-
Data: 2012-05-15 11:51:48
Temat: Re: "Motocykl wali mi się w zakręcie" - o co tu chodzi?!
Od: de Fresz <d...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]On 2012-05-15 10:29:37 +0200, Marcin N <m...@o...pl> said:
>> Bossz,tendencja do pogłębiania zakrętu najczęściej przy małych
>> prędkościach,że takim motocyklem nie jezdziłeś to nie znaczy że nie ma.
>> Sporty i nakedy o podobnej geometrii nie mają takich tendencji,pojezdzij
>> jakimś czopkiem,najlepiej z dłuższym przodem.
>
> Przemyślałem tą odpowiedź jeszcze raz i znowu mi nie pasuje coś.
Zamiast przemyśliwać doucz się z zagadnień związanych ze skręcaniem
jednośladów.
> Motocykl zacieśnia zakręt - ok. Ale dlaczego zacieśnia? Musi wystąpić
> niezrównoważona siła.
> Powiedzmy, że jadę w zakręcie o stałym promieniu ze stałą prędkością.
> Siła odśrodkowa równoważy siłę grawitacji wynikającą z pochylenia.
No i na tym uogólnieniy wykłada się Twoja tzw. logika.
> Motocykl jest w równowadze.
Nigdy nie jest. Choćby dlatego, że czy to jadąc na wprost, czy w
pochyleniu, przednie koło (i tylne w związku z tym też) zawsze idą
wężykiem.
http://en.wikipedia.org/wiki/Countersteering
As the desired angle is approached, the front wheel must usually be
steered into the turn to maintain that angle or the bike will continue
to lean with gravity, increasing in rate, until the side contacts the
ground. This process often requires little or no physical effort,
because the geometry of the steering system of most bikes is designed
in such a way that the front wheel has a strong tendency to steer in
the direction of a lean.
The actual torque the rider must apply to the handlebars to maintain a
steady-state turn is a complex function of bike geometry, mass
distribution, rider position, tire properties, turn radius, and forward
speed. At low speeds, the steering torque necessary from the rider is
usually negative, that is opposite the direction of the turn, even when
the steering angle is in the direction of the turn. At higher speeds,
the direction of the necessary input torque often becomes positive,
that is in the same direction as the turn.
--
Pozdrawiam
de Fresz
Następne wpisy z tego wątku
- 15.05.12 11:56 AZ
- 15.05.12 12:07 duddits
- 15.05.12 12:34 Marcin N
- 15.05.12 13:08 duddits
- 15.05.12 13:22 Roman Niewiarowski
- 15.05.12 13:38 AZ
- 15.05.12 14:05 Piotr Rezmer
- 15.05.12 14:15 AZ
- 15.05.12 14:26 Kamil Nowak 'Amil
- 15.05.12 14:45 kakmar
- 15.05.12 15:44 masti
- 15.05.12 19:16 Piotr Kompa
- 15.05.12 21:19 Kuczu
- 15.05.12 21:25 Ivam
- 16.05.12 20:44 ditron
Najnowsze wątki z tej grupy
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- [ot] spec od renowacji/reperacji kurtek skorzanych
- Co to znaczy wer. eksportowa? Na przykładzie motoru Java 350 Perak
- 1902 Clement Gerrard
- Dzień dobry - pozdrowienia w roku 2024
- Co to jest "sikaczu"?
- Re: (PDF) Helminth Infections and their Impact on Global Public Health by Bruschi
- Re: (bardzo długie) jak stracic pieniądze i nie miec motocykla...
- Re: (bardzo długie) jak stracic pieniądze i nie miec motocykla...
- Kask po wypadku
- Re: konstrukcje stalowe
- Re: konstrukcje stalowe
- nie działają kierunkowskazy w motorowerze Junak 805 2T
- Czy ten precel jeszcze działa?
Najnowsze wątki
- 2024-11-24 Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- 2024-11-22 OC - podwyżka
- 2024-11-22 wyszedł z domu bez buta
- 2024-11-22 Bieda hud.
- 2024-11-24 DS1813-10 się psuje
- 2024-11-23 Białystok => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-11-23 Szczecin => QA Engineer <=
- 2024-11-23 Warszawa => SEO Specialist (15-20h tygodniowo) <=
- 2024-11-22 Warszawa => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-11-22 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2024-11-22 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-22 Warszawa => DevOps Specialist <=
- 2024-11-22 Kraków => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2024-11-22 Warszawa => Infrastructure Automation Engineer <=
- 2024-11-22 Warszawa => Presales / Inżynier Wsparcia Technicznego IT <=