    From: The_EaGle <t...@d...com>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: Moto-debata w Polityce, było: zmory - motory
    Date: Tue, 06 Oct 2009 23:49:34 +0200

    Magic pisze:

    > "No właśnie... szkoda tylko, że zabrakło pomysłów. Poza jedną, fajna
    > propozycją zmian w oznaczeniu pasów ruchu jako motocykliści nie
    > wyszliśmy z niczym konstruktywnym. Mówię ,,my" ponieważ sam byłem tam
    > jako motocyklista i fakt, iż nie potrafiliśmy zaprezentować nic, poza
    > pretensjami odbieram także jako swoją porażkę.

    Skoro piszesz jak było to faktycznie było źle. Moim zdaniem do takich
    spotkań trzeba się było przygotować niemal jak sądu - tutaj masz mało
    czasu na zaprezentowanie swoich racji i dlatego powinieneś mieć więcej
    argumentów "pod ręką".

    Można było przewidzieć że policja przyjdzie z fotkami wypadków - ja bym
    wydrukował, takie A3 zdjęcia z wypadkami radiowozów i wręczył policji i
    zapytał co on na to? Czy chciałby aby prasa pisała o brawurowych
    wyczynach policji? Mogę także pokazać kilka własnoręcznie zrobionych
    zdjęć z samochodu jak policyjny radiowóz jedzie w terenie zabudowanym
    90km/h. Skoro wiec sami nie przestrzegają przepisów to czemu my mamy być
    bardziej świeci od nich...

    Kolejnym do przewidzenia ruchem będzie fakt że motocykliści mają jeździć
    wolniej to wypadków będzie mniej. Argumentem jest przeczący ostatni
    crash test zrealizowany w PIMOT gdzie motocyklista przy bodajże 60km/h
    uderza w bok samochodu i de fakto ginie. W związku z tym prędkość
    przepisowa nie oznacza że motocyklista wyjdzie w wypadku cało.

    Konkluzja: skoro 75% wypadków z udziałem moto nie jest spowodowanych
    przez motocyklistów to jak policja chce docierając do tych 25%
    spowodować ograniczenie liczby wypadków?
    Wnioski nasuwają się same:
    - Policja nie ma bladego pojęcia jak czytać własne statystyki
    - Policja nie ma ochoty na uświadamianie faktycznie winnych tj kierowców
    samochodów którzy takie wypadki powodują głownie ze swojej nie uwagi.

    Tyle...

    PS. Jak będzie kiedyś jeszcze taka dyskusja dajcie znać - chętnie z nimi
    pogawędzę...

    Pozdrawiam
    Rafał