  • 11. Data: 2013-08-04 21:23:45
    Temat: Re: Moto X - pierwszy telefon Motoroli po przejęciu ich przez Googla
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 4 Aug 2013 13:58:41 -0500, Pszemol napisał(a):

    > Może być problem jeśli już na karcie leży inne 30-40 tysięcy
    > do spłacania...

    40 czy 41 tys - to jakas roznica ? :-)

    > T-Mobile w USA się praktycznie nie liczy.
    > Jesli miniaturowym providerem.

    U nas widac uwaza ze jeszcze moze sobie pozwolic.

    > Bo te dwie stówki właśnie kosztuje, w abonamencie...
    > I to jest niedużo, w porównaniu do $800 za iPhone bez abonamentu.

    Ale z abonamentem kosztuje juz 2000 ? ;-)

    > Stać/niestać to pojęcia względne... Zależy jak rozumiesz że kogoś
    > na coś stać - czasami "stać mnie" oznacza "mam tyle na koncie
    > w banku" a czasami "stać mnie" oznacza "uważam że warto tyle
    > wydać na zabawkę lub nie warto".
    > Np. na gazetę nie wydałbym 1000 dolarów mimo że "mnie stać"
    > bo mamwięcej na koncie :-)

    Ale na iphone bys wydal, wiec w czym problem kupic na inne raty ? :-)

    > Ale co miałby zaskarżać? Nie bardzo rozumiem...

    Chocby tego ze nie mozna kupic uslugi bez telefonu :-)

    > Tak jak napisałem wyżej - ja nie rozumiem "stać mnie" na zasadzie
    > mam tyle na koncie... A nowy smartfone to dla mnie zabawka gdy
    > mam w pełni sprawny stary, i go na codzień używam bez problemów :-)

    Ale przed utopieniem uwazales inaczej :-)

    J.

  • 12. Data: 2013-08-04 21:36:36
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Ale z abonamentem kosztuje juz 2000 ? ;-)

    Kosztuje te 200 stówki więcej niż telefon jaki dają do *tego samego*
    abonamentu za darmo.

    > Ale na iphone bys wydal, wiec w czym problem kupic na inne raty ? :-)

    Nie rozumiem tej logiki.
    W lutym kupowałem nowego iPhone 5 za kwotę "z dofinansowania"
    bo z nowym abonamentem. Teraz musiałbym zapłacić już pełną kwotę.
    Jeśli zabawka może być dla kogoś warta $200 to już niekoniecznie $800.

    > Chocby tego ze nie mozna kupic uslugi bez telefonu :-)

    Ale jest kilkanaście telefonów w ofercie jakie dodają do usługi za darmo.
    Chcesz kogoś skarżyć że daje Ci coś w prezencie?
    I kto kogo zmusza aby sprzedawał jakąs usługę bez telefonu?
    Jakieś przepisy są na to w Europie?
    To tak jakbyś zmuszał sprzedawcę lodów aby sprzedał Ci lody taniej
    jak przyniesiesz swojego wafla :-) A jak nie chce sprzedać to do pierdla go!
    Lody sprzedajemy na waflu, nie chcesz to idź sobie gdzie indziej albo
    zrób sobie lody sam w domu :-P :-) Nie macie tam wolności w tej Europie!

    > Ale przed utopieniem uwazales inaczej :-)

    Nie uważałem inaczej - przed utopieniem też nie wydałbym $800
    na zabawkę. Tak samo jak teraz.

  • 13. Data: 2013-08-04 22:53:17
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 4 Aug 2013 14:36:36 -0500, Pszemol napisał(a):
    > Ale jest kilkanaście telefonów w ofercie jakie dodają do usługi za darmo.
    > Chcesz kogoś skarżyć że daje Ci coś w prezencie?

    wszyscy wiedza ze nie w prezencie ...

    > I kto kogo zmusza aby sprzedawał jakąs usługę bez telefonu?

    No to zaskarzyc o zawyzanie cen ajfonow bez abonamentu :-P

    > Jakieś przepisy są na to w Europie?

    A cholera wie, sporo u nas przepisow, ale rynek komorek przez dlugie
    lata wygladal podobnie, to rozumiem :-)
    Cos mi chodzi po glowie ze sprzedaz wiazana jest zakazana, ale
    operatorzy komorkowi sa najwyrazniej na to odporni.

> [...]
    > Lody sprzedajemy na waflu, nie chcesz to idź sobie gdzie indziej albo
    > zrób sobie lody sam w domu :-P :-) Nie macie tam wolności w tej Europie!

    A Windows w USA nie musi wyswietlac ze przegladarke do Internetu
    klient moze sobie dowolna zainstalowac ? :-)

    Wolnosc jednych konczy sie tam gdzie zaczyna wolnosc drugich

    Wolnosc ... ja sobie cenie to, ze tu musi byc najpierw przepis, a nie
    ze kazdy moze cie skarzyc o cokolwiek ... i wygrac :-)

    P.S. wolnosc po amerykansku
    http://consumerist.com/2013/06/13/apple-exec-i-prote
    cted-consumers-from-high-e-book-prices-by-letting-pu
    blishers-set-high-e-book-prices/

    Obnizac cen tez nie wolno
    http://consumerist.com/2007/09/30/apple-sued-for-iph
    one-price-discrimination/

    A o ludzi dbaja
    http://consumerist.com/2013/08/02/doj-proposal-apple
    -must-let-amazon-barnes-noble-sell-e-books-through-i
    os-apps/

    > Nie uważałem inaczej - przed utopieniem też nie wydałbym $800
    > na zabawkę. Tak samo jak teraz.

    No dobra, skoro naprawde nie mozna miec abonamentu bez telefonu za
    mniej, to moze i telefon kosztuje $200.

    J.

  • 14. Data: 2013-08-05 00:54:23
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    "Pszemol" <P...@P...com> wrote:

    > I kto kogo zmusza aby sprzedawał jakąs usługę bez telefonu?
    > Jakieś przepisy są na to w Europie?

    Tak, są. Przypuszczam, że takie same są w USA, tylko świadomość tamtejszego
    społeczeństwa jakby niższa ;-)

  • 15. Data: 2013-08-05 04:24:14
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > wszyscy wiedza ze nie w prezencie ...

    Nigdzie w umowie/abonamencie nie ma że płacisz tyle a tyle miesięcznie
    jako raty za telefon. Jest napisane tylko tyle, że przy podpisywaniu nowego
    kontraktu "należy" Ci się telefon w "promocyjnej cenie" - ale nikt Cię do
    jego wzięcia nie przymusza... Cena abonamentu od wzięcia/niewzięcia
    telefonu nie zależy.

    > No to zaskarzyc o zawyzanie cen ajfonow bez abonamentu :-P

    Nie rozumiem. Jak sobie jaja robisz to pisz że jaja sobie robisz... :-)

> [...]
    > Cos mi chodzi po glowie ze sprzedaz wiazana jest zakazana, ale
    > operatorzy komorkowi sa najwyrazniej na to odporni.

    No ciekawe czy o to tu chodzi...

    > A Windows w USA nie musi wyswietlac ze przegladarke do Internetu
    > klient moze sobie dowolna zainstalowac ? :-)

    Mój nic takiego nie wyświetla...

    > Wolnosc jednych konczy sie tam gdzie zaczyna wolnosc drugich

    Wolność sprzedawcy lodów polega na tym, że nie musi Ci oferować
    lodów :-) A Twoja wolnosc polega na tym ze nie musisz ich kupować.

    > Wolnosc ... ja sobie cenie to, ze tu musi byc najpierw przepis, a nie
    > ze kazdy moze cie skarzyc o cokolwiek ... i wygrac :-)

    Nie jest tak, że skarżą się tu o cokolwiek... wiesz dobrze o tym.

> [...]
    >
    > A o ludzi dbaja
    > http://consumerist.com/2013/08/02/doj-proposal-apple
    -must-let-amazon-barnes-noble-sell-e-books-through-i

    Chętnie przeczytam te linki ale już nie dzisiaj - spać mi się chce :-)

    Otóż to.

  • 16. Data: 2013-08-05 04:26:45
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Maciej Bebenek" <m...@t...waw.pl> wrote in message

    > Tak, są. Przypuszczam, że takie same są w USA, tylko świadomość
    > tamtejszego społeczeństwa jakby niższa ;-)

    Zaewaluowana próba wywyższania się? Po co? Kompleksy masz?

    AT&T sprzedaje usługę bez telefonu: abonament ma to, tamto
    i owamto, nie ma telefonu. Jak kupisz abonament na dwa lata
    to uzyskujesz prawo do obniżonej ceny na telefon, ale nikt nikogo
    nie zmusza by taki telefon kupować i nie jest to warunkiem do
    zakupu abonamentu. Tak sam, w takiej samej cenie abonament
    możesz uruchomić wnosząc do AT&T swoją słuchawkę, o ile
    jest z ich systemem kompatybilna. Gdzie tu ktoś łamie prawo?

  • 17. Data: 2013-08-05 08:52:52
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 4 Aug 2013 21:24:14 -0500, Pszemol napisał(a):
> [...]
    > kontraktu "należy" Ci się telefon w "promocyjnej cenie" - ale nikt Cię do
    > jego wzięcia nie przymusza... Cena abonamentu od wzięcia/niewzięcia

    I to sie nadaje do zaskarzenia - tzn brak ceny :-)

    > Nie rozumiem. Jak sobie jaja robisz to pisz że jaja sobie robisz... :-)

    Nie takie rzeczy sie czytalo o amerykanskich sprawach :-)

    > No ciekawe czy o to tu chodzi...

    Oni na pare innych tez odporni. IMO - przez dlugie lata powinni placic
    VAT od pelnej ceny telefonu, nawet jak go sprzedawali za zlotowke.

    > Mój nic takiego nie wyświetla...

    Ok, to europejski wymog.
    http://en.wikipedia.org/wiki/BrowserChoice.eu

    W USA jak pamietam kiedys bylo podobnie, tzn
    http://en.wikipedia.org/wiki/United_States_v._Micros
    oft

    Nie moze sobie monopolista sprzedawac systemu, a przegladarki dokladac
    za darmo :-)

    > Wolność sprzedawcy lodów polega na tym, że nie musi Ci oferować
    > lodów :-) A Twoja wolnosc polega na tym ze nie musisz ich kupować.

    I moze przestac byc sprzedawca lodow ? No, moze.

    > Nie jest tak, że skarżą się tu o cokolwiek... wiesz dobrze o tym.

    Nie wiem. Raczej sie slyszy ze wazniejsze ile pieniedzy ma pozwany :-)

    J.

  • 19. Data: 2013-08-05 10:26:33
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    "Pszemol" <P...@P...com> wrote:
    > "Maciej Bebenek" <m...@t...waw.pl> wrote in message

    > Zaewaluowana próba wywyższania się? Po co? Kompleksy masz?

    Gdybym miał, to czytając Cieie bym się zdecydowanie odkompleksił :-P

> [...]
    > możesz uruchomić wnosząc do AT&T swoją słuchawkę, o ile
    > jest z ich systemem kompatybilna. Gdzie tu ktoś łamie prawo?

    Na AT&T świat się nie kończy... Ani nawet nie zaczyna.

  • 18. Data: 2013-08-05 10:26:33
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    "Pszemol" <P...@P...com> wrote:

> [...]
    > kontraktu "należy" Ci się telefon w "promocyjnej cenie" - ale nikt Cię do
    > jego wzięcia nie przymusza... Cena abonamentu od wzięcia/niewzięcia

    Na AT&T świat się nie kończy...
    http://www.digitaltrends.com/mobile/t-mobile-value-p
    lans-cost-explained/

  • 20. Data: 2013-08-05 16:02:32
    Od: Trybun <I...@j...pl>

    W dniu 2013-08-03 14:23, Pszemol pisze:
    > "Trybun" <I...@j...pl> wrote in message
    >
    > Niekoniecznie, bo Motorola dziś to oddział Googla, producenta Androida.

    No, szwedzki Saab też stał się w ostatnim czasie oddziałem GM, jednak
    politykę nadal prowadził nie całkiem zgodną z wytycznymi centrali.

    > Ogromne. Generalnie ludzie nie oszczędzają pieniędzy i wolą mieć
    > rozłożone wszystko na raty, jako dodatek do abonamentu, albo
    > w tym przypadku - w ogóle brak dodatku, po prostu wysoki abo :-)

    > Robisz błędne założenie - to że piszesz "w bogatej przecie Ameryce".
    > Ogromna liczba ludzi jest tu zadłużona po same uszy - a chciwość
    > nie zna granic: masz dużo to chcesz mieć jeszcze więcej. Nie stoją
    > w tych kolejkach ludzie bogaci, tacy co robią milion-dwa dolców
    > rocznie lub więcej. Zapewniam Cię...

    Myślę jednak że to sprawa mentalności, i nie wątpię że w trybie
    błyskawicznym będzie to dublowane na terenie Polski. Tak to już jest że
    to co dobre w USA ma wielkie opory żeby zaistnieć u nas w Polsce,
    natomiast te złe zwyczaje i inne rzeczy w tym typie przyjmują się
    natychmiast.