eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.motocykle"Motocykl wali mi się w zakręcie" - o co tu chodzi?!Re: "Motocykl wali mi się w zakręcie" - o co tu chodzi?!
  • Data: 2012-05-15 11:51:48
    Temat: Re: "Motocykl wali mi się w zakręcie" - o co tu chodzi?!
    Od: de Fresz <d...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On 2012-05-15 10:29:37 +0200, Marcin N <m...@o...pl> said:

    >> Bossz,tendencja do pogłębiania zakrętu najczęściej przy małych
    >> prędkościach,że takim motocyklem nie jezdziłeś to nie znaczy że nie ma.
    >> Sporty i nakedy o podobnej geometrii nie mają takich tendencji,pojezdzij
    >> jakimś czopkiem,najlepiej z dłuższym przodem.
    >
    > Przemyślałem tą odpowiedź jeszcze raz i znowu mi nie pasuje coś.

    Zamiast przemyśliwać doucz się z zagadnień związanych ze skręcaniem
    jednośladów.


    > Motocykl zacieśnia zakręt - ok. Ale dlaczego zacieśnia? Musi wystąpić
    > niezrównoważona siła.
    > Powiedzmy, że jadę w zakręcie o stałym promieniu ze stałą prędkością.
    > Siła odśrodkowa równoważy siłę grawitacji wynikającą z pochylenia.

    No i na tym uogólnieniy wykłada się Twoja tzw. logika.


    > Motocykl jest w równowadze.

    Nigdy nie jest. Choćby dlatego, że czy to jadąc na wprost, czy w
    pochyleniu, przednie koło (i tylne w związku z tym też) zawsze idą
    wężykiem.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Countersteering

    As the desired angle is approached, the front wheel must usually be
    steered into the turn to maintain that angle or the bike will continue
    to lean with gravity, increasing in rate, until the side contacts the
    ground. This process often requires little or no physical effort,
    because the geometry of the steering system of most bikes is designed
    in such a way that the front wheel has a strong tendency to steer in
    the direction of a lean.
    The actual torque the rider must apply to the handlebars to maintain a
    steady-state turn is a complex function of bike geometry, mass
    distribution, rider position, tire properties, turn radius, and forward
    speed. At low speeds, the steering torque necessary from the rider is
    usually negative, that is opposite the direction of the turn, even when
    the steering angle is in the direction of the turn. At higher speeds,
    the direction of the necessary input torque often becomes positive,
    that is in the same direction as the turn.


    --

    Pozdrawiam
    de Fresz

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: