  • 41. Data: 2010-04-03 15:09:28
    Temat: Re: Motorower z Tesco
    Od: "kml" <A...@g...lp>

    Użytkownik "Krzysiek Kielczewski" <k...@g...com> napisał w
    wiadomości news:slrnhref1l.nr1.krzysiek.kielczewski@krzyk.sail-
    ho.pl...

    > Nie masz OC mieszkania? Twój wybór :)

    Generalnie chodziło mi o to, że trochę kłóci mi się ideea kupowania w
    teskaczu z osobą, która ma oc na mieszkanie - ot, taki stereotyp mnie
    naszedł :)

    > Ilu pralkom Tesco zaglądałeś w tabliczki znamionowe? I czy wziąłeś pod
    > uwagę, że w lodówce to się liczy wydajność sprężarki, jakość izolacji,
    > i jakość uszczelek, a pralka to grzałka (ta ma zwawsze taką samą
    > sprawność), prosty silnik elektryczny - tu też nie ma co zchrzanić, bo
    > kupuje się gotowy, pompa wody pobierająca mały prąd i trochę
    > elektroniki/elektrotechniki dbającej o grzanie po zalaniu wody i
    > wypompowanie wody na koniec. Na dobieraniu długości prania czy
    > dodatkowego płukania w zależności od wagi czy stopnia zabrudzenia wody
    > dużo nie zaoszczędzisz.

    Ani jednej, ale posiadając czajnik elektr. z Tesco a mając wcześniej
    philipsa (czy innego brauna) naprawdę czuje różnice ;)

    --
    pozdrawiam
    kml

  • 42. Data: 2010-04-03 15:52:46
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Sat, 03 Apr 2010 14:29:04 +0200, jarek d.
    <d...@t...tlen.pl> wrote:

    > To byłby bardzo dobry wynik :-)

    Wy naprawdę uważacie, że klasa A to jest kosmiczny megawypas,
    który zadowala się 1% energii potrzebnej do napędzania
    pozostałych?

    r.
    _____________

  • 43. Data: 2010-04-03 16:47:34
    Od: "kml" <A...@g...lp>

    Użytkownik "Robert Rędziak" <r...@g...wkurw.org> napisał w wiadomości

    > Wy naprawdę uważacie, że klasa A to jest kosmiczny megawypas,
    > który zadowala się 1% energii potrzebnej do napędzania
    > pozostałych?

    1% nie, ale klasa A a klasa E (najgorsza) to jednak jest różnica.

    --
    pozdrawiam
    kml

  • 44. Data: 2010-04-03 16:56:06
    Od: "jarek d." <d...@t...tlen.pl>

    W dniu 2010-04-03 15:52, Robert Rędziak pisze:

    > Wy naprawdę uważacie, że klasa A to jest kosmiczny megawypas,
    > który zadowala się 1% energii potrzebnej do napędzania
    > pozostałych?

    Chodzi mi o to, że kolega kml twierdzi, że tescowa pralka zużywa tyle
    (znaczy się kosmicznie dużo) energii, ile zużywa lodówka Mińsk.
    Nie wiem, ile zużywa energii lodówka Mińsk ale, pewnie JAK NA LODÓWKĘ, dużo.
    Natomiast, IMHO takie zużycie energii przez pralkę, zwłaszcza pralkę
    niskobudżetową, byłoby wynikiem wręcz rewelacyjnym.
    I w takim zestawieniu lodówki klasy A+++++ itd. powinny wręcz oddawać
    energię do sieci ;P

    jarek d.

  • 45. Data: 2010-04-03 17:05:06
    Od: "kml" <A...@g...lp>

    Użytkownik "jarek d." <d...@t...tlen.pl> napisał w wiadomości

    > Chodzi mi o to, że kolega kml twierdzi, że tescowa pralka zużywa tyle
    > (znaczy się kosmicznie dużo) energii, ile zużywa lodówka Mińsk.

    Ja tak nie twierdzę, mi się to tak kojarzy :)

    --
    pozdrawiam
    kml

  • 46. Data: 2010-04-03 17:53:23
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 3 Apr 2010 16:47:34 +0200, kml wrote:

    >1% nie, ale klasa A a klasa E (najgorsza) to jednak jest różnica.

    Jesli chodzi o pralki to bardzo jestem ciekaw o co chodzi.
    Klasa A do nizszej temperatury grzeje ze oszczedza ?
    A moze oszczedniej bebnem kreci ? :-)

    Bo jakos watpie zeby silnik o wyzszej sprawnosci wsadzili.

    Beben mogli zaizolowac cieplnie - czy na tym to polega ?
    No i jakis czujnik ilosci prania, zeby mniej wody wlewac - gdy mozna.

    J.

  • 47. Data: 2010-04-03 17:59:13
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2010-04-03, kml <A...@g...lp> wrote:

    > Ani jednej, ale posiadając czajnik elektr. z Tesco a mając wcześniej
    > philipsa (czy innego brauna) naprawdę czuje różnice ;)

    W zużyciu prądu?

    Krzysiek Kiełczewski

  • 48. Data: 2010-04-03 18:00:07
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2010-04-03, kml <A...@g...lp> wrote:

    > 1% nie, ale klasa A a klasa E (najgorsza) to jednak jest różnica.

    Podaj jaka... (i zwróć uwagę, że w sklepach to co najniżej D dostaniesz)

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski

  • 49. Data: 2010-04-03 19:06:46
    Od: "kml" <A...@g...lp>

    Użytkownik "Krzysiek Kielczewski" <k...@g...com> napisał w
    wiadomości news:slrnhrepft.v1s.krzysiek.kielczewski@krzyk.sail-
    ho.pl...

    > Podaj jaka... (i zwróć uwagę, że w sklepach to co najniżej D dostaniesz)

    Duża :P Jak mam Ci to podać? Niestety nie mam takiej tabelki przed oczami
    więc nie moge się nią posiłkować :)

    --
    pozdrawiam
    kml

  • 50. Data: 2010-04-03 19:07:54
    Od: "kml" <A...@g...lp>

    Użytkownik "Krzysiek Kielczewski" <k...@g...com> napisał w
    wiadomości news:slrnhrepe7.v1s.krzysiek.kielczewski@krzyk.sail-
    ho.pl...

    > W zużyciu prądu?

    W użytkowaniu ogólnie. Stawiam na to, że inna technologia grzania i
    materiały też przenoszą się na zużycie energii elektrycznej, ale nie
    liczyłem tego ani nie sprawdzałem na liczniku :)

    --
    pozdrawiam
    kml