsługuje. Żeby było ładnie to
    >najlepiej będzie chyba avi. To wiele ramek potrafi otworzyć.

    Pytanie czy potrafia gify animowac :-)

    J.

  • 14. Data: 2009-10-07 22:01:32
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 6 Oct 2009 17:33:16 +0200, Gotfryd Smolik news wrote:
> [...]
    >/ilość barw można sobie spokojnie odpuścić, "256 każdemu wystarczy" ;)
    >ale nie wiem czy np. płynne przejście półcieni na twarzy się

    A moze byc taka ?
    http://en.wikipedia.org/wiki/Dithering#Dithering_alg
    orithms

    J.