  • Data: 2009-10-07 11:28:56
    Temat: Re: Moto-debata w Polityce, było: zmory - motory
    Od: gildor <g...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    de Fresz pisze:
> [...]

    ale czy zdałes?

    > Się Ci chyba z ekspresówką pomyliło. Na "zwykłej" dwupasmowej (ani słowa
    > o barierkach) masz 100, na dwupasmowej ekspresówce (czyli drodze gdzie
    > skrzyżowania występują niezwykle rzadko, oznaczonej stosownymi znakami -
    > cytuję z pamięci) - 110, na jednopasmowej ekspresówce 100 - tak jest już
    > od dawna.

    dla uściślenia:

    Art. 20. 2. Prędkość dopuszczalna pojazdu lub zespołu pojazdów w strefie
    zamieszkania wynosi 20 km/h.

    3. Prędkość dopuszczalna poza obszarem zabudowanym, z zastrzeżeniem ust.
    4 i 5, wynosi w przypadku:

    1. samochodu osobowego, motocykla lub samochodu ciężarowego o
    dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t:

    1. na autostradzie - 130 km/h,
    2. na drodze ekspresowej dwujezdniowej - 110 km/h,
    3. na drodze ekspresowej jednojezdniowej oraz na drodze
    dwujezdniowej co najmniej o dwóch pasach przeznaczonych dla każdego
    kierunku ruchu - 100 km/h,
    4. na pozostałych drogach - 90 km/h;

    --
    gildor